Cukinia

1. Data: 2002-08-07 08:55:59

Temat: Cukinia
Od: "Masia" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Moi rodzice wyhodowali na działeczce 'hurtowe' ilości cukinii i podrzucają
mi regularnie takie śliczne, żółciutkie.
Problem w tym, że brak mi już koncepcji na ich wykorzystywanie. Było 'leczo'
z cukinią, cukinia duszona solo, placuszki, cukinia kiszona... Teraz
przyrządziłabym coś nowego. Poratujcie mnie pomysłami na pyszności z
cukinii, proszę.
Masia

1. Data: 2002-08-07 09:23:11

Temat: Re: Cukinia
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Masia <m...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aiqnh2$7lj$...@n...tpi.pl...
> [...]
> z cukinią, cukinia duszona solo, placuszki, cukinia kiszona... Teraz
> przyrządziłabym coś nowego. Poratujcie mnie pomysłami na pyszności z

obierz, a jak młoda to zostaw ze skórką, wydrąz środek i nafaszeruj mięsem
mielonym z jajkiem i przyprawami, daj odrobinę oleju do gara do duszenia,
przykryj i czekaj na rezultat. :)

wkn

1. Data: 2002-08-07 09:23:23

Od: "Masia" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" napisał w wiadomości >
> mielonym z jajkiem i przyprawami, daj odrobinę oleju do gara do duszenia,
> przykryj i czekaj na rezultat. :)

Dziękuję za odpowiedź, ale niestety to rozwiązanie też już wykorzystałam...

1. Data: 2002-08-07 09:34:08

Od: a...@p...com.pl (Anna Pawłowska-Pojawa) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-08-07 09:51:05

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Masia" <m...@d...pl> napisał w wiadomości
... Teraz
> przyrządziłabym coś nowego. Poratujcie mnie pomysłami na pyszności z
> cukinii, proszę.
> Masia
moze popakujesz do sloikow i wyjmiesz , jak po cukiniach nie bedzie sladu
np zima, niedawno podawala taki sposob Ewa z Wroclawia :

"..Może zainteresuje Was przepis mało
znany /naprawdę dobra sałatka/.
4 kg cukini lub kabaczka,1/2 kg marchwi,3 cebule,1/2 szkl.octu 6%,1
szkl.oliwy,1 pęczek zielonej pietruszki,10 małych ząbków czosnku.
Cukinię zetrzeć na tarce jarzynowej /jak buraki/ posolić,pozostawić na 1
godzinę.Marchew zetrzeć jak wyżej,pokroić cebulę,pietruszkę.
Teraz 2 sposoby:
- odcisnąć cukinię i wszystko połączyć-/wtedy pasteryzować chwilę/
-na gorącej oliwie podsmażyć chwilę marchew potem dodać resztę składników i
2-3 minuty podsmażyć / bez pasteryzacji,gorące do słoików i odwrócić/
Spróbujcie:)))
Ewa/Wrocław/..."

Jola L-L

1. Data: 2002-08-07 09:55:15

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Masia" <m...@d...pl> napisała:
> przyrządziłabym coś nowego. Poratujcie mnie pomysłami na pyszności z
> cukinii, proszę.

W "Naj" jest ciekawy przepis na paellę z dodatkiem cukinii:
http://www.bizz.pl/naj/index.php?nazwaid=news&artc=3
126

szklanka ryżu
mała cukinia
cebula
fenkuł z zalewy (niekoniecznie)
2 czerwone papryki
150 g pieczarek
4 łyżki oliwy
litr bulionu warzywnego lub drobiowego (z kostki)
sok z cytryny
2 szczypty szafranu
sól
pieprz

Cebulę obrać, posiekać. Cukinię i pieczarki umyć, pokroić.
Z papryki usunąć gniazda nasienne, pokroić. Oliwę rozgrzać.
Podsmażyć, wrzucając po kolei: cebulę, paprykę, pieczarki i cukinię.
Na końcu wsypać ryż, dodać szafran.
Chwilę smażyć, po czym zalać 2 szklankami bulionu. Dodać sól i pieprz.
Dusić, dolewając porcjami resztę bulionu. Tuż przed końcem duszenia
dodać pokrojonego fenkuła.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-08-07 09:59:56

Od: "Ritta " <r...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Masia <m...@d...pl> napisał(a):

> Poratujcie mnie pomysłami na pyszności z
> cukinii, proszę.

Polecam maccheroni z cukinia:
2-3 mlode, cienkie cukinie
1 papryka czerwona
2 zabki czosnku
2-3 parowki lub pokrojona w kosteczke szynka
30 dag grubego makaronu
15 dag startego zoltego sera
sol, pieprz
olej
lyzka masla
natka pietruszki

Cukinie umyć, pokroic w plasterki, posypac sola i polozyc na sicie. Kiedy
pusci sok osaczyc i wysuszyc na bibule. Na patelni rozgrzac olej z czosnkiem
i wrzucic cukinie. Smazyc na dosc ostrym ogniu. Wyjac cukinie lyzka cedzakowa
a na oleju usmazyc pokrojona w kostke papryke. Dodac pokrojone parowki,
szynke i cukinie. Smazyc jeszcze chwile. W miedzyczasie ugotowac gruby
makaron i odcedzic. Wylozyc go na patelnie, wymieszac, przyprawic sola i
pieprzem, dodac lyzke masla i starty zolty ser. Wymieszac ponownie. Posypac
posiekana natka pietruszki. Zajadac ze smakiem :-))
Pozdrawiam, Renata

1. Data: 2002-08-07 10:00:50

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z cukinią, cukinia duszona solo, placuszki, cukinia kiszona... Teraz
> przyrządziłabym coś nowego. Poratujcie mnie pomysłami na pyszności z

no to w takim razie cukinie nieduże nadają się doskonale do zup warzywnych z
marchewką, zimniakami albo makaronem itp.
Oraz do zupy gulaszowej z papryką :)

wkn

1. Data: 2002-08-07 10:14:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Aug 2002 10:55:59 +0200, "Masia" <m...@d...pl>
wrote:

> [...]
>z cukinią, cukinia duszona solo, placuszki, cukinia kiszona... Teraz
>przyrządziłabym coś nowego. Poratujcie mnie pomysłami na pyszności z

pociachac w plasterki, potem byle jak w byle jakie zapalki, na
olej na patelnie, pogmerac jakas lyzka w tym chwile, wylaczyc gaz
lub elektr pod palnikiem, dodac kwasnej smietany troszke i
posiekana miete. i juz.

albo obsmazyc.saute cebule czosnek, papryke i pieczarki, na
koniec dodac cukinie w plasterki, znow tylko pomachac po
patelni, dodac posiekany tymianek (zame listki, lodyzki,
przynajmniej, w moim ogrodku, za dosc zdrrewniale), zamieszac
raz jeszcze i jesc.
Mozna tez dolozyc male pomidorki w polowkach

Krysia

P. S+P wedle uznania oczywiscie
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-07 10:33:36

Od: "Masia" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ritta " napisał w wiadomości
> Polecam maccheroni z cukinia:
ciach

No, to brzmi pysznie!
Wypróbuję na pewno.