Czas szparagów...

51. Data: 2013-05-29 17:24:53

Temat: Re: Czas szparagów...
Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ko48cr$77j$1@node1.news.atman.pl...

> Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

b.googlegroups.com...

> a jakie wino podawałeś? Mam w najbliższym czasie zaplanowana uroczą( mam
> nadzieję ) kolacyjkę (może ze sniadaniem) i dylematuję co i jak podać.
> Szparagi pod holendrem i co ? białe, a może różowe? Jaka destynacja?

Co do trunku: To było piwo domowej roboty (Altbier), za drugim razem to był
(Bohemian pilsner). Też domowej roboty.
Ogólnie mi szparagi zielone lepiej smakowały. Końcówki zrobiły się
chrupiące. Białe szparagi które na drugi dzień robiłem wyszły nie takie
fantastyczne jak dzień wcześniej zielone. Dodatkowo wczoraj do szparagów
dodałem przysmażone na Ghee (sklarowane masło jakby ktoś nie wiedział)
ugotowane wcześniej ziemniaczki. Sos znowu wyszedł wyśmienity. Powinno być:
"Maggi". Jakoś tak mi się napisało.

52. Data: 2013-05-29 21:41:57

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 29 maja 2013 00:50:55 UTC+2 użytkownik rageofhonor napisał:

> Dzisiaj dalsze doświadczenia ze szparagami. Tym razem białe szparagi.
> Niestety trochę włókniste i się mocno łamały przy obieraniu.

Szparaga kładę na przedramieniu. Palcami trzymam pod główką, reszta leży na ręku. Nic
się w trakcie obierania nie łamie. Szparag jest podparty na całej długości.

Ostatnio trafiły mi się zielone, jakoś o dziwo z grubszą skórką, to je ułożyłam
odwrotnie :-)

Białe szparagi zawierają więcej wody i dogotowują się same w sobie jeszcze po
odcedzeniu - trzeba to zrobić gdy jeszcze są lekko twardawe. Nie spotkałam się jakoś
z przepisami z białych szparagów grillowanych - zielone się do tego lepiej nadają.
Być może białe mają więcej solaniny - to zresztą czuć w trakcie obierania.

Jutro będzie zupa z białych - kupiliśmy szparagi prosto z pola, ale straszliwie
grube, choć nie wydają się włókniste. Dlatego pójdą na zupę.

Ania

53. Data: 2013-06-04 01:49:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 May 2013 12:41:57 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Jutro będzie zupa z białych - kupiliśmy szparagi prosto z pola, ale straszliwie
grube, choć nie wydają się włókniste. Dlatego pójdą na zupę.

U mnie dziś (bo to już wtorek) będzie penne z wędzonym boczkiem, szynką
parmeńską, czosnkiem, suszonymi pomidorami i szparagami zielonymi - na to
łyżka pesto z rukoli. Szparagi przypadkiem kupiłam w Lidl'u; są zielone, a
przy tym grube i dosyć krótkie, więc raczej nie powinny być włókniste.
Sprawdziłam paznokciem - wszedł jak w masełko ;-)
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

54. Data: 2013-06-04 11:01:56

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zielonych nigdy nie obieram - nie mają włókien ;-)

Ania

55. Data: 2013-06-04 16:57:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 4 Jun 2013 02:01:56 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Zielonych nigdy nie obieram - nie mają włókien ;-)
>
> Ania

Te grube miewają.

56. Data: 2013-06-15 20:13:11

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-23 09:57, medea pisze:

> Robiłam już zupę krem ze szparagów na 2 sposoby, szparagi zapiekane z
> szynką,szparagi w sosie holenderskim. I planuję wkrótce makaron ze
> szparagami w sosie cytrynowym.
> Co jeszcze można by, Szanowni Państwo?

Sałatka, szybka, prosta i smaczna. Szparagi białe pokrojone i krótko
obsmażone na dobrej oliwie, pomidorki, roszponka, szalotka, szynka typu
prosciutto. Wymieszać, doprawić solą, pieprzem, oliwą, octem
winnym/sokiem z cytryny.

Przepraszam, chyba poleciało wcześniej jako wp.

Bułeczka :-/
Polska Kuchnia
Czy mozna ciasto pierogowe przechowac?
Ugotowani na twardo:)