Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Czeszki
Newsgroups: pl.sci.psychologia
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Reply-To: i...@g...pl
References: <d...@2...googlegroups.com>
<jjtcrd$qof$1@news.icm.edu.pl>
<d...@q...googlegroups.com>
<jjteag$qof$8@news.icm.edu.pl>
<b...@d...googlegroups.com>
<jjtiaq$19v$1@news.icm.edu.pl>
<1...@4...net>
<a...@f...googlegroups.com>
<1uquqsn5800mx.k1tp4yr6sb3q$.dlg@40tude.net>
<jjtksc$jpf$1@news.icm.edu.pl>
<1ib7bkndatlbb$.spih5z5id1r3$.dlg@40tude.net>
<7...@z...googlegroups.com>
<2x8hsz6fje97$.5ek0kvpq8oly.dlg@40tude.net>
<jjvbcl$tks$1@news.icm.edu.pl>
<rh1749nqx820$.xehsmyosexxp.dlg@40tude.net>
<d...@q...googlegroups.com>
<1h0x37xlycsvy.1kag2h1mcqd2l$.dlg@40tude.net>
<d...@l...googlegroups.com>
<s6jfzsy6h3qf$.1vaz7sefls3w6.dlg@40tude.net>
Date: Fri, 16 Mar 2012 20:39:43 +0100
Message-ID: <jlshn95mlp8o.t34h7m6i5m6l$.dlg@40tude.net>
Lines: 71
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.64.116
X-Trace: 1331926806 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1216 79.191.64.116:49437
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:627979
Ukryj nagłówki
Dnia Fri, 16 Mar 2012 20:01:55 +0100, Ikselka napisał(a):
> Dnia Fri, 16 Mar 2012 07:05:09 -0700 (PDT), Stalker napisał(a):
>
>> On 16 Mar, 14:51, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
>>> Dnia Fri, 16 Mar 2012 06:34:32 -0700 (PDT), Stalker napisał(a):
>>>
>>>> On 16 Mar, 14:17, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
>>>
>>>>>> przynosiły sceny brutalności, a
>>>>>> TYCH samych w sobie nie lubię.
>>>
>>>>> Bez nich TEN film byłby jednowarstwowy i płytki. Dla mnie to jeden z
>>>>> nielicznych przypadków filmu, w którym sceny te są niezbędne, bo naprawdę
>>>>> współTWORZĄ jego głębię. I dlatego akceptuję cały film, od a do z.
>>>
>>>> Zdecydowanie IMO "przegłębiłaś" całość :-)
>>>
>>> Uważasz, że główny bohater nie wiedział, dlaczego tak naprawdę sprowadza do
>>> siebie swego przyjaciela? nie wiedział, co będzie dalej? nie wiedział, że
>>> koniec kasy na koncie nieuchronnie oznacza pojawienie się "czarnego
>>> jeźdźca"? nie rozpoznał go w przyjacielu?
>>>
>>> 333333-)
>>
>> Potęga sztuki. Każdy ma prawo do swojego odbioru...
>
> To wszystko, co napisałam, było w filmie absolutnie świetnie i absolutnie
> prezycyjnie zasugerowane i nie tylko jak tak odebrałam film, było nas
> więcej. Wymowa filmu jest jasna dla osób, które zdają sobie sprawę, że:
>
> a) ktoś, kto życie spędził w półświatku i po wyjściu z więzienia kieruje
> swe kroki od razu do niego, wie co robi i czego się od niego będzie żądać
>
> b) ktoś, kto wyszedłszy z półświatka w konflikcie, nagle próbuje żyć
> normalnie, doskonale wie, że wcześniej czy później go dopadną
>
> c) ktoś, kto wie a) i b), sam funkcjonując niegdyś w półświatku doskonale
> też wie, ze dla niego i jego rodziny jedynym wyjściem z sytuacji jest jego
> śmierć
>
> d) zatem chce wybrać taki jej wariant i "autora", żeby jak najmniej
> ucierpiała rodzina (w odróżnieniu od nie bez powodu pokazanego w filmie
> losu małżeństwa przedsiębiorców z branży wędliniarskiej); analogią choć
> daleką niech będzie w ciężkiej sytuacji szukanie możliwości wyboru
> lekarza-chirurga według kryteriów zaufania, przyjaźni, znajomości,
> sprawności technicznej...
Kata. Poszukiwanie i wybór dla siebie najlepszego kata w sytuacji zapadłego
wyroku.
Tak, to ta analogia, o którą mi chodziło.
>
>
>
> > Stalker, nawet jeśli widzi to czego nie ma ;-)
>
>
> Nie ma, bo TY nie widzisz? A nie pomyślałeś, dlaczego nie lubię fantasy? -
> bo jest jednowarstwowa. Tam jest dobro i zło oddzielone na ekranie i w
> wierszach wyraźnym szlaczkiem, każdy moze je rozpoznać, a jak nie, to
> przejrzy streszczenie i będzie wiedział.
> 333-)
j.p.
--
XL
|