Czosne co zrobić

21. Data: 2015-03-13 01:07:58

Temat: Re: Czosne co zrobić
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim pisze:

> Ja tam słyszałem, że destylację wymyślono w okolicach czwartego wieku
> naszej ery. Ale może to tylko pogłoski...

Do mnie dotarły pogłoski, że w tych tybetańskich klasztorach, to dość
specyficzny ludek mieszka. Siedzą tam całymi dniami, we własny pępek
się wpatrują i nic przy tym nie mówią. Może więc i tak było, że oni
tam już w piątym wieku przed naszą erą destylację wymyślili, ale przez
prawie pół tysiąclecia udało im się wynalazek utrzymać w tajemnicy.

Jarek

PS
Też tak sobie czasem siądę i dumam. A jeśli przy tym przez czas dłuższy
się nie odzywam, to mi takie pomysły do głowy przychodzą, że się wcale
tym mnichom nie dziwię...

--
ja od nienawiści
oraz od hałasu

22. Data: 2015-03-13 07:27:59

Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-03-12 16:47, FEniks wrote:
[...]
> Tak z ciekawości - na czym polega marynowanie bez octu?
Polega na włożeniu żywności przeznaczonej do marynowania do marynaty
która nie zawiera octu. :-D Np. mięsiwa przed wędzeniem.

23. Data: 2015-03-13 07:38:25

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

>E tam, nie wierzę. W rozumienie nie wierzę, zupełnie go nie widać.

dalej blyszczysz, szkoda, ze nie merytorycznie

24. Data: 2015-03-13 11:46:51

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesmiewca pisze:

> dalej blyszczysz, szkoda, ze nie merytorycznie

Pocieszam się tym, że nie każdemu w tej sytuacji musi być szkoda.

Jarek

--
W stawie zimna woda
Trochę będzie szkoda...

25. Data: 2015-03-13 11:49:05

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

JDX pisze:

> Polega na włożeniu żywności przeznaczonej do marynowania do marynaty
> która nie zawiera octu. :-D Np. mięsiwa przed wędzeniem.

Widzę jeszcze taką możliwość, że czosnek włożony będzie do marynaty,
która octu nie zawiera, ale końcowym efektem będzie czosnek marynowany
w occie. Tak się stanie w przypadku czosnku w winie, który ktoś wcześniej
przypomniał -- wino z czosnkiem w trakcie procesu przefermentuje w ocet.

Jarek

--
"My od lat już %%%
gawędzimy o Maryni %%%

26. Data: 2015-03-13 12:00:58

Od: adam <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak z ciekawości - na czym polega marynowanie bez octu?

Sorry, miałem na myśli kiszenie.

27. Data: 2015-03-13 12:19:18

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

pan adam napisał:

> Sorry, miałem na myśli kiszenie.

W tej sytuacji można wspomnieć o kolejnym przypadku marynowania bez
octu -- przy użyciu jako zalewy roztworu kwasu mlekowego, zamiast
roztworu kwasu octowego. Ktoś będzie mógł nawet nazwać taki czosnek
kiszonym bez kiszenia.

--
Jarek

28. Data: 2015-03-13 13:36:21

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

>Pocieszam się tym, że nie każdemu w tej sytuacji musi być szkoda.

to pocieszaj sie dalej, powodzenia

29. Data: 2015-03-13 13:39:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przypomniał -- wino z czosnkiem w trakcie procesu przefermentuje w ocet.

Wtedy to już nie będzie marynowanie, ale marnowanie. Wina.

Ewa
--

Moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina.

30. Data: 2015-03-13 13:40:20

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-13 o 00:53, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Czujna widzę jesteś - też mnie to zaciekawiło!

Ktoś musi czuwać, żeby spać mógł ktoś.

Ewa

Pompa głębinowa
sok zasładzany czy nie?