Re: Czy jest tutaj ktos z Holandii...?

Data: 2001-11-10 13:41:39
Temat: Re: Czy jest tutaj ktos z Holandii...?
Od: "Danka" <d...@z...nl>

Faktycznie, Holandia jest krajem ubogim w ciasta. Wszyscy z reguly ida na
latwizne i kupuja gotowce albo jakies tutejsze niby serniki na zimno na
bazie jakis kwarkow (czy quarkow). Najczesciej spotyka sie tylko
jableczniki, jakby to byl narodowy symbol (poza przpysznymi sledzikami
"prosto do buzki" i klompami ). Z tym, ze jablek nie tra na tarce, tylko
kroja na takie grube kawaly albo w duza kostke, dodaja twardych rodzynkow i
osobiscie nie bardzo mi to smakuje.
Tesciowa przekazala mi "madrosc zyciowa": do ciast uzywac zawsze tej
zelfrijzend maki, juz z proszkiem do pieczenia. No i co, biore zawsze te
maka, ale i tak dodaje proszku, bo jakos nie chce mi sie wierzyc, zeby
polskie dobre ciasto wyroslo bez proszku.
Mam kilka przepisow na ciasta, ktore dostalam od babci mego chlopa, sprobuje
je wiec moze pozniej wklepac.
A tak swoja droga Moniko, to ile Ty juz mieszkasz w NL, ze jeszcze nie
wiesz, ze w C1000 mozna kupic praktycznie wszystko?

Pozdr.,
Danka