Czy ktos próbował to zrobić ?

1. Data: 2003-10-18 11:23:50

Temat: Czy ktos próbował to zrobić ?
Od: "Ani" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wpadłam na pomysł i zastanawiam się czy "to" wyjdzie...
a jakby tak zawinąc ugotowane na twardo jajko w mielone, obtoczyć jak zwykły
kotlecik i smażyć (czy może lepiej dusić?)

Ktoś cos podobnego juz robił?
Nie chciałabym zmarnowac 60 dkg. mielonego :)

-Ani

1. Data: 2003-10-18 12:10:41

Temat: Re: Czy ktos próbował to zrobić ?
Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ani napisał:
> [...]
> kotlecik i smażyć (czy może lepiej dusić?)
>
> Ktoś cos podobnego juz robił?
> Nie chciałabym zmarnowac 60 dkg. mielonego :)

Jasne ze robil. Potrawa ma nazwe u nas przynajmniej 'Kukulcze gniazda'.
Jajko obtaczam miesem mielonym, panieruje w bulce i smaze na zlocisto.
Genialnie smakuje z sosem pomidorowym lub zwyklym ketchupem i frytkami. :)

--
+++++++++++++++++++++++++++++++
Justyna - walkie!

1. Data: 2003-10-18 14:15:16

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

A u mnie to staary rodzinny przepis, ale robi sie to bardziej jako wielki
kawal i zapieka w piekarniku. :) Czyli taka rolada a w srodku jajka na
twardo. Bardzo to lubimy, zarowno na cieplo jak i na zimno.

Sasannka
---
http://sasannka.xpect.pl

1. Data: 2003-10-18 14:34:26

Od: "Wojti" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przygowowywyjesz wszystko jak na mielone(plus bułka + cebulka+czosnek
wyciskany+szklanka bulionu z kostki rosołowej + ziółka np prowansalskie,
kminek itp. w zależności od upodobań).Gotujesz 4-5 jajek na twardo.
Przygotowywujesz blachę-masełko potem bułeczka tarta.Wsadzasz folie
aluminiową w blachę.Pierwsza warstwa mielonego, później jajeczka i resztą
zasypujesz tak, aby jajka były prykryte mięsem. Dla lepszego efektu możesz
obciąć białko do żółtek tak aby po upieczeniu zawsze jak odkroisz było jajko
z żółtkiem a nie np końcówka jajka. Do piekarnika na 40 min temp ok
170-190st. I tak wychodzi piękna pieczeń rzymska.Aby urozmaicić talerz
należy zrobić jakiś sosik do tego bo pieczeń jest taka szarobura.Najlepiej
koloru czerwonego z pomidorków lub pieczarkowy też bardzo fajnie smakuje
Pozdrawiam
Kucharz Amator
Wojti
PS Jak Magda napisała na ciepło czy na zimno jest b. dobre.

1. Data: 2003-10-18 15:04:45

Od: "Ani" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurcze, a ja myslałam, że Hameryke odkryłam! ;P

Zabiore się do tych kukułczych gniazd jak tylko uporam się z moją
lasagne.... chyba ze mi wczesniej od wałkowania ciasta rączki odpadną.....
:D

Pozdrawiam wszystkich smakowicie,
Ani

1. Data: 2003-10-18 15:14:49

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

o wlasnie! pieczen rzymska, tak to sie zwalo :) i jest szaro-bura dobre z
majonezem :)

Sasannka
---
http://sasannka.xpect.pl

1. Data: 2003-10-18 17:34:25

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> o wlasnie! pieczen rzymska, tak to sie zwalo :) i jest szaro-bura dobre z
> majonezem :)

Albo klops.

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-10-18 18:45:02

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bmrtj0$pmo$1@absinth.dialog.net.pl,
Cherokee gd <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> a écrit:
> Użytkownik "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> napisał w
> wiadomości news:bmrlgo$knt$1@news.onet.pl...
>
> Albo klops
...rzymski

Ewcia

--
ta karczma Rzym sie nazywa...
Niesz !

1. Data: 2003-10-18 19:49:02

Od: "" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kotlecik i smażyć  (czy może lepiej dusić?)
>
> Ktoś cos podobnego juz robił?
> Nie chciałabym zmarnowac 60 dkg. mielonego :)

Witam! Moja sugestia: jeśli zdecydujesz się na zrobienie klopsu, ugotowane
jajka przekroj wzdłuż na połówki i połóz na jednej warstwie mięsa, przykryj
cieniutką następną warstwą i połóż drugie połówki jajek na przemian/ na
cegiełkę/ . Wten sposób przy krojeniu będzie zawsze widać jajko z żółtkiem.
pzdr.

1. Data: 2003-10-19 22:43:43

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

A jak to smażysz? Na głębokim tłuszczu? Kroisz jajko na pół? Jeśli nie, to
dosyć spora kulka więc może to jakoś obracać?

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

czy macie inny
kartofelsalade
!!! BARDZO PROSZĘ O POMOC !!!
Tiramisu-jaka śmietana?
Chleb - najprostszy przepis - bez wyrabiania!