kartofelsalade

1. Data: 2003-10-18 10:22:18

Temat: kartofelsalade
Od: SKiBA <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Kiedys mialem wysmienita recepte na przepyszna saltke ziemniaczana ,
niemieckiego pochodzenia, czyba nazywa sie to kartofelsalade, czy ktos
zna? cos z ogorkiem, cebula, octem i majonezem lub smietana?
ja zapomnialem.

pozdrowienia

SKiBA
Review map of Poland:
http://www.skiba.nl/Poland/
Holandia, Francja i wiecej:
http://home.wanadoo.nl/skib/
East Poland:
http://sk-i-ba.w.interia.pl/

1. Data: 2003-10-18 13:34:16

Temat: Re: kartofelsalade
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"SKiBA" <s...@n...net> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> niemieckiego pochodzenia, czyba nazywa sie to kartofelsalade, czy ktos
> zna? cos z ogorkiem, cebula, octem i majonezem lub smietana?

Podstawowa recepta" Kartoffelsalat"
Ziemniaki ugotowac (w mundurku),najlepiej kilka godz. wczesniej lub
poprzedniego dnia.
Obrac, pokroic w duza kostke, pokropic sokiem z cytryny(lub octem
winnym),dodac pokrojone w kostke ogorki kiszone do tego majonez w
niewielkiej ilosci i wymieszac z wczesniej pokrojona cebulka, ktora 10 min.
przed wrzuceniem do salatki skropic sokiem z cytryny.Wszystko delikatnie
wymieszac i przyprawic sola i pieprzem.
Ilona

1. Data: 2003-10-18 13:42:15

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niemieckiego pochodzenia, czyba nazywa sie to kartofelsalade, czy ktos
> zna? cos z ogorkiem, cebula, octem i majonezem lub smietana?

Te recepte,ktora podalam powyzej mam wyprobowana i salatka jest smaczna.
Podaje link z wieloma receptami na salatke kartoflana
Ilona
http://www.kartoffelsalate.de/salat/kartoffelsalat.h
tm

1. Data: 2003-10-19 10:33:39

Od: SKiBA <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>Te recepte,ktora podalam powyzej mam wyprobowana i salatka jest smaczna.
>Podaje link z wieloma receptami na salatke kartoflana
> [...]
serdecznie dziekuje! Juz robie :-)

SKiBA
Review map of Poland:
http://www.skiba.nl/Poland/
Holandia, Francja i wiecej:
http://home.wanadoo.nl/skib/
East Poland:
http://sk-i-ba.w.interia.pl/

1. Data: 2003-10-19 12:02:28

Od: "Ani" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te recepte,ktora podalam powyzej mam wyprobowana i salatka jest smaczna.
> Podaje link z wieloma receptami na salatke kartoflana
> [...]

Jejku, a ja bym prosila moze - gdyby ktos mial troche czasu i checi - o
przetlumaczenie paru przepisów z tamtej stronki. Zrobilabym cos niecos
ale... nie znam niemieckiego :(
Jeszcze skladniki MOZE bym jakos odszyfrowala, ale co z czym i w jakiej
kolejnosci.... to juz przekracza moje mozliwosci lingwistyczne...

Ani

1. Data: 2003-10-19 21:16:43

Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ani napisał:

> [...]
> Jeszcze skladniki MOZE bym jakos odszyfrowala, ale co z czym i w jakiej
> kolejnosci.... to juz przekracza moje mozliwosci lingwistyczne...

Jeśli znasz angielski, wypróbuj Babelfisha, jak na maszynę dość
przyzwoicie tłumaczy, choć ze składnią niemiecką sobie nie radzi:
http://world.altavista.com/
(wklejasz tekst, wybierasz "Englisch ins Deutsche" i klikasz
"Uebersetzen")

Jeśli nie - mogę od jutra przepis czy dwa dziennie na grupę wrzucać,
aż ktoś się zbuntuje i powie, że już wystarczy tych ziemniaków ;)

Pozdrawiam,

Evva

1. Data: 2003-10-20 09:59:22

Od: "Ani" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli nie - mogę od jutra przepis czy dwa dziennie na grupę wrzucać,
> aż ktoś się zbuntuje i powie, że już wystarczy tych ziemniaków ;)

To ja bym bardzo prosiła !!!!
Uwielbiam sałatki jarzynowe we wszelkich dostepnych modułach :))
i zawsze zadziwia mnie ich ilośc w barach sałatkowych !!!

A czy jest jakiś dobry (sprawdzony na Grupie) serwis o sałatkach
jarzynowych?

Pozdrawiam serdecznie,
Ani

1. Data: 2003-10-20 13:01:04

Temat: Salatka ziemniaczana #1 - z owczym serem i #2 - z lososiem (bylo: kartofelsalade) [P]
Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to jedziemy :)

(nie jest w 100% wiernie, ale sens - mam nadzieję - oddałam; wszelkie
uwagi odnośnie przekładu chętnie przyjmę, ale za efekt końcowy
zastosowania przepisów nie odpowiadam, bo (jeszcze) nie wypróbowałam).
Wybieram przepisy wg własnego uznania, ale staram się, żeby były nieco
inne, niż (przynajmniej ostatnio) się na p.r.k. pojawiły.

* Sałatka ziemniaczana z serem owczym *
(ze strony http://www.kartoffelsalate.de/rezepte/001.htm)

Składniki:

6 średnich ziemniaków
2 pomidory, pokrojone w kostkę
1/2 ogórka, pokrojonego w kostkę
6 liści zielonej sałaty, podzielonych na małe kawałki
150 g sera owczego (dałabym fety, ale nie tej z M*vity, bo się maże,
albo jakiegoś mało uwędzonego oscypka może?), pokrojonego w kostkę
4 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka octu
1 łyżka miodu
1 łyżka musztardy
1 mała czerwona cebula, drobno pokrojona
2 łyżki świeżych ziół, drobno posiekanych

Sos: wymieszać ocet, pieprz, sól, cebulę, miód, musztardę i oliwę,
dodać posiekane zioła.

Sałatka: ziemniaki obrać i ugotować w osolonej wodzie, ostudzić
i pokroić w kostkę. Wymieszać z pomidorami, ogórkami i serem.
Dodać sos, wmieszać, zostawić na 20 min. aby się przegryzło.
Dodać liście sałaty.

* Sałatka ziemniaczana z łososiem *
(http://www.kartoffelsalate.de/rezepte/017.htm)

Składniki:

125 g wędzonego łososia
1 główka sałaty
250 g ziemniaków sałatkowych (jak najmniejszych)
1 łyżka octu winnego
2 łyżki oleju z orzechów ziemnych
1 łyżka bulionu
sól
pieprz
2 łyżki majonezu
2 łyżki śmietany
pieprz cayenne
sok cytrynowy
chrzan
2 łyżki bitej śmietany (bez cukru oczywiście)

Łososia pokroić w kostkę 1*1 cm (przyp. mój: przepis radzi, żeby kupić
łososia w kawałku, a nie w plastrach, i sobie pokroić, ale myślę, że
łosoś tzw. "sałatkowy" - od razu małe kawałki - też się nada,
no i tańszy chyba).

Z sałaty usunąć środek, liście wypłukać i dobrze osuszyć (otrzepać).

Ziemniaki wyszorować pod bieżącą wodą i ugotować do miękkości. Następnie
obrać je i pokroić w cienkie plasterki.

Ocet winny, olej z orzechów i bulion wmieszać tak aby powstał sos i przyprawić
ostrożnie solą i pieprzem. Jeszcze ciepłe ziemniaki włożyć do tego sosu na ok.
10 minut i następnie rozłożyć na dużym talerzu.

Z majonezu i płynnej śmietany wraz z solą, odrobiną cayenne i paroma kroplami
soku z cytryny oraz świeżo tartego chrzanu zrobić kremowy sos. Na końcu dodać
bitą śmietanę i pokrojonego łososia.

Na ziemniakach rozłożyć liście sałaty i przykryć wszystko sosem z łosiem.

Smacznego :)

Evva

1. Data: 2003-10-20 13:05:06

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Dacko wrote:
> [...]
> Wybieram przepisy wg własnego uznania, ale staram się, żeby były nieco
> inne, niż (przynajmniej ostatnio) się na p.r.k. pojawiły.

duze podziekowania za prace dla ogolu :))) tym wieksze, ze nie
wiedzialem co dzis zrobic na obiado-kolacje, wybieram wariacje pierwsza
z serem owczym, z tym ze zamiast zwyklych ogorkow dodam chyba
konserwowe, zeby smak byl ostrzejszy - jutro dam znac co z tego wyniklo :)))
wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-10-20 15:24:01

Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "SKiBA" <s...@n...net> napisal w wiadomosci

> SKiBA
> Review map of Poland:
> http://www.skiba.nl/Poland/
> Holandia, Francja i wiecej:
> http://home.wanadoo.nl/skib/
> East Poland:
> http://sk-i-ba.w.interia.pl/

ech.. nie dokladna ta mapa nie ma mojego rodzinnego miasta :((
aneta (Lukowianka

!!! BARDZO PROSZĘ O POMOC !!!
Tiramisu-jaka śmietana?
Chleb - najprostszy przepis - bez wyrabiania!
jak obrac papryke?
flaki -> kiszka ziemniaczana