Re: Czy mam szanse na zwrot kosztow od NFZ?

From: "Rdzenny" <w...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Czy mam szanse na zwrot kosztow od NFZ?
Date: 26 Apr 2006 05:33:10 -0700

kamil napisał:

> Wiesz u nas na odziale mozemy wykonac 2,3 razy wiecej zabiegow, ale mamy
> wolne, co nie oznacza ze my nie chcemy tego zrobic tylko, ze nie mozemy.
> Prawdopodobnie personel w zaden sposob nie mial mozliwosci przyspieszyc
> Twoich badan np. labolatoryjnych, zreszta 5 godzin to nie jest nic
> nadzwyczajnego, to jest normalne nawet w zachodnich szpitalach.

Moze byloby to dla mnie do zaakceptowania gdybym lezal w szpitalnym
lozku, podlaczony do rozkurczowej kroplowki. Tak jednak nie bylo, przez
5 godzin, o ktorych pisze mialem do dyspozycji kilka krzesel na
zatloczonej izbie przyjec. W miare uplywu czasu czulem sie coraz
gorzej, prawdopodobnie podany wczesniej zastrzyk przestawal dzialac.
Probowalem rozmawiac z lekarzem, ktory kierowal mnie na badania, ale
ten zbyl moje pytania i prosby o dodatkowe znieczulenie mowiac olewczym
do bolu tonem 'prosze czekac'. Mysle, ze ten sam lekarz w Norwegii czy
innej Szwecji zachowalby sie zupelnie inaczej jako czlowiek (pomijajac
srodki, ktore mialby tam do dyspozycji). Tam prawdopodobnie traktowalby
pacjenta jako klienta, o ktorego nalezy dbac zeby jeszcze do niego
wrocil, a nie odbieral go jak zlo konieczne.

> I jeszcze jedno pacjent ma pretensje do lekarza, lekarz sie wku...bo nic
> nie moze zrobic, jak strajkuje to znow pacjenci maja pretensje do
> lekarzy i tak w kolo, ja mam dosyc!!

Moze lekarz powinien sobie uzmyslowic, ze ten problem jest na linii
szpital - NFZ (albo wyzej), a nie lekarz - pacjent? A w pracy lekarz
nie ma sie wku..., tylko pomagac potrzebujacym. Taka analogia, moze
plytka: jak kelnerka w restauracji jest niemila dla gosci i nie
usmiecha sie do nich, to przewaznie sa to jej ostatnie chwile w miejscu
pracy.

> A co do tych herbatek, kawek(bo z
> papierosami to pewnie przesadziles, chyba ze byles poza szpitalem)no
> cuz, jak sie siedzi i czeka to sie pije:) Myslisz ze co oni powinni
> robic w czasie czekania na nastepna rate z NFZ? Zadluzac sie?

Nie, nie przesadzilem z papierosami i nie dzialo sie to poza szpitalem.
Nie wiem, co powinni zrobic czekajac na rate. Zawsze jednak wydawalo mi
sie, ze w pracy trzeba pracowac, a nie czekac na cokolwiek pijac czy
palac cokolwiek.

R.