Czy moja żona ma się martwić ???

1. Data: 2005-06-13 19:23:31

Temat: Czy moja żona ma się martwić ???
Od: "Maciej" <m...@p...onetdelit.pldelit> szukaj wiadomości tego autora

Moja żona lat 30 była dzisiaj na badaniu usg i wszystko jest właściwie ok
gdyby nie tekst:

"Wątroba normoechogeniczna, bez widocznych zmian ogniskowych, nieznacznie
powiększona - w linii środkowo-obojczykowej dł. 152mm (norma do 150mm)"

Proszę o komentarz !!

MN

2. Data: 2005-06-13 19:58:03

Temat: Re: Czy moja żona ma się martwić ???
Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Tym razem komentarz może być wyjątkowo krótki:

Opis USG nie daje żadnych podstaw do niepokoju. Dwa milimetry odchylenia od
normy, przy prawidlowym obrazie, nie mają same w sobie żadnego znaczenia.
Zawsze natomiast należy mieć na uwadze, że badanie USG wykonuje się PO COŚ.
Wynik pojedynczego badania na niewiele się zdaje. Niemniej jednak, nie ma
powodu do obaw.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-06-13 20:13:21

Od: "Maciej" <m...@p...onetdelit.pldelit> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wielkie uspokoiłem się wraz z żoną.

MN

4. Data: 2005-06-13 20:50:37

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
COŚ.
> Wynik pojedynczego badania na niewiele się zdaje. Niemniej jednak, nie ma

a czym sie rozni normoechogenicznosc od echogenicznosci? w zdaniu brzmiolo
to "wzmozona echogenicznosc watroby". (rozumiem, ze echogenicznosc tzn.
stluszczenie?)

5. Data: 2005-06-13 20:55:08

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

echogeniczność - właściwość materii (w medycynie są to narządy wewnętrzne)
polegająca na zdolności do odbijania fal dźwiękowych (ultradźwięki)

normoechogeniczność - echogeniczność prawidłowa, zgodna z normą
hypoechogeniczność - echogeniczność zmniejszona
hyperechogeniczność - echogeniczność zwiększona

Powyższe terminy nie mają bezpośredniego związku ze stłuszczeniem.

Pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2005-06-16 22:35:42

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 Jun 2005, taora wrote:

> a czym sie rozni normoechogenicznosc od echogenicznosci? w zdaniu brzmiolo
> to "wzmozona echogenicznosc watroby". (rozumiem, ze echogenicznosc tzn.
> stluszczenie?)

normoechogenicznosc to jest normalny obraz echo danego narzadu
...hyper - nadmiernie zaznaczony obraz, hypo - za malo ...

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

Blogi o zdrowiu - zapraszamy do uczestnictwa !
Krtan?
Parathar lub Parathormon-poszukuje info
poradnia alergologiczna na Slasku, gdzie?
Jak nazwac po angielsku Bloku zatokowo-przediosnkowego IIgo stopnia?