Re: Czy musi byc wojna miedzy optymalnymi, a wegetarianami?

From: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.wegetarianizm,pl.misc.dieta
Subject: Re: Czy musi byc wojna miedzy optymalnymi, a wegetarianami?
Date: Sun, 06 Oct 2002 22:18:01 +0200
Sender: r...@f...onet.pl@ph220.szczecin.cvx.ppp.tpnet.pl

Peyton <p...@t...pl> wrote in news:anpjsf$kli$1@news.tpi.pl:

> Mozna zadac pytanie, czy ten konflikt jest potrzebny. Czy obie
> nasze grupy sa wobec siebie konkurencyjne? Czy istnieja jakies
> trudnodostepne dobra, o ktore musimy walczyc?

Jeżeli chodzi o ideowych 'opty', to wegetarianie są z definicji
'podludźmi i niewolnikami'. Grupy są konkurencyjne, bo obie twierdzą,
że oferują zdrowszy styl żywienia i obie adresują swoją dietę do tych,
którzy chcą zmiany normalnej diety. Co prawda jedni są nienachalni i
oferują pomoc tylko, gdy ktoś jest chętny, a drudzy nawołują wokół do
zmiany diety, ale w przypadku DO zalecane są wpłaty na konto, więc
walka toczy się o pieniądze.

> Optymalni i wegetarianie w zadnym
> punkcie nie wchodza sobie w droge (chyba, ze sie bardzo
> postaraja).

Bzzzt. Wrong! Patrz wyżej. Jeśli ktoś zostaje wege i się to
sprawdzi, to już nie ma szansy, żeby działał dla bractwa optymalnego.

> Ich jadlospisy to zbiory czesto nieomal bez czesci
> wspolnej. Nic nam nie przeszkadza, aby zyc spokojnie w oddzielnych
> swiatach.

Chodzi o idee, o pieniądze, o wszystko.

> Optymalni i wegetarianie to ludzie w pewnej czesci podobni.

A to akurat prawda. :-)

> Otoz wszyscy kontestujemy obowiazujaca linie medycyny akademickiej.

Nie wszyscy. :-) Poza tym wegetarianizm jest przez lekarzy
zalecany (no, prawie wegetarianizm w wydaniu piramidy, czyli dużo
więcej roślin niż w normalnej diecie).

> Prawa czlowieka
> daja przeciez kazdemu swobode wyboru i wartosciowanie nie ma
> zadnych podstaw.

Dopóki nie widzisz globalnego spisku lekarzy, dzięki którym
społeczeństwo płaci podatki na leczenie, to powyższe ma sens. Jeśli
widzisz ten spisek, to wierzysz, że płacisz za podludzi, którzy nie
jedzą tak jak Ty.
Poza tym ktoś, kto twierdzi, że zwierzę ma prawo do życia w
którymś momencie stanie w konflikcie z tym, który za _podstawę_ diety
ma wnętrzności zwierząt.

ps. A ja i tak wiem, po co to 'głaskanie' - będzie głosowanie. ;-P

--
/**** Here comes the war - ****\
***** put out the lights on the Age of Reason. *****