Re: Czy to kradziesz? (link)

From: michał <6...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czy to kradziesz? (link)
Date: Fri, 12 Aug 2011 07:44:29 +0200

W dniu 2011-08-12 04:42, Iwon(K)a pisze:
[...]
> jakos z doswiadczenia zauwazylam, ze jak wlasciciel uczciwie pracuje, to
> raczej nie ma mentalnosci,
> o ktorej piszesz. Wtedy ewentualnie wylazi z niekotrych osobnikow
> mentalnosc zlodziejaszka.
>
> i.

Ba, tylko jak rozumieć uczciwość pracy właściciela? Uczciwy wobec kogo?
Kto ocenia tę uczciwość?
Może to robić pracownik, klient, administracja gospodarcza, fiskus.
Pracownik i pracodawca jest w konflikcie ekonomicznym z natury rzeczy.
Polega on na tym, że w interesie pracodawcy jest, aby za jak najmniej
płacy uzyskać jak najwięcej pracy. W interesie pracownika - żeby
pracować jak najmniej za jak najwięcej. Tego konfliktu nie da się uniknąć.
Jeśli ktoś nigdy nie był pracodawcą w rozumieniu gospodarczej
działalności, łatwo może to zrozumieć na przykładzie prywatnego zlecenia
osobie zwanej "fachowcem" wykonanie konkretnego zadania, na którym sam
się nie zna. Ekonomiczne oczekiwanie między nimi jest wzajemnie sprzeczne.

michał