Re: Czy umysł jest produktem mózgu?

From: Mariusz Krawiec <k...@c...edu>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Czy umysł jest produktem mózgu?
Date: Thu, 19 Oct 2000 18:16:46 -0400

Pyzol wrote:

> [...]
>
> Ale mi wpadles w temat!
> Czytam wlasnie ksiazke dr. Larrego Dossey'a "Reinventing Medicine"
> poswiecona m.in temu zagadnieniu. .
>
> W grudniu 1997 roku w Bostonie na Harvardzie miala miejsce konferencja
> zatytulowana " Intercessory Prayer and Distant Healing Intention: Clinical
> and Laboratory Reasearch" ( z grubsza tlumaczac: Intencyjna modlitwa oraz
> leczenie na odleglosc intencja: badania kliniczne i laboratoryjne).
>
> Dossey twierdzi, ze jezeli na Harvardzie mowia o takich rzeczach, to juz nie
> sposob udawac,ze ich nie ma, ze nie odgrywaja roli.

Pare lat temu na Harvardzie miala miejsce konferencja poswiecona
UFO-ludkom (ksiazke tez wydano)
Wniosek: jesli o czyms mowia na Harvardzie to jeszcze nie dowod,
ze jest to prawda.
W koncu tam tez pare czubkow pracuje.
A ze maja tenure, to raczej trudno sie ich pozbyc.

> [...]
> problemem jest mnostwo, takze- calkiem powaznych lekarzy, fizykow, biologow.
>
> Kaska
> P.S.Ja to czytam krecac glowa, pol-rozbawiona, pol-zaintrygowana. Mnostwo
> rzetelnej ewidencji, zadne "New Age", blekitna galaretka, ani przesiakniety
> lekiem badz ciekawoscia Nieznanego, zabobonny typ "spiritualizmu".
>
> Ciekawa reakcja jednego ze sceptyczniej nastawionych naukowcow, proszonego o
> dopilnowanie pewnego eksperymentu z tej dziedziny:
> "Ja w to nie wierze i nie uwierze nawet gdyby to byla prawda!"

Zeby troche ostudzic rozgrzane umysly, proponuje zajrzec tutaj:

http://www.csicop.org/sb/9409/skeptic.html
http://www.csicop.org/sb/9709/baker.html

Mariusz