Czy uzywanie mydla ma sens

11. Data: 2009-02-05 16:23:53

Temat: Re: Czy uzywanie mydla ma sens
Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I popiol z tego ogniska to jest to czym myli sie ludzie. On, ten popiol
> zawiera niejako w naturalnych proporcjach zestaw soli o odczynie
> zasadowym,
> ktore laczac sie z lojem na skorze czy kazdym innym tluszczem, normalnie
> na
Do mycia używano również gliny, aby zmyćtrudne zabrudzenia, jak nie było nic
innego pod ręką.

12. Data: 2009-02-05 17:18:20

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kucing napisał/a:

> Jakie były te inne naturalne metody mycia bez mydła? (Bardzo ciekawy
> temat.)

Pewnie nago w rzece?

--
animka

13. Data: 2009-02-05 18:11:19

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

tornad napisał/a:

> Odsylam Cie do mojego artykuliku na ten temat (tornadosolution.com).

Nie ma takiej strony. Jest natomiast jakaś tornadosolutions.com, a to
jest już rożnica.

> Na biezaco; to chyba jestesmy zgodni co do tego, ze przynajmniej od czasu jak
> ktorys tam starozytny cwaniaczek wykradl bogom ogien, ludzie palili ogniska.
> I popiol z tego ogniska to jest to czym myli sie ludzie. On, ten popiol
> zawiera niejako w naturalnych proporcjach zestaw soli o odczynie zasadowym,
> ktore laczac sie z lojem na skorze czy kazdym innym tluszczem, normalnie na
> biezaco wytwarzaja czasteczki mydla. A jak one dzialaja napisalem wczesniej.
> Zreszta nazwa jedego z lugow sluzacych do produkcji mydla brzmi "potaz".

A nie "potaż" przypadkiem?

Potaż (historyczna, regionalna pisownia również potasz) --
zanieczyszczona postać węglanu potasu K2CO3, rozpuszczalna w wodzie
część popiołu pochodzącego ze spalania węgla drzewnego, zawierająca
również zmienne ilości innych związków potasu. Nazwa potaż używana jest
czasami na określenie dowolnego minerału zawierającego potas, zwłaszcza
w krajach anglojęzycznych (potash[1]).
Potaż produkowano z popiołu pochodzącego ze spalania drewna i węgla
drzewnego[2], a także przez wypalanie skał o znacznym stężeniu soli
potasu[potrzebne źródło]. Potaż był od starożytności powszechnie
stosowany przy produkcji mydła, szkła, wyrobów ceramicznych, bielenia
tkanin oraz jako nawóz. Polska była dość długo eksporterem potażu.
Szczyt produkcji potażu w Polsce miał miejsce w XVII i XVIII w.[2]
Z potażu, w procesie kaustyfikacji, wytwarzany był potaż kaustyczny
(inaczej potaż żrący), zawierający głównie wodorotlenek potasu.
Manufakturowy zakład wyrobu potażu to potasznia lub potażarnia. W Polsce
istnieje wiele nazw geograficznych, których etymologia najpewniej
związana jest z wytwórstwem potażu (potaszu): Potasznia, Potaszniki,
Potasze, Potażnia, Potażniki.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Potaż

Papirus składa się z mydła?

Bredzisz cały czas.

--
animka

14. Data: 2009-02-05 20:05:38

Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naszej skory dostep...
> Czeste mycie skraca zycie - to byla czesto studencka wymowka gdy w lazni
> ciepla woda leciala.
> Niemniej mydlo zycie ulatwia, no bo gdyby go nie bylo, proces mycia bylby
> baaardzo utrudniony a jakos wygladac przecie wypada a i bielizne uprac trzeba
> bo by nas wszy zjadly.
> To tak w skrocie, swego czasu na ten temat naskrobalem pop-naukowy artykul,
> byc moze znajdziesz go jeszcze na mojej antycznej stronie tornadosoluton.com
> pt. Mydelko Fa. Ale nie traktuj tego jako reklame.

Super!

zyga

15. Data: 2009-02-06 01:15:16

Od: "Jan-xx" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie przyszło ci do głowy, że oprócz gruczołów potowych człowiek ma także
> gruczoły łojowe? Łój, jak każda substancja tłuszczowa, nie da się usunąć
> czystą wodą. Wycierając się po kąpieli ścierasz łój ręcznikiem i tyle. A
> tłuszcz - jak to tłuszcz - jełczeje szybko i nikt mi nie wmówi, że nie
> wydziela żadnego zapachu. A zapach niemytej skóry, to nie tylko zapach
> potu -
> zjełczałego łoju też.

Zapraszam na wachanie ;) . Nikt nie zglaszal reklamacji, ze brzydko pachne.
Wrecz przeciwnie. A co sie tam wydziela, i co sie z tym dzieje na poziomie
mikro, jest dla mnie niewazne, dopoki nie oddzialowuje w praktyce.

--
Jan-xx

16. Data: 2009-02-06 01:44:07

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan-xx napisał/a:

> Zapraszam na wachanie ;) . Nikt nie zglaszal reklamacji, ze brzydko pachne.
> Wrecz przeciwnie. A co sie tam wydziela, i co sie z tym dzieje na poziomie
> mikro, jest dla mnie niewazne, dopoki nie oddzialowuje w praktyce.

Ile lat już się nie myjesz? Obawiam się, że twoja skóra już czymś
obrasta i któregoś dnia zacznie pękać i odpadać.
Jak jesteś alergikiem to kupuj sobie mydło dziecinne np. Bobas a
najlepiej Żel pod prysznic KREMOWY( biały)- *logo Carrefour*. Kosztuje
ok 2 zł. Mam teraz problem, bo w Carrefourze na moim osiedlu ostatnio
nie ma i wreszcie będe musiała tłuc się po innych sklepach Carrefoura,
na Pragę-może tam będzie. Wbrew pozorom to jest świetny żel.
Kupiłam jakiś Jonsons kremowy, 24 godzinno nawilżanie, niezapachowy i
skóra mnie po tym swędzi jednak.

A jak tam twoje stopki bez mycia? Perfumujesz je?

--
animka

17. Data: 2009-02-06 01:45:16

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan-xx napisał/a:

> Zapraszam na wachanie ;) . Nikt nie zglaszal reklamacji, ze brzydko pachne.
> Wrecz przeciwnie. A co sie tam wydziela, i co sie z tym dzieje na poziomie
> mikro, jest dla mnie niewazne, dopoki nie oddzialowuje w praktyce.

Współczuję dziewczynie, która się do ciebie być może przytuli.

--
animka

18. Data: 2009-02-06 02:12:41

Od: "tornad" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma takiej strony. Jest natomiast jakaś tornadosolutions.com, a to
> jest już rożnica.

Jest tyle, ze np. w kafejkach trudno sie z nia polaczyc. Pare wpisow wyzej
Zygmunt ja znalazl i nawet artykul pochwalil...

> Papirus składa się z mydła?
>
> Bredzisz cały czas.

> animka

Widzisz, ja pisze dla ludzi majacych pewien podstawowy chociazby, zasob
wiedzy. I wymagam tez aby czytelnik probowal chociaz myslec. Ja nie Tobie
odpowiadalem i nie dla Ciebie pisalem, wiec nieproszona sie nie wjerdalaj.
A skoro juz cos piszesz, bo kazdemu wolno, to wymagamy tu odrobine
grzecznosci; w przypadku krytyki musisz swoje krytyczne uwagi uzasadnic. A
op..dalanie kogos tak dla sportu, bez zdania racji, zatrzymaj dla Twojego meza
o ile ktos z taka zolza jak Ty kiedykolwiek bedzie chcial zwiazac swoj los.

To, ze napisalem, ze Angloamerykanie przypisuja sobie wynalezienie mydla
uzasadniajac to zbiegiem okolicznosci, ze akurat popiol to ash, powinno Cie
doprowadzic do wniosku, ze bredza, oni, a nie ja.
Teraz ten papirus; kazdy wie, ze robi sie go z flory roznorakiej. A Ty
rzniesz glupa czy chcesz go ze mnie zrobic piszac, ze robi sie go z mydla...
Tego sie juz po Tobie naprawde nie spodziewalem. Gdybys chociaz liznela troche
wiedzy, ktora posiada normalny absolwent Szkoly Podstawowej w Polsce, to
wiedzialabys, ze tak jak len i inne tkaniny, tak i papier traktuje sie roznymi
srodkami chemicznymi, w tym mydlem, w celu pozbawienia go groznego dla
trwalosci tego papieru, tluszczu. Przecie napisalem, ze papirusy nie bylyby
takie biale i trwale.
To, ze trudno wymagac od Ciebie logicznego myslenia i zdolnosci uruchamiania
wyzszych czynnosci mozgowych - wiem, ale tego, ze nie rozumiesz czytanego
tekstu, sie nie spodziewalem. Nie pij tyle napojow zawierajacych kwasek
cytrynowy i ogranicz gotowanie mozgu komorka, moze to jakos zlagodzi
pustoszenie Twojego mozgu.
Reasumujac bardzo sie martwie o to, kto na moja emeryture robil bedzie...

19. Data: 2009-02-06 02:22:25

Od: Logan <L...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tornad wrote:

> Angloamerykanie twierdza, ze to slowo od pot + asch czyli poiol

Skad "Pot" w angloamerykanskim slownictwie ? oni maja sweat jakby nie
patrzec.

20. Data: 2009-02-06 02:29:47

Od: "tornad" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wrecz przeciwnie. A co sie tam wydziela, i co sie z tym dzieje na poziomie
> mikro, jest dla mnie niewazne, dopoki nie oddzialowuje w praktyce.

Cos wtym jest. Jestem nawet sklonny przyznac Ci racje. Otoz rok, moze dwa lata
temu czytalem, ze tu w Usa, jakas przedsiebiorcza dama wpadla na pomysl
produkowania, syntetycznie oczywiscie, zapachu potu 20-letniego mezczyzny...
Podobno jego zapach dziala na damy, takie lekko przechodzone powiedzmy, jak
przedni afrodyzjak. Podobno ma duzo zamowien i interes sie rozkreca...
Pzdr.

Zab. hormonalne / guz mózgu
okres oczekiwania na sanatorium
Leukocyty odmienne