[DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego

81. Data: 2004-02-21 18:38:45

Temat: Re: [DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego
Od: "gapa" <grazynka9@USUŃo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

>.....Chaciur napisał:
> ps. Jurek jak mnie nawet teraz puścisz kantem to i tak dzięki
> za to, że się nie wywinąłeś od razu, jeśli wegetarianie
> zawojują świat to się postaram Cię wyciągnąć z obozu zagłady ;)

matko boska częstochowska!!!!!:)))))))))))))))))))))))))
LOL

82. Data: 2004-02-21 18:44:15

Temat: Re: Krysia próbuje zmienić temat - [DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego
Od: "gapa" <grazynka9@USUŃo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> grubaśne nici Krycha używa

:) nie łam się Chaciur niciami Krychy. Ja zrobiłam sobie kilka miesięcy temu
głodówke ( tak dla doświadczenia ) i też na drugi dzień to miałam taki
power, że wysprzątałam całe mieszkanie (60m2), przesadziłam wszystkie
kwiatki doniczkowe (jakieś 50) i jeszcze pomalowałam połowe doniczek.......
i sie nie wstydze tego powera. Jak masz ochote to sobie głoduj :)
pzdr. grazyna

83. Data: 2004-02-21 18:55:21

Od: "news.ds2.pg.gda.pl" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak chcesz poznać wady i zalety obu metod - to je po prostu wypraktykuj.

Ja nie chcę poznac wad i zalet, chcę się tylko dowiedzieć, dlaczego ludzie
na DO porównują obie metody tylko, jeśli chodzi o zalety głodówek, a jak
wady, to odsyłają do Chaciura;-p

> Ja głodówki nigdy nie stoowałam. Znam ją tylko z relacji innych. Ale jakoś
> Chaciur niewiele o niej mówi, za to dużo mówi o DO, której nigdy nie
> praktykował, usiłuje tylko swoje głodówki (długotrwałe!) nazwać stricte
> dietą optymalną... ;)

hmm, mi się zdawało, że to ktoś optymalny porównał głodówki do DO, a nie
Chaciur, ale głowy nie dam

> No właśnie, niechętnie o tym mówi, może jak go przyciśniesz... :)

Nie mam zamiaru nikogo cisnąć;-p nie chce to nie mówi, ja nie gestapo:-)
Dziwi mnie tylko, że skoro rzeczywiście mało o tym mówi, to czemu tak go
bardzo z tymi głodówkami kojarzysz, myślałam, że może coś przegapiłam.
Ale może skończmy już pisać o Chaciurze.

> I czarownica też :)
> Jeszcze raz przepraszam, Czarownicę też (obecnie Hafsę) - za błędne
> skojarzenie.

ja się wcale nie gniewam:-)

pzd. Wiedzma

84. Data: 2004-02-21 19:05:00

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gapa" <grazynka9@USUŃo2.pl> napisał w wiadomości

> matko boska częstochowska!!!!!:)))))))))))))))))))))))))
> LOL

No dobra :))) a tak poważnie to idea jest taka
aby usunąć z naszej planety wszelkie
obozy zagłady nawet dla tych mniej sprytnych zwierząt.

pozdrawiam Chaciur

85. Data: 2004-02-21 19:09:46

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Krycha mówi: Chaciur wie mniej o DO niż ja praktyczka
znam dobrze jej kod :)))

> [...]
> głodówke ( tak dla doświadczenia ) i też na drugi dzień to miałam taki
> power, że wysprzątałam całe mieszkanie (60m2), przesadziłam wszystkie

o mamo! no to jednak JK miał racje że się idjocieje od tego ;)

> i jeszcze pomalowałam połowe doniczek.......
> i sie nie wstydze tego powera. Jak masz ochote to sobie głoduj :)

w sumie to Krycha ze mnie robi guru głodówkowego nie ja :)

pozdrawiam Chaciur

ps. ad1 ad2 ad3 ad4 ????

86. Data: 2004-02-21 19:15:41

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news.ds2.pg.gda.pl" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
> hmm, mi się zdawało, że to ktoś optymalny porównał głodówki do DO, a nie
> Chaciur, ale głowy nie dam

Kiedyś takiego posta wysmarzyłem na grupie dla DO,
ale mnie spławili.
A Leszek tutaj dość dawno, straszył sądem
za takie porównanie! jest w archiwum :))

> Nie mam zamiaru nikogo cisnąć;-p

a niech to!

> Ale może skończmy już pisać o Chaciurze.

czkawka mną rzuca i pypeć na języku uwiera ;)

pozdrawiam Chaciur

87. Data: 2004-02-21 20:21:00

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i ok, rozumiem Twoje podejście. Niebezpieczni są fanatycy
> i wyznawcy Mamony.

we wszystkich dziedzinach zycia, a jezeli chodzie o zdrowie i zycie ludzi
SZCZEGOLNIE!

> http://zywienie.host.sk/articles.php?id=4
> "Zawartość fruktozy w pożywieniu rzadko może prowadzić
> do podwyższenia poziomu fruktozy we krwi."

znalazlem na net-cie dwie informacje (miedzy wielu innymi)- pierwsza : 15 do
20% kalorii w posilkach populacji panstw wysoko rozwinietych jest
dostarczana przez fruktoze, druga: "...jezeli koncentracja wewnatrzkomorkowa
fruktozy jest zbyt duza, moze dojsc do hexokinasy, fruktoza + ATP ---->
fruktoza 6-P + ADP...", w zwiazku z powyzszym mam pytanie, jezeli fruktoza
nie jest wchlaniana przez "organizm" to skad sie jej bierze tyle w
komorkach? (jezeli chcesz linki to podam ale sa po francusku).

> JK:
> "Przy wchłanianiu w
> jelitach glukozy istnieje mechanizm ograniczający szybkość jej
przekazywania
> do krwi. Przy przechodzeniu fruktozy do krwi takiego mechanizmu nie ma,
> toteż spożycie fruktozy powoduje szybki wzrost poziomu cukru we krwi."
>
> litości Jurek!!! To wołanie Twojego mózgu ;)

punkt dla ciebie Chaciur ;)

> Kwestia rozwoju DO leży w waszych rękach.
> To co wyprodukował JK to zlepek informacji prawdziwych,
> nieprawdziwych, mitologii i fantazji.

przypominam Ci o tym w jakich warunkach (profesjonalnych) pracowal DrJK w
epoce w ktorej intensywnie pracowal nad zasadami ktore spowodowaly powstanie
DO. To byl lekarz praktykujacy w sanatorium, zdany tylko i wylacznie na
swoja rece i glowe, i oczywiscie publikacje ukazujace sie w tamtym okresie,
radze pamietac o elemecie "czasu". O IG jest glosno od niewielu lat. O
owocach jako zrodle "szybkiego" cukru az dudnilo w pierwszych latach mego
pobytu we Francji. Bardzo ciekawym obrazkiem, bylo przynoszenie w malych
wanienkach (!) cwiartek pomaranczy w przerwach meczy rugby. Chlopy jak
"deby" - srednia wagi najlepszych zespolow to 90 kg zywej wagi, "wsuwali"
toto jak maszyny i nie chodzilo o witamine C.
Oczywiscie w tym watku nie mowimy o poza dietetycznych wypowiedziach DrJK?

> Zadziałało? OK a teraz czas ustalić dla czego i komu
> to może pomóc.

i o to chodzi!!!

> Kiedy mówimy o białku to rozpatrujemy białko,
> nie można tak obronić błędu, że niby białko roślinne
> jako takie, ustępuje białku żółtka.

i to jest blad! nie mozna "wydzielic" bialka i dyskutowac tylko o nim,
bialko "nie dziala" w prozni! ten sam system "dzielenia" dziala mi
szczegolnie "na nerwy" w medycynie akademickiej, gdzie jest juz specjalista
od miesni galki ocznej!! (to fakt z zycia wziety). Dlatego to wszystko jest
tak bardzo trudne, bo mozliwosci "akcji i reakcji" jest nieskonczona.

> Dietą wege można pokryć ludzkie potrzeby w odpowiednim miejscu i czasie.

sam probowalem tego i nic z tego nie wyszlo, znam kilku wegetarian i jedni
maja sie dobrze, inni wrecz przeciwnie. I ciekawe ze latwiej dyskutuje sie z
tymi ktorzy maja sie dobrze niz z tymi ktorzy maja problemy. Kilka razy
slyszalem (od tych w gorzej formie) argumenty "ideologiczne". Nikogo do
niczego nie naklaniam i nie namawiam, ale rekacja "oblezonej twierdzy" to
nie wylacznosc Opty.

> Tu też można dyskutować, bo niby czemu JK popiera sport?

bo bez ruchu nie ma zycia ;)

> A czy podlewanie słoneczników olejem słonecznikowym
> jest najlepszym rozwiązaniem?

jest olbrzymia roznica miedzy roslina i jej sposobami pokrywania wlasnych
potrzeb energetycznych czy budulcowych, a organizmem czlowieka (czy ssakow o
najwyzszym poziomie "intelektualnym)

>Nasze organizmy potrafią
> przetwarzać i im to nie szkodzi.

co do oleji roslinnych, na innej grupie podano linka do artykulu o
szkodliwosci tego typu produktow, podajac jako przyklad olej slonecznikowy,
co dla mnie jest troche dziwne bo sa oleje duzo gorsze. Dla scislosci, do
tego typu informacji podchodze w "rekawiczkach".

>Czy pozbawienie mózgu
> wysiłku przetwarzania informacji pomoże nam cieszyć się nim
> dłużej?

w naszym organizmie wszystko nalezy "cwiczyc" mozg tez. Swoja droga ciekawy
bylby egzamin mozgu czlowieka ktore od lat caly swoj intelekt koncentruje na
ogladaniu TV.

> Nie patrz na dietę wegetariańską w ten sposób, to nie jest
> DO z soją w miejsce żółtka, nie ma czegoś takiego
> jak 'superfood', dieta składa się ze wszystkich swoich elementów.

tak szybko "rzucilem okiem" do mojej encyklopedii medycznej i w jednej z
tabelek znalazlem takie dane (streszczenie), produkty inne niz woda w
roznych rodzajach pokarmu:
(w % "dobra" inne niz woda)

- fasola (sucha) 87,4%
-ryz 78 %
- zolkto 50%
-ser (camembert) 48,7
- wiprzowina(srednio) 47,4%
- kaczka (srednio) 46%
-smietana tlusta 35,9%
-watroba cieleca 29,3%
-groszek zielony 25%
-ziemniaki 20,2%
-pora 12,2%
-marchew 11,4%
-szpinak 9,3%
-grzyb 9,2%
-kapusta 7,9%
-pomidor 6,5%
o soi nie pisze bo w mojej ksiazce nie ma jej w tabeli, a z tego co
znalazlem wynika ze w 100% soi jest 116% skladnikow :(
Teraz co do powyzszych procentow, wysoko procentowe ryz i fasola sa bardzo
"ubogim" pokarmem, a wiec powtarzam moja watp^liwosc , ile trzeba zjesc zeby
wszystko bylo tam "gdzie trzeba, kiedy trzeba i ile trzeba"

> Jurek bardzo Cię proszę.
> Po co pisać w takim razie o jakimś ATP, przecież ten skrót
> laikowi nic nie powie, czemu nie napisać prosto ale bez błędów?

DrJK bardzo niewiele pisze o ATP i raczej bardzo "ogolnikowo", to co wiem o
ATP pochodzi z wielu innych zrodel a nie z publikacji DrJK. Uwazam ze w
swoich publikacjach DrJK usiluje skupic uwage czytajacego na kilku
najwazniejszych (jego zdaniem) zasadach bedacych fundamentem DO. ATP nie
nalezy do fundamentu, czy posunal sie za daleko w uproszczeniach? mozliwe.
Ale dla zaczynajacych DO - przewaznie ludzi chorych i cierpiacych (jak w
moim przypadku) problem ATP nie ma zadnego znaczenia. Ciekawosc "co to
wlasciwie jest i jak to dziala" pojawia sie pozniej, jak juz mozna sie
skupic na czyms innym niz wlasne problemy ze zdrowiem. I na ten drugi etap
publikacje DrJK sa juz nie wystarczajace. Ale to juz od indywidualnych cech
kazdego Opty zalezy jak daleko pojdzie w poszukiwaniu tego "co to jest i do
czego sluzy". Na drugi etap duzo precyzyjniejsze i bogatsze sa publikacje
wielu lekarzy opty, ktorzy na co dzien praktykuja DO i spotykaja sie z
problemami w stosowaniu DO

> nie nie to nie był zarzut pod Twoim adresem

ufffffffff ;)))

> Można natomiast stworzyć klimat tajemnicy:
> - Czy jest pan prorokiem?
> - Nie mogę odpowiedzieć na to pytanie.

ludzie wybitni maja swoje slabostki ;))))

> Można
>użyć różnych zaklęć: ATP, polipeptydowego, alfa oksydacje,
> fosfoenolopirogronian.

zwracam twoja uwage na fakt ze DrJK unika stosowania w swoich publikacjach
zbyt wielu "madrych zaklec fachowych", bo to sa ksiazki dla przecietnego
czlowieka ktory nie wiele, a moze i nic nie wie o biochemii. I dlatego wielu
"prostych" ludzi wylapuje z tych publikacji to co najwazniejsze; nie mieszac
"paliw", zasade proporcji , ograniczenie ilosci spozywanego bialka i
weglowodanow, uwazanie na jakosc tego co sie je itd. Powodzenie ksiazek DrJK
moze tez czesciowo tlumaczyc relatywna slabosc ksiazki Dr Lutza, duzo
precyzyjniejszej w swoich wyjasnieniach diety niskoweglowodanowej.

>Napisać, że dieta ma oparcie w biochemii.
> Ilu przeciętnych zjadaczy smalcu to sprawdzi?

nawet nie zdajesz sobie sprawy jak wielu Opty z duzym stazem zaczyna sie
interesowac tym "jak to dziala". A dla bardzo wielu Opty swiadomosc tego ze
DO "dziala" tak jak oni tego oczekuja jest wystarczajace i po prostu zajmuja
sie swoimi codziennymi sprawami.

>A nawet jak
> sprawdzi to może już będzie zajętych całowaniem po stopach
> pani Mamony?

czy masz kogos konkretnego na "oku"?

> Wytłumacz to placówce misyjnej DO na psw.

juz kilka krotnie spotkalem sie z tym skrotem psw. co to jest ? (serio)

> "Wegetarianizm należy tępić jako kacerskie przekonanie" :/
> Kogo za to winić? Augustyna czy Jana?

takie sformulowania sa idiotyczne!
widocznie nie wszystkim duzo T dobrze wplywa na "jasnosc" pogladow. No coz
ludzie sa tylko ludzmi :(

> 33

to jeszcze pierwsza mlodosc ;))))
u mnie +- w tym wieku zaczely sie duze "zgrzyty" zdrowotne(a raczej
nakladanie sie kolejnych chorob), czego absolutnie Ci nie zycze!!!!!

> i pewno to sobie na priva wyjaśnicie

po prostu uwazam ze pewnych rzeczy sie nie robi nie zaleznie od sytuacji w
jakiej sie znajdujemy, jezeli Anna nie "atakuje" a ja nie mam nic nowego do
powiedzenia to milcze , ot i wszystko

> ;) byle to okrasić czymś zjadliwym dla mózgów współgrupowiczów :))

postaram sie !!!

> Dokładnie pamiętam pojawienie się Anny na Waszym serwerze,
> była zachwycona tym, iż tak wiele osób w Polsce interesuje
> się dietetyką, miała do DO nastawienie pozytywne (dokładnie pamiętam
> jak mnie ciarki przeszły po plecach!! :) )
> z zastrzeżeniami wynikającymi z jej wiedzy. Dostała bejzbolem
> od betonu (DO to wiedza skończona - spływaj). Jak się
> podniosła to już nie była taka bezbronna.

jak zaczalem odwiedzac grupe "w stodole" Anna byla dla mnie kims w rodzaju
"mediatora", z czasem pojawily sie watpliwosci, a jak w jednym watku Anna 3
(trzy) razy podala informacje sprzeczne ze soba doszlo miedzy nami (i
wieloma innymi uczestnikami) do ostrego starcia. Za daleko "zaszly" slowa?
mozliwe, ale "zyczenia" od Anny na priva dostalem duzo pozniej. I nie bardzo
wiem po co to bylo? To wszystko.

> pozdrawiam Chaciur
>
> ps. Jurek jak mnie nawet teraz puścisz kantem to i tak dzięki
> za to, że się nie wywinąłeś od razu, jeśli wegetarianie
> zawojują świat to się postaram Cię wyciągnąć z obozu zagłady ;)

a musza zawojowywac? ale na wszelki wypadek dziekuje!
nigdy nic nie wiadomo, za wiele juz w zyciu widzialem i przeszedlem a wiec

Jurek

88. Data: 2004-02-21 20:24:35

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"gapa" <grazynka9@USUŃo2.pl> a écrit dans le message de

> matko boska częstochowska!!!!!:)))))))))))))))))))))))))
> LOL

po prostu Chaciur ma dobre serce ;))
a wrazie czego to dobrze miec kogos kto przeniesie grypsa ;)

Jurek

89. Data: 2004-02-21 20:30:26

Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedyś takiego posta wysmarzyłem na grupie dla DO,
> ale mnie spławili.
> A Leszek tutaj dość dawno, straszył sądem
> za takie porównanie! jest w archiwum :))

Aha, nie czytam tamtej grupy. Ale musze poszukać w archiwum, kto o tym
Jezusie pisał- wydaje mi się że tam było porównanie DO do głodówki, i to
porównanie uczynione przez kogoś na opty. Ale moze zle mi sie wydaje.

> a niech to!

:-)

> czkawka mną rzuca i pypeć na języku uwiera ;)

otóż to:-)
przynajmniej zajrzałeś na grupy- może to będzie sposób, żeby kogoś zaprosić
do dyskusji?;-p

pzd. Wiedzma

90. Data: 2004-02-21 20:44:46

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> juz kilka krotnie spotkalem sie z tym skrotem psw. co to jest ? (serio)

pl.soc.wegetarianizm

> takie sformulowania sa idiotyczne!
> widocznie nie wszystkim duzo T dobrze wplywa na "jasnosc" pogladow. No
coz
> ludzie sa tylko ludzmi :(

Faktycznie Tomaszowi Kwaśniewskiemu (syn Jana) mogło zaszkodzić.

Pozdrawiam,
Adam

Indeks glikemiczny a poziom glukozy?
odżywianie wewnętrzne - proszę o "pomoc"
Moja waga...
no kochani dziś tlusty czwartek co robimy ??
dieta :)