Re: Depresja - pomocy!!!

From: "Cimeries" <c...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Depresja - pomocy!!!
Date: Thu, 9 Nov 2000 20:07:54 -0000

Jolanta Pers napisał(a) w wiadomości: <8udn4r$rnd$1@news.formus.pl>...

>roger napisał(a) w wiadomości: <8udjn7$pn0$1@rymunda.torun.pdi.net>...

>kim

>Dokładnie - osobie z depresją nie możesz powiedzieć, żeby się wzięła w
garść
>i cos ze sobą zrobiła, bo nie jest w stanie. Trochę ciężko myśleć o
>spacerkach, jak nic nie ma sensu, świat stracił kolory, a głównym uczuciem
>jest obezwładniająca rozpacz.

>I tak, i nie. Owszem, słoneczko pomaga na depresje jesienne i jak ktoś
może,
>to wskazane jest robienie sobie jesienią wakacji w ciepłych krajach. Sama
> [...]

Nie jestem lekarzem, nie znam osoby pytajacej i nie wiem czy to depresja czy
przygnebienie.

Znam i mam do czynienia troche z osobami chorymi na depresje i wiem, ze
sloneczko to nie leczenie. Wiem tez, ze zmiana otoczenia i absorbujace
(przynajmniej czasochlonne) zajecie w jakims tam stopniu pomaga. Przyklad
chociaz zaklady odwykowe dla narkomanow. Od rana do wieczora napiety plan,
nie ma czasu na myslenie.

No i Prozac (Bioxetin) tez przynosi ciekawe rezultaty. Glownie ze wzgledu na
brak efektow ubocznych typowych dla innych przeciwdepresyjnych jak
otepioenie, sennosc, zawroty glowy. Jak mozna sie wyleczyc bedac
zamroczonym i wrecz nacpanym?

Cimeries