Re: Differin czy Effaclar?

From: "Ligeia" <e...@t...pl>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Re: Differin czy Effaclar?
Date: Mon, 6 Dec 2004 00:09:32 +0100

Użytkownik "Maga" <v...@u...megapolis.pl> napisał w wiadomości
news:covrlm$3ll$1@news.onet.pl...
> Pani dermatolog swojego czasu kazała mi się smarować
> Differinem w żelu, nie pamiętam, czy on jest na receptę, bo on
> ma chyba jeszcze wersję w postaci kremu a któraś z nich chyba
> była bez recepty?

Z tego, co ja wiem, to Differin w każdej postaci jest na receptę. Krem
podobno jest delikatniejszy w działaniu niż żel.

> Wysusza mocno, bez kremu po jego wchłonięciu w ogóle by się nie >
> obeszło,

To może zmień na Differin w kremie? Ja właśnie stosuję i skóry nie mam
jakoś specjalnie wysuszonej. Poza tym pani dermatolożka zaleciła mi
smarowanie się tym kremem najwyżej dwa razy w tygodniu, więc może też
spróbuj smarować się rzadziej?

> no ale w grę wchodzi jeszcze Effaclar. W sumie smaruję
> Differinem tylko strefę T, bo reszta takich preparatów nie
> potrzebuje. Jak się te preparaty do siebie mają, jeżeli chodzi o > siłę
> działania, skuteczność, nie wiem co jeszcze?

Dostałam niedawno miniaturę Effaclaru Hydratant Matite Active i krem mi
jako tako odpowiada. Trudno to jednoznacznie określić po zaledwie dwóch
użyciach, ale jak na razie większość wskazuje na to, że moja skóra dobrze
to toleruje. Matuje całkiem nieźle, nawilża, ogólnie skóra jest w dobrym
stanie. Nie bardzo wiem jak z leczeniem wyprysków czy zaskórników, ponieważ
za krótko go stosuję, ale dobre jest to, że nie zauważyłam nasilenia się
problemu. Niestety, kiedyś po użyciu Effaclaru żelu do mycia twarzy
pojawiły mi się wielkie, bolące krosty. Nigdy wcześniej czegoś podobnego
nie miałam. Podobny efekt dał krem Effaclar K.

> No więc, kolejny Differin w żelu, w kremie, czy może Effaclar?

Ja bym Ci zaproponowała Differin w kremie na noc, skoro nie masz jakichś
wielkich problemów z cerą, a na dzień ten matujący krem Effaclar.

> No chyba, że ktoś
> jeszcze coś proponuje?
> Dzięki z góry i sorki, że tak motam.
> Maga

Do rozważenia jest jeszcze Vichy Normaderm.

Ligeia

--
"Cet Homme donc, par prieres, par larmes,
Par sortileges et par charmes,

"La Chatte métamorphosée en femme"
Jean de la Fontaine