Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Dlaczego ktoś przełącza tryb kreatywny na tryb przetwania? Re: Dlaczego ktoś przełącza tryb kreatywny na try b przetwania?

Re: Dlaczego ktoś przełącza tryb kreatywny na try b przetwania?

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Dlaczego ktoś przełącza tryb kreatywny na try b przetwania?
From: Ikselka <i...@g...pl>
<ofm1kh$pf7$1@node1.news.atman.pl> <ofm1p4$f6v$1@node2.news.atman.pl>
<591e8bcb$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
<ofm2f8$gh4$1@node2.news.atman.pl>
<591e9b24$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
<ofm64e$jrg$1@node2.news.atman.pl> <ofm6j0$jrg$2@node2.news.atman.pl>
<591ea0a2$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
<ofml4l$2r6$1@node2.news.atman.pl>
Date: 19 May 2017 12:12:04 GMT

Chiron <c...@t...ja> wrote:

> Zaraz, zaraz- to nie tak, Szanowna Pani :-)
> Każde z nas ma w sobie takie małe dziecko.

Nie zgadzam się - niczego takiego w sobie nie mam. Już jako dziecko byłam
ponad wiek konsekwentna, odpowiedzialna i niemal kompletnie pozbawiona
dziecięcego egoizmu (na podstawie relacji rodzinnych oceniam, że
przynajmniej od wieku jakichś 4 lat), więc nie mogę się w sobie na dzień
dzisiejszy doszukiwać niczego innego niż właśnie tego - dorosłości.
Jeśli już koniecznie chcesz przyznania racji - mogę się zgodzić tylko na
to, że moje wewnętrzne dziecko mentalnie niewiele się różni od dorosłego.
Zatem wniosek jest taki, że w każdym jest dziecko w innym wieku - co
dowodzi mojej tezy, że koncepcja "wewnętrznego dziecka" stworzona została
na usprawiedliwienie słabych osobowości, nie dziwota więc, że im tak
pasuje. A manipulantom (o których mówiłam wcześniej) właśnie z tego radość.

> Trzeba je pokochać, zaakceptować,
> przytulić, zaprzyjaźnić się z nim. Problem jest dopiero wtedy, kiedy
> pozwolimy temu dziecku rządzić. To wtedy dochodzi do tragedii

To się zdarza tylko u tych, którzy uwierzyli w to dziecko. Dorosły człowiek
nie składa odpowiedzialności za swe postawy czy postępki na wytwory
wyobraźni ani się nimi nie rozgrzesza i nie usprawiedliwia czy nie zachęca
do błogiej nieodpowiedzialności. Dokładnie wie, dlaczego postepuje tak a
nie inaczej i czy to jest w porządku, czy nie oraz jakie poniesie
konsekwencje. Dokładnie wie, że jest tylko i wyłącznie dorosłym
człowiekiem. Żadne wymysły tego mu nie zakłócają.