Re: Do Dirka- kto nie chce niech nie czyta.

Data: 2003-07-07 02:50:56
Temat: Re: Do Dirka- kto nie chce niech nie czyta.
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> wrote in message
news:beajvd$9v3$1@nemesis.news.tpi.pl...

> U zwierząt jest tylko _jedna_ komórka zdolna do stworzenia nowego życia -
> komórka jajowa - de facto kiedy zawiera pełny garnitur genów* - jest to nowy
> zwierzęcy ogranizm. Błona komórki jajowej grubieje odgradzając się od
> świata, a jednocześnie jest przepuszczalna dla najróżniejszch potrzebnych
> jej zw.chem. Czy zapłodniona komórka jajowa nie przypomina Ci _każdej_
> _pojedynczej_ kom. roślinnej?

Tak dla uzupelnienia mojej wiedzy - czy inne komorki zwierzece nie maja w sobie
pelnej informacji genetycznej?

Rzecz w tym, ze patrzysz tylko na jedna strone zagadnienia, na funkcje
nazwijmy je rozroodcze. Istotnie, z tego punktu widzenia masz racje. Ale
nie jest to przeciez jedyny punkt widzenia. Komorki, roslinne czy zwierzece,
wypelniaja rozne zadania, i przeciez nie kazda komorka roslinna rozwinie
sie pozniej w cala rosline, mimo, ze ma taka mozliwosc. To jest to, o czym
pisalem, wezsza lub szersza specjalizacja. Dlatego patrzac na zakres
specjalizacji komorek mowie o roznicach ilosciowych.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz