[cross] Doświadczyłem nowego narzędzia i się fascynuję :))))))))

11. Data: 2010-11-18 19:49:13

Temat: Re: Doświadczyłem nowego narzędzia i się fascynuję :))))))))
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Lis, 15:17, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:
> [...]

Jak pomazane kupą, a nie okleina.

12. Data: 2010-11-18 19:54:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (...)
> A teraz idę szlifować ;)

Też mnie czeka podobna robótka - 6 szt skrzydeł drzwiowych drewnianych
surowych do oszlifowania. Maluję tylko wodną lazurą do drewna
(polecam!), która barwi drewno i pięknie podkreśla słoje. U mnie jest
kolor "palisander". Dzięki za podpowiedź - polecę MŚK zakup owego
cudownego narządka :-)
Czy możesz na priv (lub tutaj) podac konkretny model i markę?
Przynajmniej kupimy sprzęt sprawdzony, a nie na chybił-trafił.

13. Data: 2010-11-18 20:42:02

Od: NotBear <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-17 11:40, Jackare pisze:
> Narzędzie okazało się absolutnym hiciorem. Łaczy w sobie zalety
> szlifierki oscylacyjnej i tarczowej (gumówki). Jest cholernie skuteczne,
> obsługuje nierówne powierzchnie i nawet pyli w mniej upierdliwy sposób,
> także do zabawy przy elementach o dużej upierdliwości i oporności
> materii rzecz jest doskonała.

Miales moze do czynienia ze szlifierka tasmowa? Ciekaw jestem roznic,
zalet, wad.

Ja uzywalem do drzwi i kawalka podlogi tasmowej Makity bodaj 600W i
predkosc zbierania materialu byla rewelacyjna. Trzeba bylo tylko uwazac,
zeby rowno prowadzic, bo latwo sie wciac w głąb drewna robiac z boku
"schodek".

--
NotBear

14. Data: 2010-11-18 20:56:05

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

NotBear wrote:

> [...]
> predkosc zbierania materialu byla rewelacyjna. Trzeba bylo tylko
> uwazac, zeby rowno prowadzic, bo latwo sie wciac w głąb drewna robiac

każdy szpej jest do czego innego...

taśma jest dobra do grubej roboty, no i uważac na palce ;-)

15. Data: 2010-11-19 00:48:50

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

.googlegroups.com...

> A było wziąć na biało olejną a następnie orzech jasny i na częściowo
> podeschniętą grzebieniem wystylizować słoje.

Aż mi sie niedobrze zrobiło... No dajże spokój, ależ kicz wymyśliłeś.
Efekt mazania kupą można tym sposobem co najwyżej osiągnąć. Mam
nadzieję, że to żart był.
Pewnie. :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

16. Data: 2010-11-19 01:02:23

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
> nadzieję, że to żart był.
> Pewnie. :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

W tylewidzeniu wczoraj jakieś artysty pokazywały jak robi się papiery
marmurkowe - mnie tej techniki uczono w początkach podstawówki czyli w
latach 50 ubiegłego wieku. Myślę, że dla wielu zobaczyć to to było
olśnienie... :-))))))))))

17. Data: 2010-11-19 08:56:10

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> każdy szpej jest do czego innego...
>
> taśma jest dobra do grubej roboty, no i uważac na palce ;-)

mimośrodówka raczej nie uszkodzi (nie wybierze) materiału, podobnie jak
oscylacyjna. Szlifowanie wykonuje się okrężnymi ruchami. Tarcza ścierna
wykonuje ruchy oscylacyjno-obrotowe, przy czym napęd jest oscyclacyjny a
obrót tarczy wynika z jej bezwładności nadanej przez oscylację osi obrotu.
Raczej nie jest przeznaczona do szybkiego usuwania grubego wióra jak
taśmówka.
--
Jackare

18. Data: 2010-11-19 09:00:55

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

.googlegroups.com...
> [...]

Czy możesz na priv (lub tutaj) podac konkretny model i markę?
Przynajmniej kupimy sprzęt sprawdzony, a nie na chybił-trafił.

ja akurat kupiłem narzędzie no name. Najporządniej wyglądające z najatńszych
"marki" Performane Power 400W w castoramie.
Dla mnie to tylko użytek domowy - przepracuje może z 10-15 godzin w ciągu
najbliższych 2 miesięcy a potem to od przypadku do przypadku. Kosztowała
niecałe 100 zł.
Widziałem modele bardziej profesjonalne, np metabo - kosztowała około 360
zł, ale w moim przypadku byłby to nieuzasadniony wydatek, tym bardziej że
kupowałem narzędzie "w ciemno" nie znając jego cech użytkowych.
--
Jackare

19. Data: 2010-11-19 19:45:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Nov 2010 10:00:55 +0100, Jackare napisał(a):

> [...]
> najbliższych 2 miesięcy a potem to od przypadku do przypadku. Kosztowała

No i dobrze - ja też nie planuję szlifowania drzwi więcej razy niż ten
jedyny. No to chyba kupię właśnie ten model. Poprzednie 6 drzwi szlifowałam
sama, papierem ściernym, ręcznie - poniewaz też są w starym stylu i mają
takie różne zawijaski 8-]
Malowanie ich to już była czysta przyjemność. I naprawdę polecam wodną
lazurę.

ZEPTER - odpowiedź w sprawie wadliwego czajnika - WARTO PRZECZYTAĆ hehehe
okleina - na brzegu drzwiczek czym przykleic
Renowacja dachu z laminatu
projekt domu z pietrem
Nawiewniki w oknach