Re: Duchy

Data: 2017-07-22 13:32:48
Temat: Re: Duchy
Od: Pszemol <P...@P...com>

<Kviat> wrote:

> Potrafimy mierzyć i wykrywać grawitację, ale nośnika nie znamy.
> Więc jak na razie możesz to przyjąć jako przykład istnienia informacji
> bez materialnego lub energetycznego nośnika.

No ciekawe... muszę się zastanowić :-)

> (Nie twierdzę, że takiego nośnika grawitacji nie ma... ale też nie
> twierdzę, że duchy istnieją ;) - chciałeś przykład, to dostałeś)

Tak, tak - dzięki :-)

> Hipotetycznie, gdybyśmy mogli w miarę szybko zamieniać ogromne ilości
> masy na energię (i w drugą stronę), to moglibyśmy zbudować grawitacyjny
> nadajnik alfabetu Morse'a, bez znajomości nośnika dla grawitacji.
> ;)

E tam, szybko/powoli to pojęcia względne...
Z jaką szybką zmianą pola grawitacyjnego mieliśmy do czynienia przy
ostatnich eksperymentach z odbiornikiem? Ile to mogłoby być bitów na
sekundę?

> To, że nie znamy nośnika grawitacji, nie oznacza, że możemy wykluczyć
> istnienie grawitacji.
> (Co oczywiście do istnienia duchów mnie nie przekonuje...)

Tak, tak... próbowałem udowodnić ich niemożność istnienia ale mi się nie
udało ;-)