Re: Duchy

Data: 2017-07-22 14:37:05
Temat: Re: Duchy
Od: Kviat

W dniu 2017-07-22 o 13:32, Pszemol pisze:

> E tam, szybko/powoli to pojęcia względne...

No oczywiście. Chodziło mi o sensowną "rozmowę", a nie czekanie miliarda
lat na nadanie kropki czy kreski :)
https://pl.wikipedia.org/wiki/LIGO

"11 lutego 2016 międzynarodowy zespół naukowców poinformował o pierwszym
w historii zarejestrowaniu fal grawitacyjnych. 14 września 2015, niemal
w tym samym czasie, fale zostały wykryte przez oba detektory LIGO[4][5].
Zarejestrowane fale grawitacyjne pochodziły ze zderzenia układu dwóch
czarnych dziur, do którego doszło ponad miliard lat temu."

> Z jaką szybką zmianą pola grawitacyjnego mieliśmy do czynienia przy
> ostatnich eksperymentach z odbiornikiem?

O ile mnie pamięć nie myli, na grupie pl.sci.fizyka kilka miesięcy temu
był o tym wątek. Tam raczej nie chodzi o szybkość zmiany, ba ta jest
determinowana szybkością rozchodzenia się fali grawitacyjnej, lecz o
natężenie czy siłę fali. Z tego można wyliczyć masę obiektów, które się
zderzyły i kiedy się zderzyły (ewentualnie jak daleko od nas) i gdzie
się zderzyły.
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem, a nie chce mi się kopać po wątkach.

> Ile to mogłoby być bitów na
> sekundę?

Bitów czego? ;)

To zależy z jaką częstotliwością będzie próbkował informację.
Jeżeli pobierzesz bit raz na sekundę, to będziesz miał 1 bit/sekundę,
jak pobierzesz 10 bitów w ciągu sekundy, to będziesz miał 10
bitów/sekundę...
;)

Pozdrawiam
Piotr