Re: Dwulatek i prawdopodobna ?mier? matki

Data: 2010-08-13 23:45:26
Temat: Re: Dwulatek i prawdopodobna ?mier? matki
Od: Nemezis <s...@g...com>

Nemezis napisał(a):

> To trzeba mieć historię Irlandii i na dodatek teksty źródłowe, tu
> znalazłem byle jakie streszczenie...........
>
> ''zapatrywania na całe to nieszczęście: zaraza ziemniaczana została
> zesłana przez Najwyższego, który chce zredukować liczbę ludności
> poprzez naturalną katastrofę. Nie jest zatem jego rzeczą sprzeciwiać
> się Boskiej Mocy.
> " ...są to nieszczęśliwe istoty, które grając na wielkiej loterii
> życia wyciągnęły pusty los"
>       http://www.tpi.poznan.pl/index.php?pid=32

Czyli dobrze z historii na lekcjach pamiętałem, na statkach było
mnóstwo żarcia, ale Irlandziki naród miał umrzeć z woli Boga, i nikt
nie robił nic , a była możliwość aby pomóc. Z historii też wiem, że
była szczepionka którą próbowano z krajów europy dać Irlandii, tego
jednak tutaj nie ma, ale sam fakt, że było mnóstwo żarcia na statkach,
a Irlandia umierała z głodu przez polityków fanatycznych ,, woli
Boga,, wyjaśnia bardzo dużo, następnie ten fakt jest w Dżumie Camusa i
rzeczywiście zgineła ok jedna czwarta Irlandzkiego narodu, nawet ci co
uciekali umierali na statkach, tzw statki trumny. Dlatego Okonor
podarła zdięcie Papieża, był to jeden z powodów.......

--------------
      Sir Edward Travelyan nie pozostawił Irlandczykom złudzeń co do
swojego zapatrywania na całe to nieszczęście: zaraza ziemniaczana
[...]

     Nie mógł więc znaleźć lepszego zwierzchnika od nowego ministra
finansów, Charlesa Wooda, który był fanatykiem gospodarki
nieinterwencyjnej. Postanowił natychmiast, że w razie kolejnej klęski
zbiorów ziemniaków nie będzie żadnych rządowych zakupów: dostawa
żywności pozostanie w gestii
przedsiębiorców prywatnych.
      Rok później (1847) rząd przyznał się do porażki...
      Irlandzka gospodarka rozwijała się głównie dzięki Anglikom i
tworzonemu przez nich rynkowi zbytu dla irlandzkich płodów rolnych.
Eksport zbóż znajdował się całkowicie pod ich kontrolą, również
podczas Wielkiego Głodu.

      Dyskusje wokół ustawy zbożowej znajdziemy również w pracach
angielskich ekonomistów: T.R. Malthus'a, D. Ricardo, J. i J.S. Mill'a.
      Można by oczekiwać od T.R. Malthus'a, że poza celibatem
dostrzeże on i inne możliwości polepszenia warunków życia "klas
niższych". Jedną z takich możliwości mogłoby być zniesienie Praw
Zbożowych. Drugą byłoby odebranie części bogactwa zamożnym
"nieprodukcyjnym konsumentom" i przekazywanie jej grupom ludności o
niskich dochodach. Ale Malthus był przeciwny uchyleniu Praw,
twierdząc, że nałożenie ceł na import zboża będzie korzystne dla
Anglii.

      Głód i emigracja przerzedziły ludność Irlandii. W 1845 r.
szacuje się ją na 9 milionów; spis z 1851 roku wykazał 6 552 385
mieszkańców. Półtora miliona w przybliżeniu zmarło z głodu lub chorób
będących jego następstwem; milion emigrowało .