Re: Dziwna dec. lekarza

Data: 2008-07-12 21:10:51
Temat: Re: Dziwna dec. lekarza
Od: "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com>

Użytkownik "M3G@" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> wystapienia chorob sie zwieksza. Gurntowne badania : krwi, cholestrolu,
> enzymy watrobowe, cukier itp. powinno sie robic raz w roku
> profilaktycznie. A lekarz robi z tego problem.

Coś ci się pomieszało. Pisałem w poprzednich postach, że do POZ rocznie z
Twoich składek wpływa około 80 zł. Twoje coroczne badania kontrolne, które
chciałbyś wykonać, kosztują więcej. Innymi słowy oczekujesz, że lekarze
zatrudnieni w przychodni zrezygnują z pensji i dopłacą do twej chęci
corocznego "przebadania się"?
Myśl realnie a nie życzeniowo. Polska jest biednym krajem. Najprościej
wszystkim byłoby co rok robić choćby NMR i szereg badań kontrolnych z
zakresu profilatyki. Wiesz ile wykryłoby się wówczas choćby wczesnych
postaci nowotworów, co dałoby wieksze szanse pancjentom?
Byłoby super bo lekarz miast tłua=maczyć czemu nei może ci zlecić tego czy
owego, wypisałby po prostu skierowanie i już. A może i bez skierowania
moznaby? Po prostu idziesz i robisz wszystko - raz w roku. Wszyscy byliby
happy, tyle że to jest nierealne. Właśnie z powodów finansowych. Nie stać na
to najbogatszych, a co dopiero Polski.

Jeśli oglądasz TV to poptrz ile czasu trwa ustalanie składu tzw. koszyka
świadczeń gwarantowanych. To decyzja bardzo niepopularna bo w końcu powie
ona Polakom co należy im sie bezpłatnie za składkę "zdrowotną", którą co
miesiąc bulą do skarbu państwa. A co się okaże? Zapewne to, że sporo z tego
co obecnie jest bezpłatne, w koszyku nie będzie.
Z tego powodu żadnej partii nie pali się do jasnego powiedzenia - nie mamy
kasy - płaćcie z własnej kieszeni.

Prywatyzacja stomatologii przeszła jakos bez echa. Lud pogodził sie z tym w
zasadzie bezkonfliktowo. Pora na pozostała część opieki medycznej bo w
obecnych ramach nie ma to prawa bytu.

Dominik