Re: Faszyzm nie jest wcale taki zły!

Data: 2017-09-03 16:33:55
Temat: Re: Faszyzm nie jest wcale taki zły!
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net>

Chiron pisze:
> Użytkownik "LeoTar Gnostyk" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> To Ty znasz tylko_takie. Ja znam wiele innych. To, co piszesz - to
> gwałt na rozumie. Nie masz żadnego "materiału" porównawczego - to
> WYŁĄCZNIE Twoje przypuszczenia. I - w moim głębokim przekonaniu -
> niesłuszne.

Mam za to w bród negatywnego materiału porównawczego. I ten materiał
jest powszechnie dostępny tylko Ty go nie chcesz zaakceptować i
twierdzisz uparcie, że tak ma być. Jeszcze raz odsyłam Cię do
doświadczenia Calhoun'a - może wreszcie dostrzeżesz zagrożenie dla
dalszego trwania homo sapiens. A jak nie chcesz tego zrobić to
przynajmniej nie wtrącaj sie do mnie i do innych mnie podobnych i nie
zabraniaj nam podjęcia ryzyka w imię przetrwania. W końcu to nasze
ryzyko i nasza za nie odpowiedzialność (oraz potencjalna korzyść). A Ty
chcesz mi zabronić bo Ci sie to nie podoba. A wara Ci ode mnie i moich
spraw - dokładnie tak samo jak Ty życzysz sobie, żebym ja się nie
wtrącał do Twoich mimo iz tego nie czynię. Ty za to z kopytami ładujesz
się w moje życie ale odpowiedzialności za to na siebie wziąć zapewne nie
zechcesz, co nie?

> Nie jest to prawda.

Bo Ty tak twierdzisz? Jakim prawem uzurpujesz sobie prawo do oceny co
prawda jest a co nie jest? Na jakiej podstawie?

> Owszem - wiele razy było tak, że ktoś wykonywał pojedyncze
> doświadczenie- niczym Fleming, któremu nie chciało się umyć probówek,
> w których namnażano bakterie - i zżarła je pleśń. Jednak gdy po
> sprawdzeniu okazuje się, że to nie reguła - tylko jakieś pojedyncze
> zdarzenie - to nikt normalny nie upiera się, że tak jest zawsze! Ty
> nie sprawdziłeś, czy to reguła czy tylko tak było z Tobą i pewno
> jeszcze innymi ludźmi - ale_nie_jest_to_statystyczna_reguła!

Nie sprawdziłem bo w społeczeństwie wychowanym w tradycyjnym
przekonaniu, że "brudy trzeba prać w ukryciu i nie wyciągać ich na
światło dzienne" trudno jest o materiał porównawczy. Ponadto chyba nie
namawiasz mnie do tego bym stał bigamistą i jako jedyny facet budował
statystykę byś Ty wreszcie uwierzył? Może skrytość będąca przywarą
oszustów musi zostać rozbita zagrożeniem przed zagładą? A może musi
dojść do prawie totalnej zagłady by nowy gatunek, Człowiek Świadomy,
mógł zaistnieć na prawie bezludnej planecie, niczym Noe? Czy nie chcesz
sie przyczynić do uświadomienia durnego i chmurnego homo sapiens by nie
musiał dokonywać samozagłady po to by Życie mogło trwać dalej?

> -- Chiron

LeoTar Gnostyk