Re: Gdzie spizarnie z tamtych lat

Data: 2003-04-17 21:52:08
Temat: Re: Gdzie spizarnie z tamtych lat
Od: "Dario" <D...@i...nu>

> Cale zycie tesknilam za taka prawdziwa spizarnia. A Wy?
>
> Czy byly lub sa u Was w rodzinie spizarnie? Czy pamietacie takie sprzed
> czasu lodowek?
>
> Magdalena Bassett

Takiej spizarni, kiedy mieszkalem na Muranowie w miescie stolecznym nigdy
nie mialem. Concept i zagospodarowanie mam z Wloch, gdzie chodzilem do
szkoly. Nie mam wiec wspomnien z tym zwiazanych. Ale teraz mam spizarnie ze
ho-ho...

Drzwi grube, dobrze uszczelnione, a potem po lewej stronie zaczyna sie
regal, a na nim maka w trzech rodzajach, potem sol i sol morska z Siracuzy,
a i woreczek z wieliczki tez sie znajdzie. Potem sa cukry, tez w trzech
rodzajach. A potem rodzynki z moskatow w duzych slojach, tureckie suszone
morele, orzechy z Toscanii i miody z Lombardii, z okolic Utrechtu i
Niewiadomo skad nasz Polski, spadziowy. No i wanilia, zawijana w pergamin, w
szczelnych pojemikach. Nastepne sa grzyby suszone i tuz za nimi pomidory
suczone na sloncu. Potem w pojemnikach lezy czekolada Gujave i 100% granady
a za nia kawa Lavazza i illy. A zima w pojemniku z ryzem lezy sobie bialy
trufel. Na nizszej polce leza jablka Greny smith, renety i jonatany a za
nimi w zalezosci od sezonu inne owoce. Dolna czesc zajeta jest przez
ziemiaki (moje ulubione Rozevall) i Charlotte a za nimi inne wazywa. Prawa
strona to sery. Duzo serow. Od Grana Padano do oude amsterdamer i potem sery
tulko dla mnie robione w malej mleczarni: z truflem, z grzybami. Potem wisza
szynki: San Danielle, parma i ganda. I duzo wlasnych wedzonek. Potem
przedsionek w ktorym w cedrowym drewnie przechowuje cygara, a zaraz potem
drzwi do Raju: Tam leza wina i madery, porto i grappy, armaniaki i whsky. I
duzo kuzu. I cisza. I duzy debowy stol. Karafa do wina, kieliszki i swiety
spokoj. Oj jak dobrze zejsc do spizarni... A na gorze stoja lodowki z
numerami i kontrolowana temperatura. To dle HCCP

Dario
P.S. mam nadzieje ze Magdalena zostanie tu na dluzej.

Dario