Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF

731. Data: 2008-09-14 20:13:06

Temat: Re: Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nieradek"

> I to wszystko z powodu informacji na temat szkolnej wyprawki? No musze
> przyznac, ze to bylo coś - szczegolnie ten podzial na zespoly ;-)

Poniekąd.
Generalnie szło o usprawnienie komunikacji we wszystkich prakycznie układach
wewnątrzszkolnych. Siakieś 4h samej pracy zespołowej, połowa czasu
poświęcona na inne rzeczy, bezpieczństwo i inne podobne.

> Ale nie wszyscy rodzice sa tacy. I raczej znam wiecej tych, ktorym zalezy
> niz nie zalezy. Tak wiec i tak jest sens takich dzialan.

Nic innego nie twierdzę. :)
Po prostu powyżej pewnego pułapu nie da się imo podskoczyć z żadnym
wskaźnikiem, opór materii za silny, nie warto się zatem za bardzo
koncentrować na zadaniach beznadziejnych. Czasem to sztuka dla sztuki.

EwaSzy

732. Data: 2008-09-14 20:22:32

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waruga":

> Na zebraniu do podpisu karta- zostrałem poinformowany o wyprawce dla klasy
> I.
> A jak już dziecko szkolne, to... U nas wpisuje się do dziennika tematykę
> zebrań, obok jest lista obecności, którą podpisują rodzice, podpisał?,
> znaczy przyjął do wiadomości tematykę zebrania i to co na nim było.
> A może by tak bilobil na Dzień Matki czy Ojca ;)

;)
To obijanie d*** papierem, mówiliśmy raczej o przenikalności informacji. Co
z tego, że udowodnisz rodzicowi, że był słyszał, widział i podpisał, skoro
on cały rok przekonany, że nie? Te papierki to idiotyzm, potrzebne w ułamku
procenta przypadków a dochodzi do paranoi, że wych. na zebraniu pośpiesznie
odczytuje 5-8 PSO (wersja hard), puszcza je w obieg (wersja soft) plus lista
obecności z podtytułem Zostałem zapoznany, blabla. Działanie pozorne.
Zaproponowałabym ułożenie je w bibliotece razem ze statutem, ale zgodne
zeznania bibliotekarek potwierdzają, że się tym pies z kulawą nie
interesuje.

EwaSzy

733. Data: 2008-09-14 20:35:46

Od: "Nieradek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Działanie pozorne. Zaproponowałabym ułożenie je w bibliotece razem ze
> statutem, ale zgodne zeznania bibliotekarek potwierdzają, że się tym pies

Byc moze dlatego, ze biblioteka szkolna jest czynna w godzinach
niespecjalnie dostepnych na ten przyklad dla mnie, wiec rownolegle marzyloby
mi sie miec dostep do tego typu info i innych tego typu w internecie. Wersje
hard i soft poznalam osobiscie i nic z tego nie wynioslam, to fakt - nie
lubię, jak ktos mi czyta (jestem wzrokowcem), a trudno samemu czytac
cokolwiek jak zebranie w najlepsze trwa i trzeba sluchac. Zaden ze mnie
Napoleon, niestety ;-)

Nie chcę tez przez to powiedziec, ze z biblioteka to zly pomysl - w szkole
corki podobno wszystko mozna znalezc w bibliotece, Dlatego podobno, bo nie
bylo mi dane zweryfikowac wlasnie ze wzgledu na to, ze zamykają interes zbyt
wczesnie jak na moje mozliwosci ;-)

---
Pozdrawiam,
Kasia

734. Data: 2008-09-14 21:01:26

Od: "Szpilka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waruga" <w...@g...plll> napisał w wiadomości

> Uffffffffff, jak inni mają tak samo, to nie jest tak źle ;)
> Ja się zastanawiałam ostatnio z koleżanką dlaczego teraz tak ciężko dzieci
> wygonić na podwórko. Myśmy całe popołudnia spędzały przed blokiem, skacząc
> w gumę, grając w piłkę czy bawiąc się w chowanego.
[...]
> Ja też siedziałam z książką i nie można mnie było od niej oderwać, latarka
> pod kołdrą itp., ale jednak czas na wyjście i chęci też były.

No jakbym ja to pisała. Toczka w toczkę tak samo miałam :-)

Sylwia

735. Data: 2008-09-15 07:39:35

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagna W." <w...@o...eu> napisał
"złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
| > |

| Tylko to, że spodenki:
| - całkowicie granatowe

nie, nigdy nikt nie pisał że "całkowicie" - mają być po prostu granatowe, a
to czy mają białe lampasy czy nie, czy mają jebutne logo na nogawce albo
napis na tyłku to sprawa drugorzędna. Tak samo jak to czy one mają krój
sportowy krótki, trzy czwarte, czy do kolan. Czy są to opływówki ( leginsy )
czy spodenki gimnastyczne.

| - granatowe w białe paski na bokach
| choćbyś nie wiem, jak się upierała, nie stanową jednolitego stroju na WF.
| No chyba, że wg Twojej własnej interpretacji.

Jednolity strój na wf to biała bluzka + czarne/granatowe spodenki i to jest
ten JEDNOLITY strój gimnastyczny.
błoszzzzz :/

--
Kasia + Weronika (7-latka)
gg 181718

736. Data: 2008-09-15 07:52:51

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nieradek" <n...@p...onet.pl> napisał
| Chwila, chwila. Rodzic dowiaduje sie o tym, jaki musi kupic podrecznik bez
| zadnej łaski ze strony nauczyciela, prawda?

jasna i czytelna - chociaż patrząc na rozwijajacą się dyskusję - nie zawsze
:)

| Tak samo powinno byc ze strojem,
| jesli obowiazuja jakies standardy kolorystyczne.

no i tak jest - nieliczne mamy mówią tylko że nie było wcale takiej
informacji. Większość w tej dyskusji uparła się żeby udowadniać
bezsensowność noszenia jednolitego stroju na wf, nespa ?

| Jak babcie kocham, nie
| przyszlo by mi do glowy sie pytac o kolor spodenek gimnastycznych - nawet
na
| spotkaniu dla rodzicow przyszlych pierwszakow.

mi też nie, tak samo jak zapytać się czy dziecku do pierwszej klasy
potrzebnę będą pastele i kalka techniczna.
Dlatego tak ważna jest komunikacja rodzic-szkoła, ociupinka zainteresowania
się ze strony rodziców tymże oraz chęć współpracy.

| I wlasciwie dlaczego napisalas "a nie mogl dowiedziec sie"? Od kiedy to
| dowiadywanie sie rodzicow jest jedynym sposobem na rozpoczecie roku
| szkolnego przez jego dziecko bez zadnych zgrzytow?

a tego nie rozumiem - przecież zgrzyt jest bo rodzic nie dowiedział się, nie
został poinformowany o wymaganym przez szkołę stroju na wf i w związku z tym
dziecko jest nieprzygotowane do lekcji ( trochę naciągane ale niech i tak
będzie ) a co za tym idzie ma zbuntowanego rodzica który wyraźnie stoi na
stanowisku że on innych spodenek nie kupi bo to bzdura.

| Nauczyciele to swiete
| krowy co to oczekują siedzac na krzesle tabunu rodzicow z pytaniami o
| wszystko?

ne wim - miałam do czynienia z jednym nauczycielem no i babka siedziała i
czekała na pytania o wszystko. Korona z głowy jej nie spadła jak opowiadała
po raz n-ty o obuwiu sportowym.

737. Data: 2008-09-15 07:56:05

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

| >|

| Ale to było całkiem dobre pytanie.

oczywiście, dlatego też odpowiedziałam na nie 2-3 dni wcześniej kiedy ono po
raz pierwszy się pojawiło.
Nie widzę celu żeby co chwila się powtarzać.

738. Data: 2008-09-15 08:09:24

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nieradek" <n...@p...onet.pl> napisał
| Użytkownik "Nieradek" <n...@p...onet.pl> napisał

| To jest wykonalne jesli zostanie spelniony warunek (przez nauczyciela)
| poinformowania w odpowiednim czasie o wymogu.

a co to jest odpowiedni czas ? Jeśli np. nauczyciel na pierwszej lekcji wf
powie dzieciakom że daje im czas np. miesiac na skompletowanienie
odpowiedniego stroju to to jest odpowieni czas ?
I myślisz że taki rodzic który teraz prezentuje postawę "nie kupię bo to
bzdura" skompletuje ten strój ?
IMHO - to nie pieniądze, nie czas, nie doinformowanie tylko postawa jest
tutaj problemem.

| Dopoki dziecko nie wyrosloby z tych zielonych to nie.

nawet gdybyś wiedziała że szkoła wymaga innego ubioru ? nie wierzę ;)

| Z tym, ze gdyby moja latorosl chciala uniknac zatargow z wuefistka
kupilabym
| te zielone.

:) i to jest IMHO mądre podejście.

| U mojej cory? No krotkie ;-)

no no, bo zawsze można się przyczepić że spodenki mają być krótkie a tu
Zosia ma krzywe nogi i będzie ćwiczyć tylko w długich ;)

| Twoje stanowisko jest dla mnie o tyle nie do zaakceptowania, bo nie
| dopuszczasz do siebie innej mozliwosci jak tylko taką, ze rodzic powinien
| dowiedziec sie w odpowiednim czasie wszystkiego, czego oczekuje szkola od
| swoich uczniow.

no taka dziwna jestem - wiem :)

| Mnie to razi, bo jestem zdania, ze takie oczekiwania powinny
| spelniac obie strony, czyli nauczyciele tez.

zgadzam się, dlatego szkołę wybierałam rozsądnie a nie z przypadku.
Tak samo nauczyciela swojej córki.

Juz nie mowiac o tym, ze w
| zyciu nie przyszloby mi do glowy, ze spotkam sie kiedys z wuefista, ktory
| bylby tak rygorystyczny pod kątem koloru czegos, z czego sie tak szybko
| wyrasta ;-)

ja też nie :) Dlatego mnie osobiście szokują te jedynki za brak
odpowiedniego koloru spodenek na równi z podejściem rodzica "nie kupię bo
nie będę jeździła po jedną głupią rzecz do sklepu"

739. Data: 2008-09-15 08:13:07

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

| Moment, to może zliczysz w ilu szkołach gdzie uczą się grupowe dzieci
| obowiązuje ten biało- czarny?

teraz będzie mi trudno policzyć po postach ( płodni jesteśmy ) w ilu
konkretnie ale powiem że na przykładzie kwidzyńskich - połowa jak nie
większość.

740. Data: 2008-09-15 16:35:41

Od: "Jagna W." <w...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> napis na tyłku to sprawa drugorzędna. Tak samo jak to czy one mają krój
> sportowy krótki, trzy czwarte, czy do kolan. Czy są to opływówki (

Zatem nie upieraj się, że chodzi o to, by strój był jednolity, bo przy
powyższych interpretacjach za Chiny Ludowe nie można tego tak określić.

> WF.

> Jednolity strój na wf to biała bluzka + czarne/granatowe spodenki i to
> jest
> ten JEDNOLITY strój gimnastyczny.

Jak mówiłam - wg Twojej prywatnej interpretacji. I nauczyciela :)
Dla mnie to w sumie śmieszne - nauczyciel dając tak_ogromną_dowolność, jeśli
chodzi o formę, fason, materiał, dodatki, a upierając się przy tym przy
jednym detalu, jakim jest kolor, musi mieć naprawdę nierówno pod sufitem.
Ale to tylko moje prywatne zdanie.

JW

[W-wa] Gdzie dobra ortodoncja?
Zielona Szkoła- pytania....