Re: Gęsie cycki

Data: 2017-11-20 21:29:42
Temat: Re: Gęsie cycki
Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
> do czterech metrów nie zmieniając proporcji. Z barszczem Sosnowskiego
> jest inaczej. Za młodu, gdy jeszcze nie przekroczył nawet pół metra,
> ma pokrój rozety o dużych liściach. Ani trochę nie przypomina tego,
> którym się straszy dzieci na fotografiach.

> Idąc Gęsią Szyją ku Rusinowej Polanie, a potem jeszcze dalej, można
> napotkać wiele roślin z baldachowatymi kwiatami przypominającymi
> barszcz Sosnowskiego. Jako to podagrycznik, albo też sam barszcz,
> co z niego ongiś warzono zupę. Nad potokiem trafi się arcydzięgiel
> zwany tu litworem. Ten, którym dekoruje się torty (jedni lubią jego
Czy napisałeś już jakąś książkę? Ty jesteś artystą pisarzem i poetą:-)
Mnie po prostu brak słów, żeby równie pięknie napisać.

Mechanizm powstawania reakcji obronnych jest dośc tajemniczy,
zdaje się, że barszcz uprawiany "pastewnie" w zagonach nie był
skory do ataku. Inaczej jest z samotnymi roślinami formatu XL.
A one są najatrakcyjniejsze wizualnie, kuszą zdradziesko.

Może i napisali, ale mi się z głowy ulotniło :-(

--
animka