Re: Grupa krwi dziecka!

Data: 2001-10-27 12:54:21
Temat: Re: Grupa krwi dziecka!
Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

"kubusia" <d...@p...onet.pl> wrote in message
news:9r89ge$e9f$1@news.tpi.pl...

> Ja mam grupę krwi B Rh+, mąż i za razem ojciec moich maluszków ma grupę A
> Rh+ a nasze dzieci (bliźniaki) mają grupę 0 Rh+. U mojej siostry jest
> podobnie, siostra i jej mąż mają B Rh+ a jedno z ich dzieci ma 0 Rh+. Więc
> jak sam widzisz jest to możliwe. Ale wyjątki dotyczą tylko grupy O Rh +/-.

To nie sa wyjatki. Skoro Ty masz B, a maz A, to wasze dziecko mogloby miec
tez grupe AB.
Grupy krwi nie dziedziczymy bowiem tylko po 1 rodzicu. Dziedziczymy 2
elementy, kazdy od jednego rodzica. Skoro wasze blizniaki maja 0 (czyli 00),
to oznacza ze musialy po jednym 0 odziedziczyc po kazdym z was. Czyli Ty
masz B w wersji B0, a Twoj maz ma A w wersji A0
(istnieja jeszcze wersje AA i BB i tylko wtedy nie mozna miec dzieci z 0).
Pozdrawiam,
Marta