Re: Hasło na dziś:

Data: 2010-01-18 08:37:12
Temat: Re: Hasło na dziś:
Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

Wiesz co Himerko,
warto by porozmawiać, szczególnie i chociażby ze względu na TEORETYCZNĄ
tematykę grupy.

Rozrózniłabym dwa typy psychopatii;
1. Dziecięca, o której pisze CBek, i z której "normalny" osobnik wyrasta
" Empatia jest pochodną rozwoju poznawczego. Myślenie dzieci w wieku
przedszkolnym i niekiedy we wczesnym wieku szkolnym związane jest z tak
zwanym egocentryzmem myślenia, nie uświadamianiem sobie, że perspektywa
widzienia innych ludzi może być inna od naszej. Dziecko nie potrafi wczuć
się w położenie innej osoby, bo wymaga to złożonego procesu poznawczego,
dlatego pozbawione jest empatii."

Czyli wyrastamy z niej w wyniku kształtowania się bardziej złozonych
procesów poznawczych, na drodze których wykształca nam się chociażby
empatia.
(Przykrywamy ją empatią)

2. W wieku dorosłym (i tu wchodzi Twoja definicja, przed którą chylę czoła
za rozsądek)
Tu wydawałoby się, że zachowania psychopatyczne związane są z uszkodzeniem
mózgu (płat czołowy i ciało migdałowate).
http://www.eduskrypt.pl/co_kryje_mozg_psychopaty-inf
o-22746.html

Ale czy na pewno?
http://www.memorizer.pl/news/w-mozgu-psychopaty,57.h