Re: Hełm Persingera

From: "Duch" <n...@n...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Hełm Persingera
Date: Mon, 29 Sep 2008 10:37:33 +0200

"vonBraun" <i...@g...pl> wrote in message
news:gbj5ha$9me$1@inews.gazeta.pl...

> Wprawdzie użycie terminu "wykształciuch" lokalizuje mi Ciebie jako
> zwolennika radykalnej PISologii , a ta NAUKA nie daje zbyt wielu
> wspólnych płaszczyzn do dyskusji, niemniej dla spokoju sumienia mam
> prośbę: Czy możesz otwartym tekstem napisać o co Ci tu chodzi?
> Jaką tezę chcesz udowodnić?

"Wyksztalciuch" to pojecie NIE pochodzi od PiS - fakt, PiS to
spopularyzował,
ale zwlaszcza Dorn.
Podobaly mi sie Dorna "listy do wyksztalciucha" w ktorych pisał ze cos w tym
stylu
"skoro PiS teraz wygrywa w sondazach, to powinienes wyksztalciuchu
na niego glosowac bo zawsze glosujesz na tych co więkosc".
I taka jest prawda.

Tu masz ciekawy przyklad:
http://www.rp.pl/artykul/9158,190804.html

-----------------
Mam napisac otwartym tekstem co chcialem napisac?
Przeciez to napisalem! :))

Jeszcze raz: coraz wiecej artykułów w stylu "naukowcy odkryli"
zawiera albo banialuki, albo oczywistosci, albo bzdury.
Jakie? Przeciez wyzej podalem konkretne przyklady, w czym problem?

To sa informacje-banialuki produkowane przez wyksztalciuchow dla
wyksztalciuchow.

Banialuki to jedno - jest jeszcze manipulacja. Przyklad:
przez wiele lat krażyła informacja, ze istnienie kary śmierci nie zmniejsza
przestepczosci. Rok temu pojawił sie jednak artykuł w ktorym
jest opisane ze kilka wykonanych badań potwierdza ze jednak zmniejsza.
Takich przykładów mozna podac wiele.

Nie widzisz tego zjawiska?

Pozdrawiam,
Duch