Re: Heteromatrix

Data: 2009-10-22 11:25:05
Temat: Re: Heteromatrix
Od: "Chiron" <e...@o...eu>

Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hbp9qj$5ir$1@inews.gazeta.pl...

> Cóż, gdybym od swoich dyskutantów na grupach wymagał zawsze logiki i
> spójności to chyba wszystkich miałbym w KF włącznie z sobą;-)
Nie o to mi szło:-). Jeśli mi pokażesz, że w tym a tym zwrocie wykazałem się
brakiem logiki- to, jeślio to zobaczę- to przyznam rację, a nierzadko
podziękuję. Glob- będzie się zachowywał podobnie, jak alkoholik: będzie
kłamał, zaprzeczał, wykaże agresję w stosunku do zwracającego uwagę.

> Ostatnio jak pamiętam dyskutowałem z Globkiem na temat wolnej woli (bodaj
> rok temu) i zupełnie dobrze sobie radził, niedawno też coś pisaliśmy
> razem - chyba o roli nauki - miał sporo dobrych tekstów - zerknij na
> dyskusje Glob-vonBraun. Jak dla mnie zupełnie OK.
Trudno by mi to było zweryfikować...Ja pamiętam swoje pierwsze z nim
dyskusje: jak np czytałem, z czymś się zgadzałem, z innym- nie (np: glob
używał stwierdzenia, które IMO jest oksymoronem: "pozytywna manipulacja".
Jak mu pokazywałem, że to nonsens i zapytałem, czy to jego pomysł czy ma
jakieś źródło- odpowiadał, że ma jakiś zeszyt i z niego "jedzie".). Jednak w
pewnym momencie (z czym się nie kryję) glob zorientował się, że jestem
katolikiem- i wszystkie dyskusje ze mną na dowolny temat sprowadzał do tego,
że KRK jest złem, a na zwracane uwagi- że to zupełnie nie na temat-
zachowywałsię chamsko i agresywnie. Mam pomysł, że jak byś zadeklarował się
jako katolik- i Ciebie by podobnie potraktował.

> Chodzi mi o to, że we wcześniejszej dyskusji Redarta z Globem na ten temat
> padły argumenty /Redarta/, których nie chce mi sie powtarzać, a które w
> części (nie pamiętam jakiej) podzielałem. Traktuję to jako odsyłacz.

> Słusznie - nie da się zmusić nikogo aby uwierzył w to, że dobrze się
> zastanowiłem czy piszę szczerze czy nie, zanim puściłem to w sieć;-)
wykazałeś się niespójnością, jak mi się zdaje. Właśnie w tym jednym zdaniu.
Zauważyłeś to- i...dopuściłeś do siebie. To zdarza się IMO każdemu zdrowemu
człowiekowi. Człowiek psychicznie chory będzie stosował całą gamę
zaprzeczeń, wyparć, uników, szantaży, chamstwa etc- byle tylko tego nie
zauważyć. Tak zachowuje się glob. Mam spore doświadczenie z nałogowcami,
którzy reagują właśnie praktycznie tak, jak glob. Problemem dla nich są
(oprócz nich samych) ludzie współuzależnieni- którzy ich w tym trzymają.
Taki (taka) współuzależniony usprawiedliwi go, pogłaszcze po główce, powie:
nie jest źle, stary. Robi sobie w ten sposób dobrze- np: "patrzcie, jaki
jestem dobry! To łotr, zbok, a ja go nie odpycham! Patrzcie, jaki jestem
wspaniały!". Niestety- rzadko który uzależniony ma na tyle siły, by taką
osobę wysłać do wszystkich diabłów...choć czasem to robią- a wtedy wchodzą
na drogę ku wyzdrowieniu

serdecznie pozdrawiam

Chiron