Homeopatia i tarczyca.

21. Data: 2001-11-21 13:48:06

Temat: Re: Homeopatia to tylko efekt placebo...
Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Massai" <t...@b...ids.pl> wrote:

>Uzytkownik "Jack Szaniawski" <i...@n...com> napisal w wiadomosci
>naszym

>Hehe, nie ma to jak malpia zrecznosc w palcach! ;-)))
>A tak BTW, ustaw sobie kodowanie na iso... bo jak cytujesz to sie
>krzaki pojawiaja ;-)

zrobione (mam nadzieje)

>Wracajac do "adremu":
>Homeopatia to jest bardzo interesujaca sprawa. Dla mnie jest to
>usankcjonowane oszustwo, na którym w dodatku robi sie straszne
>pieniadze. Firma Dolisos zarabia krocie zerujac na koniunkturze na
>"naturalne", "alternatywne" lecznie. I jakos nikt sie nie burzy, tak
>jak o tych nieszczesnych bioenergoterapeutów, biorezonatorów itp.!

ale jak to sie dostalo do aptek w polsce? podobno mamy bardzo
restrykcyjna komisje ds. lekow. to nie jest pytanie retoryczne,
naprawde chcialbym wiedziec.

22. Data: 2001-11-21 14:10:41

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

In article <3...@n...vogel.pl>, l...@p...pl says...

> zawsze pozostaje pamiec strukturalna wody...

Jakby ci to pwiedziec...chemie troche znam, fizyke kwantowa tez (taki
hobby) ale bylbym wdzieczny gdybys rozwinal - bo nie wiem teraz czy
mowisz powaznie czy zartujesz.

> zgadzam sie, ze zaniechanie metody konwencjonalnej na rzecz homeopatii czy
> czegos innego jest totalna bzdura... moj lekarz rodzinny troche sie zajmuje
> homeopatia i zawsze powtarza, ze prawdziwy homeopata NIGDY nie namawia czy
> nawet sugeruje na zaprzestanie leczenia konwencjonalnego... homeopatia moze
> byc tylko wspomagajaca...

A widzisz! To jest prawidlowa i chwalebna postawa. Problem w tym ze wsrod
tych wszystkich nawiedzencow jest ona niebyt mile widziana. A i pacjencie
jej nie lubia..

> swoja droga o zjawiskach energetycznych (nie tylko chemicznych) w tego typu
> roztworach wodnych wiemy na tyle malo, ze trudno jest jednoznacznie okreslic
> ze ten lek ma prawo czy nie ma prawa dzialac...

No tak - ale wtedy to zaczynamy sie uciekac do definowania co jest a co
nie jest lekiem.

> swoja droga zaczyna mnie coraz bardziej ciekawic i sprobuje poszukac czegos
> o homeopatii od strony czysto molekularnej...

JNie ukrywam ze jestem bardzo zainteresowany!!

23. Data: 2001-11-21 14:13:51

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <j...@4...com>, i...@n...com
says...

> bo nasza medycyna leczy glownie ludzi zdrowych. tzn chorych na choroby
> ktore organizm sam zwalczy. albo na choroby przewlekle, nieuleczalne
> ale niezadko stosunkowo malo uciazliwe - w szczegolnosci starosc.

Tiaaa....:
idz do szpitala. powiedz to np na onkologii, naurologii, kardiologii
etc..

> w afryce to by nie zadzialalo

Nie - tam glownie to dziala.

24. Data: 2001-11-21 14:36:36

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

jacek <j...@w...pl> wrote:

>In article <j...@4...com>, i...@n...com
>says...

>Tiaaa....:
>idz do szpitala. powiedz to np na onkologii, naurologii, kardiologii
>etc..

leczy glownie ludzi zdrowych. ktos ma wysypke na reku, krzywy zab,
pryszcza na nosie itp. afrykanczyk z taka przypadlocia wogole by nie
szedl do lekarza.

nie twierdze, ze u nas brak ludzi powaznie chorych

>Nie - tam glownie to dziala.

taaak. szczegolnie na choroby pasozytnicze, pogryzienie przez
krokodyla i na virus hunta.

25. Data: 2001-11-22 07:32:49

Od: "Lukasz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

zdaje sie ze udalo mi sie wywolac niezla dyskusje...
wyjasniam o co mi chodzilo... w zwiazku z tym ze wlasnie jestem biochemikiem
nie lubie jednioznacznych okreslem... podam przyklad jeszcze do niedawna
panowal dogmat w biologii molekularnej ze kazda proba odroznicowania komorek
konczy sie nowotworzeniem...
obecnie jest coraz wiecej przypadkow odroznicowania i nie mowui sie o tym
juz tak jednoznaczbnie - padl dogmat...

dlatego do wszystkich zjawisk biologicznych powinnismmy podchodzic jednak z
wieksza rezerwa...
tym bardziej ze temat jest dosc kontrowersyjny...
pozdr

26. Data: 2001-11-22 08:02:54

Od: "Piotr" <P...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Massai napisał(a):

>jak o tych nieszczesnych bioenergoterapeutów, biorezonatorów itp.!

A propos tych "biorezonatorów itp.": w dzisiejszej telegazecie
(TVP1, str. 134) przeczytałem:

----------------
Polak, inż. Stanisław A. Wosiński, został odznaczony
na 15. Światowym Zjeździe Geniuszy w Tokio. Uhonorowano go
złotym medalem w kategorii genialnych wynalazków dla zdrowia
oraz medalu srebrnego w kat. wynalazków dla domu.
Złoto otrzymał za urządzenie ADR-4, stymulator energii
służący zmianie budowy strukturalnej i energetycznej wody
w napojach i żywności. Zmiany te powodują, że woda zaczyna
działać w niektórych schorzeniach na równi z lekami:
wyrównuje zaburzenia energetyczne w organizmie. Drugie
nagrodzone urządzenie służy do redukcji skutków działania pól
elektromagnetycznych (np. komputerów).
----------------

Wspisałem "ADR" w wyszukiwarce i znalazłem:
http://www.adr.com.pl/adr4pl.html

"Aby wykorzystać oddziaływanie energetyczne dysku
ADR-4 na artykuły spożywcze, należy jedynie umieścić
je na dysku na co najmniej 3 minuty. Wodę postawioną
w naczyniu na dysku należy zamieszać i pozostawić
również na co najmniej trzy minuty. Po tym czasie woda
jest wystarczająco ukształtowana energetycznie".

Trudno, jeśli ktoś zajmuje się magią, to niech się zajmuje,
tylko dlaczego państwowa telewizja reklamuje takie rzeczy
nie wspominając ani słowem, że to właśnie magia nie mająca
z nauką nic wspólnego? Podobnie jest z homeopatią -
rejestrowanie takich preparatów przez MZiOS jako "leków"
jest wprowadzaniem w błąd klientów aptek.

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

27. Data: 2001-11-22 10:20:04

Od: WuTomek <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Nov 2001 14:18:03 +0100, "Massai" <t...@b...ids.pl>
wrote:

> [...]
>"naturalne", "alternatywne" lecznie. I jakos nikt sie nie burzy, tak
>jak o tych nieszczesnych bioenergoterapeutów, biorezonatorów itp.!

Wydaje mi się, że prawda leży jak zwykle gdzieś pośrodku.
Moją rodznę leczy lekarz który próbuje stosować homeopatię jako
wspomaganie. Jak na razie nie pomógł żaden przepisywany przez niego
lek :))), ale z jednym wyjątkiem. Na samym początku naszej znajomości
polecił mi syrop przeciwkaszlowy, który kupiłem i który mi pomógł - co
ciekawe, nie wiedziałem, że jest on homeopatyczny, zatem teoria z
autosugestią odpada. Mamy w rodzinie odwieczny problem z infekcjami
górnych dróg oddechowych i jesteśmy odporni na wszelkie autosugestie w
tym względzie. Albo coś pomaga, albo nie. Wydaje mi się, że problem
tkwi w tym, że jest kilka preparatów, które w pewnych określonych
przypadkach mogą pomóc, a reszta jedzie na wózku nowopowstałej mody.
Bo nie można kategorycznie powiedzieć, że homeopatia to tylko efekt
placebo - to podobnie, jak powiedzieć kilkaset lat temu, że padaczka
to efekt nawiedzenia przez złe duchy. Troszkę pokory, może mamy za
mało wiedzy na ten temat ?
--
Pozdrowienia

Tomek

28. Data: 2001-11-22 10:36:05

Temat: Re: Homeopatia - male sprostowanie
Od: "Lukasz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie Kolega zwrocil mi uwage, ze moge byc troche niezrozumialy...

To stwierdzenie a'propos wody oczywiscie nie bylo na 100% na powaznie....
wiem ze to jest jeden z glownych argumentow homeopatow i chcialem wywolac
dyskusje...

sorry za zamieszanie...

reszte podtrzymuje...
skruszony
Lukasz

29. Data: 2001-11-22 10:38:11

Od: "Lukasz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

>to efekt nawiedzenia przez złe duchy. Troszkę pokory, może mamy za
>mało wiedzy na ten temat ?

dokladnie to staram sie tez pwiedziec...
popieram
Lukasz

30. Data: 2001-11-22 11:03:33

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

WuTomek wrote:

> Na samym początku naszej znajomości
> polecił mi syrop przeciwkaszlowy, który kupiłem i który mi pomógł - co
> ciekawe, nie wiedziałem, że jest on homeopatyczny, zatem teoria z
> autosugestią odpada.

Nie odpada - a wręcz przeciwnie. Efekt placebo występuje przy każdym
leczeniu, szczególnie silnie na początku leczenia, szczególnie silnie przy
zmianie leku czy równoczesnej zmianie leku i lekarza. Mojemu ojcu też
pierwsze dawki Coldrexu rewelacyjnie pomogły, potem było już gorzej, a od
2 lat w ogóle go nie stosuje. Lek przeciwkaszlowy jest szczególnie dobrym
polem działania dla sugestii i autosugestii, ponieważ 1) kaszel jest
bardzo "kapryśny" i co infekcja, to nieco inne manifestacje kaszlu
(więcej, mniej, dłużej, krócej, suchy, wilgotny itp - zależy od etiologii
choroby, zakresu inwazji zarazka, nasilenia odpowiedzi immunol.) 2) ocenia
się go wysoce subiektywnie.

> Troszkę pokory, może mamy za mało wiedzy na ten temat ?

A to swoją drogą. Osobiście sądzę, że część sukcesów homeopatia odniosła w
chorobach alergicznych, gdzie stosowane przez nich techniki są
równoznaczne (lub przynajmniej przypominają) odczulanie małymi dawkami
alergenu. Ale w tej chwili te metody nie są już "homeopatyczne", a
"normalne", medyczne. Pytanie, co jeszcze w homeopatii jest głupim
objaśnieniem dla mądrej techniki leczniczej - bo od strony teorii
homeopatia jest całkowicie jałowa poznawczo, i to jest jej podstawowa
wada. Naczelne założenie homeopatii jest typowym myśleniem magicznym,
reszta jest eksperymentowaniem cokolwiek na oślep. W medycynie
konwencjonalnej zaszliśmy w tym czasie o wiele, wiele dalej, a kolejna
rewolucja trwa (genom + proteomika + bioinformatyka = racjonalnie
projektowane leki).

Leszek

Sauna
pierwszy okres po porodzie