Re: I gdzie się to zepsuło?

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sun, 18 Nov 2018 18:35:00 -0800 (PST)
Subject: Re: I gdzie się to zepsuło?
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu poniedziałek, 19 listopada 2018 00:20:49 UTC+1 użytkownik XL napisał:
> Dlaczego ONE sobie to robią???
>
> Z komentarzy pod ,,pudelkową" historią chirurgicznej przemiany miłej,
> naturalnej, sympatycznej dziewczyny w dmuchaną (sic!) gumową lalę vel
> potwora z bagien:
> ,,Jak byłam dzieckiem chciałam zostać lekarzem. Moi rówieśnicy mieli podobne
> ,,dziwne" marzenia-chcieli być prawnikami, strażakami, kucharzami,
> nauczycielami. I gdzie się to zepsuło, że dziś dzieci chcą być zwierzętami,
> kosmitami, prostytutkami i striptizerkami?! Wtf?!"

Myślę, że chodzi o to, że chcą być po prostu zauważalni, atrakcyjni poprzez
odmienność. Mniej współczesnemu pokoleniu zależy na powadze, autorytecie,
użyteczności i na innych mniej spektakularnych, bardziej zwyczajnych cechach.
Buddyjskie pisma o tej wadzie charakteru, czyli o chęci bycia rozpoznanym za
wszelką cenę - jako o jednej z elementarnych przeszkód do rozwoju umysłu
wspominały już w starożytności.