Strona główna Grupy pl.sci.psychologia I znowu o XL,ten artykuł jest lepszy. Re: I znowu o XL,ten artykuł jest lepszy.

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: I znowu o XL,ten artykuł jest lepszy.

« poprzedni post następny post »
Data: 2009-03-27 01:25:59
Temat: Re: I znowu o XL,ten artykuł jest lepszy.
Od: glob <r...@g...com>
Pokaż wszystkie nagłówki


michał napisał(a):
> U�ytkownik "glob" napisa� w wiadomo�ci:
>
>
> >>> ...odrywa�em si� na tyle ,�eby parze� na innych jak na
> >>> autorytety,parze jak na zwyk�ych ludzi.
>
> >> A w tej kwestii r�nimy si� rozumieniem poj�cia "autorytet". W
> >> rozmowach dyletant�w, jakimi jeste�my obaj w tym temacie, trudno
> >> o rozumienie si� wzajemne, je�li nie korzysta si� z zasobu
> >> s��w o ustalonym przez obie
> >> strony znaczeniu.
> >> Ja pod poj�ciem "autorytet" rozumiem osob� lub instytucj�, do
> >> kt�rej mam zaufanie w dziedzinie, w kt�rej nie jestem bieg�y
> >> lub mnie w niej w
> >> og�le nie ma. Mo�e to by� polityk, pisarz, naukowiec, rodzic,
> >> �ona,
> >> zwyk�y znajomy, wydawnictwo, organizacja mi�dzynarodowa czy
> >> cokolwiek
> >> jeszcze. Wa�ne, �ebym mia� wiar�/przekonanie, �e to co
> >> si� dowiedzia�em z tego �r�d�a, jest przynajmniej
> >> prawdopodobne dla mnie.
> >> Je�li uwa�asz, �e w takim sensie znaczenia tego s�owa nie
> >> masz autorytet�w, to jak my�lisz: Sk�d si� bior� TWOJE
> >> PRZEKONANIA? Je�li mi odpowiesz, �e obserwujesz �wiat i sam
> >> wyci�gasz wnioski, na podstwie w�asnych przemy�le�, to
> >> znaczy�oby, �e siebie jednak uwa�asz za sw�j autorytet. A co
> >> za tym idzie, musia�by� Twoim zdaniem by� najm�drzejszy
> >> z dost�pnych Ci ludzi.
>
> > Iks jest �lepa,a ty masz wytrzeszcz.To jest zupe�nie dziecinne co ty
> > piszesz,miaďż˝ tatusia z napisem na czole drogowskaz.Patrze siďż˝ na
> > ludzi, a nie na nominacj�,patrz ile profesor�w teraz uprawia jakie�
> > ideologie i mia�bym mu ufa� bo profesor.Ja widz� cz�owieka,kt�ry ma
> > wady i zalety,s�uszne i nies�uszne my�li,ale nigdy ten cz�owiek nie
> > jest mn�,wi�c ja szukam w�asnej najlepszej drogi dla siebie,gdy�
> > napewno ma kto� racj�,ale jego racja zawsze jest niepe�na w stosunku
> > do mnie,lub nieodpowiadajďż˝ mi konsekwencje jego racji.Dlatego nie
> > �apie g�upot
> > tak bezwiednie jak ty z papki naukowej,tylko smakuje czy to odpowiada
> > mojemu �yciu i temu co si� nauczy�em i do�wiadczy�em,cz�� jest
> > zgodna,cz�� zupe�nie przez to co umiem nie pokrywa si� z jak�kolwiek
> > rzeczywisto�ci�.
>
> Je�li rodzic lub profesor czy ktokolwiek "namaszczony" jak�� nominacj�
> powiedzia�by Ci to, co napisa�e� wy�ej, jako wskaz�wk� na drog� - to
> tak�e nie by�by Twoim autorytetem? Nie zas�ugiwa�by na Tw�j zaufanie?
>
> Papka naukowa mo�e by� nic nie znacz�c� papk� tylko do momentu, kiedy
> nie przekonasz si�, �e to dzia�a w praktyce. Piszesz, �e zanim
> zastosujesz "papk�" w �yciu, to j� smakujesz. Czyli konfrontujesz z
> czym? Ze swojďż˝ wiedzďż˝? :)
>
> > I to jest wa�ne,bo jak szanujesz swojego ojca to
> > jesteďż˝ bezkrytyczny,czyli go nie rozumiesz[nie szanujesz]a jak
> > przestaniesz go szanowa�,zobaczysz i� te� ma wady i b�dziesz m�g� z
> > nim porozmawia�,jak cz�owiek z cz�owiekiem[zaczniesz go szanowa�,bo
> > rozumieďż˝].Moim zdaniem,ludzie chcďż˝ byďż˝ rozumiani,a nie szanowani,bo
> > ci�ko jest nosi� str�j autorytetu,gdy si� wie,�e jest si� tyko
> > cz�owiekiem,taki autorytet jest bardzo samotny,je�li ludzie go szanuj�
> > zamiast rozumieďż˝ i musi tďż˝ maskďż˝ nieludzkďż˝ dzwigaďż˝.Dlatego dzieci jak
> > dojrzewajďż˝ rozmawiajďż˝ z rodzicami,ale juďż˝ nie slepo z wiarďż˝ w
> > nieomylno�� taty czy mamy.Poleca�bym rodzicom nie wymaga� szacunku od
> > swoich dzieci,bo si� skarz� na samotno��.
>
> Zdeprecjonowa�e� niniejszym jedn� z najwa�niejszych motywacji cz�owieka
> do �ycia w spo�ecze�stwie, a mianowicie potrzeb� bycia wa�nym. Je�li
nie
> jeste�my przez nikogo szanowani, to czy mo�emy miec dobre relacje z
> kimkolwiek?
> No i gdzie zmie�ci si� w Twojej zaproponowanej postawie najwa�niejszy ze
> �rodk�w porozumienia, jakim jest empatia? Czy empatia nie jest sposobem
> na zrozumienie drugiego cz�owieka poprzez w�a�nie szacunek do niego?
>
> --
> pozdrawiam
> michaďż˝

Jak ktoś inny by to napisał,co ja napisałem, to bym się z nim nie
zgodził w całości,bo posiadałbym inne doświadczenia,nie ma jednakowych
ludzi.
A to drugie ,znowu tekstu nie rozumiesz ,taki uzależniony jesteś od
papierka i on ma stanowić twoim zdaniem wartość człowieka?Z papierkami
się nie dogadasz a z człowiekiem tak.Napisane jest
abstrakcyjnie,szacunek to brak szacunku,a brak szacunku to szacunek.To
bardzo proste,szacunek odbiera zdolność rozumowania,więc i rozumienia
[rodzice-małe dzieci].Jak dzieci są już dorosłe,widzą wady rodziców,bo
pokazali im rzeczy i nauczyli się dużo,by ten ślepy szacunek
upadł,więc widząc wady rodziców otwiera się możliwość porozumienia i
zrozumienia,gdyż człowiek nie jest żadną nominacją,ale zwykłym
człowiekim z mnóstwem problemów.Kto pomoże autorytetowi jak autorytet
to wzór,więc taki człowiek jest bardzo samotny i skazany na brak
zrozumienia.Ludzie spełnieni nie mają chorych ambicji non stop
odstawiać autorytety,robią to ludzie w ambicji skrzywdzeni i
niedowartościowani,którym trudno jest pomóc,bo autorytet musiałby
przyznać się do tego ,że jest człowiekim.



 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
27.03 bazyli4
27.03 bazyli4
27.03 bazyli4
27.03 bazyli4
27.03 bazyli4
27.03 michał
28.03 Ikselka
28.03 Ikselka
28.03 bazyli4
28.03 glob
28.03 glob
28.03 michał
29.03 glob
29.03 glob
29.03 glob
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6
Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6