Re: Ile dla lekarza w kopercie ?

From: Jacek <g...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Ile dla lekarza w kopercie ?
Date: Wed, 20 Nov 2002 13:27:22 +0100

RZ wrote:

> Im większy specjalista tym wiecej trzeba dać.
> Rozbawiły mnie głosy tych co mówią, że "nic".
> Moja mama miała poważną operację (guz mózgu, umiejscowiony pomiędzy
> dwoma tętnicami, zalecana natychmiastowa operacja) i gdyby nie łapówki dla
> pana profesora, kasy chorych i pielęgniarek już by nie żyła bo "termin
> dopiero zo rok".
> A po wręczeniu kasy znalazł się za tydzień...
> Nie pochwalam tego procederu, zwłaszcza, że sama musiałam wręczać, ale
> to zjawisko istnieje, nawet jest wymuszane przez lekarzy.
> [...]

Ok.
Ale gdyby opieka zdrowotna zostala calkowicie sprywatyzowana i te
pieniadze trafialy do prywatnych szpitali, klinik, to
czy wtedy poziom opieki by sie zwiekszyl, wiecej by przeprowadzano
zabiegow ?
Bo syetem kolejkowy , o ktory piszesz, wprowadzono 10-20 lat temu w
Anglii i wszystkich pacjentow ustawiano w kolejkach na operacje.
Ci ostatni juz nie zdazyli i umierali.
Ale jak sama piszesz, to system kolejkowy latwo ominac za odpowiednia
kase.
I gdy jest 100 pacjentow oczekujacych na przeszczep nerki, a kasa
zakontraktowala 10 przeszczepow to 90 ma mniejsze szanse na przezycie i
ma szanse umrzec.
Czy szpitale, zaklady opieki zdrowotnej nie moga wtedy przeprowadzic
tych dalszych operacji po kosztach wlasnych, bez zysku, aby pozostalych
90 uratowac ?

Przeciez , gdy jest jakas katastrofa, np. w Tatrach zaginie turysta, to
poszukuje go 10-20 ratownikow i gdyby koszty operacji ratunkowej
przeliczyc na pieniadze, to bylyby to duze kwoty, ktorych ten turysta i
tak nie placi.
A w medycynie tysiace ludzi grozi zgon i wszyscy udaja ze to jst
normalne i system kolejkowy jest ok, a wiadomo, ze kto na koncu kolejki
ten i tak sie przeszczepu nie doczeka i umrze.
A przeciez zbiorowym wysilkiem, jak w czasi operacji ratunkowej, moznaby
bylo wszystkich tych ludzi uratowac.

Czy naprawde eutanazja zostala juz wprowadzono dawno temu i nazywa sie
systemem kolejkowym. Kto na koncu tego juz za chwile nie ma,
a kto sie przedrze do przodu, obojetnie jaka droga, ratuje swoje zycie.

Jacek

--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm).