Re: Ile sie placi lekarzom?

Data: 2001-05-24 22:35:24
Temat: Re: Ile sie placi lekarzom?
Od: Cien <c...@p...onet.pl>

in article 3...@p...onet.pl, Jacek at
p...@p...onet.pl wrote on 5/24/01 4:13 PM:

> Raz jeszcze. Mam kolegow, ktorzy chetnie przejma te wasze niechciane ,
> nielubiane
> dyzury
> 3-dniowe. Chetnie przejma dyzury 30-dniowe, ino je zalatwcie.
> Chetnie zamieszkaja na stale w szpitalu, gdyz oferuje wyzywienie, opierunek i
> nocleg.
> Tylko napiszcie ze rezygnujecie z tych dyzurow na pismie, a potem mozecie sie
> smiac
> do woli.

No to i wiesz dlaczego wezma takie dyzury.

>brutto przed podatkiem ?

Oczywiscie, ze brutto przed podatkiem. Tak sie podaje place w USA.

> I mam takich 10-ciu chetnych od zaraz. Dal tylko namiary.

John Hopkins Hospital jest w internecie, kazdy bez problemu moze tam wyslac
swoja kandydature o prace. Ja tak zrobilem z MD Anderson Cancer Center
(pierwsze miejsce w rankingu US News w 2000 roku) i prace dostalem.
Ogloszenia sa w kazdym czasopismie naukowo-medycznym. Kzady kto szuka pracy
o tym wie. jakich jeszcze innych namiarow potrzebujesz?

> Ok. Mozesz przeslac jakikolwiek dokument potwierdzajacy ze ma kontrakt staly,
> wieloletni na
> kwote 300 $ rocznie netto ?

Kontrakty stale i wieloletnie to nie w US. Nawet jak juz po wielu latach
pracy dochrapiesz sie tzw tenure to oznacza jedynie, ze nie podlegasz
weryfikacji kazdego roku, ale co piec lat.

> I tak samo jest w kraju. Tez lekarz zarabia co najmniej dwukrotna srednia
> krajowa.
> Moi koledzy maja przychodnie, pogotowie, szpital + prywatny gabinet.
> Pewnie zarobki na poziomie 5 srednich krajowych.

Co najmniej oznacza pensje stazysty, ktory w Polsce zarabia ponizej 1000PLN
miesiecznie.

> Alez tak jest wszedzie. Tylko po czym poznac tych kiepskich ?

Jak to po czym? Co roku jest weryfikacja i albo ci przedluzaja kontrakt albo
nie.

> [...]
> ktorych sie nie oplaca byc lekarzem, bo zarobki sa wiecej niz marne, albo
> takie
> sobie, czyli srednie.

> Bez pracy i 20 letniego wysilku nigdy sie nie wepniesz na szczyt.
> Zrob doktorat z medycyny, duzo publikuj, badz obecny na konferencjach, pracuj
> dla
> miedzynardowych organizacji jako specjalista, rob wynalazki, zostan
> wykladowca,
> bo innej drogi w kapitalizmie nie ma, gdy nie masz rodowego siana w nadmiarze

mam doktorat z medycyny (ale wyobraz sobie, ze nie jestem lekarzem :).
Duzo publikuje, wykladowca jestem od lat. Jestem na nawazniejszych
konferencjach na swiecie dotyczacych nowotworow, a nawet mam tam prelekcje.
Mam patenty> dodam jeszcze, ze jestem recenzentem artykulow w czasopismach
naukowych.
I z tym calym dorobkiem moja pensja w Polsce to niecale 2000 PLN :).

Cien