Ile trzeba snu?..

1. Data: 2001-09-09 20:04:49

Temat: Ile trzeba snu?..
Od: o...@p...gliwice.pl (Lukasz Rewerenda) szukaj wiadomości tego autora

Hej

Mam takie pytanie do fachowcow od neurofizjologii... Mianowicie: ile nalezy
sie snu organizmowi dosc aktywnego fizycznie i intelektualnie 22-latka?
Czy jest jakas uniwersalna zaleznosc pozwalajaca te ilosc oszacowac?
Czym na dluzsza mete grozi niedosypianie?

pozdrowienia,
Lukasz Rewerenda

PS. Jestem programista, a jednoczesnie studiuje w trybie dziennym; pracuje
po ok. 18 godzin dziennie przez caly tydzien i sypiam mniej wiecej po
150-200 minut dziennie. Po kilku miesiacach takiej jazdy ustaly wszelkie
efekty uboczne, tj. nie mam podkrazonych oczu, sprawnosc intelektualna w
normie, fizyczna takoz (kazda godzine pracy przerywam 10 minutami cwiczen
fizycznych, odzywiam sie zdrowo etc.). Spac mi sie nie chce, chyba ze
robie cos nudnego (ale tak to mam od wielu juz lat). Wiode taki tryb zycia
od ponad roku i zastanawiam sie, czy sobie czasem nie szkodze, mimo braku
jakichkolwiek widocznych objawow niedospania. Znajomi strasza, ze jakies
5 godzin to podobno minimum, a jeszcze lepiej na sen przeznaczac 1/3 doby.

2. Data: 2001-09-09 20:30:04

Temat: Re: Ile trzeba snu?..
Od: "Raf256" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> normie, fizyczna takoz (kazda godzine pracy przerywam 10 minutami cwiczen
> fizycznych, odzywiam sie zdrowo etc.). Spac mi sie nie chce, chyba ze

heh :-) Ja mam identyczną sytuacje, pomijając fakt że jestem młodszym, też
sobie czasem ćwicze, dużo pracuje ale raczej nie mam kłopotów...
Miałem tylko na chwile problemy z kręgosłupem, ale wystarczy że siedzę w
prawidłowej pozycji i się na chwilke czasem położe na plecach i już :)

--
Raf256 : C C++ VC VB PHP TP Delphi JS Java
,--, _ ,- _ _ _ ,---------------------------------------------,

3. Data: 2001-09-09 21:17:00

Od: "k" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Rewerenda" <o...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> PS. Jestem programista, a jednoczesnie studiuje w trybie dziennym; pracuje
> po ok. 18 godzin dziennie przez caly tydzien i sypiam mniej wiecej po
> 150-200 minut dziennie.

nie wierze

4. Data: 2001-09-09 22:34:11

Od: o...@p...gliwice.pl (Lukasz Rewerenda) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 9 Sep 2001 23:17:00 +0200, k <m...@i...pl> wrote:

>nie wierze

W branzy informatycznej to dosc popularne. Pamietaj, ze halflife programisty
to ok. 6 lat, albo i mniej. Nie bierze sie to tak zupelnie z nikad.

LR

PS. Raz mi szczeka opadla na ziemie, jak o godzinie 2:30 nad ranem dostalem
mail sluzbowy od mojego prezesa. Obila sie jeszcze bardziej, gdy Go
nastepnego dnia zobaczylem niewiele po siodmej rano w pracy. Jak widzisz,
nie ma lekko...

5. Data: 2001-09-10 07:54:19

Od: "Ciechu" <w...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie snu organizmowi dosc aktywnego fizycznie i intelektualnie 22-latka?
> Czy jest jakas uniwersalna zaleznosc pozwalajaca te ilosc >oszacowac?

Chyba nie ma.Ale podobno jacys madrzy panowie rzekli ze okolo trzech godzin
moze wystarczyc(Fizjologia... Z.Traczyk), ale po kilku miesiacach "trening
u".Chodzi o zageszczenie faz snu paradoksalnego (REM)
i skrocenie przerw miedzy nimi

> Czym na dluzsza mete grozi niedosypianie?

Na dluzsza mete nie wiem, ale jesli nie spisz bez przerwy przez kilka dni,
to moga sie pojawic takie objawy jak halucynacje, stany lękowe itp.Miales
juz cos takiego?:)Bo ja tak.:)))

Wojtas
gg 988124 icq 124370470

6. Data: 2001-09-10 10:23:37

Od: "Rafal Neumann" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ciechu" <w...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> moze wystarczyc(Fizjologia... Z.Traczyk), ale po kilku miesiacach "trening
> u".Chodzi o zageszczenie faz snu paradoksalnego (REM)

to dlaczego nie pojawily sie jak na razie zadne treningi na zmiejszenie
ilosci snu? Mysle ze by sie cieszyly ogromna popularnoscia....

Rafal Neumann

7. Data: 2001-09-10 10:55:14

Od: "Ciechu" <w...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to dlaczego nie pojawily sie jak na razie zadne treningi na zmiejszenie
> ilosci snu? Mysle ze by sie cieszyly ogromna popularnoscia....
>
> Rafal Neumann

Czytaj troszke dokladniej;) Napisalem ze nie ma ogolnych regul dotyczacych
zapotrzebowania na sen, wiec jak mozna opracowac "trening" dla wszystkich
chetnych? Z tego co wiem, w szczegolnych wypadkach mozna liczyc na pomoc
naukowcow.Korzystal z tego np.koles ktory kajakiem jakis czas temu
przemierzyl Atlantyk(nazwiska teraz nie pamietam). Ale w gruncie rzeczy
wystarcza samozaparcie i regularny tryb zycia, uwierz mi;))

Wojtas

8. Data: 2001-09-10 13:27:58

Od: "k" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W branzy informatycznej to dosc popularne. Pamietaj, ze halflife
programisty
> to ok. 6 lat, albo i mniej. Nie bierze sie to tak zupelnie z nikad.

No to ladnie....

Mam znajomego - znanego Prof. fizjologii (wspolautor starego "Traczyka"). W
srode bede sie z nim widzial to zapytam co on o tym sadzi.

9. Data: 2001-09-10 14:49:23

Temat: temperatura w czasie snu
Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jak zmienia się temperatura ciała człowieka w czasie snu?
Z tego co wiem to obniża się.

Pytam ponieważ od paru dni, kiedy tylko się obudzę, nie czuję zmęczenia czy
odrętwienia ale kiedy tylko położe się z powrotem to od razu zasypiam( a spałem
ok 7h). Dzisiaj, w 20min po przebudzeniu zmierzyłem sobie temperaturę, miałem
35,5 C, w tym czasie zdążyłem umyć zęby i wypić półszklanki ciepłej herbaty. Po
godzinie temp. 36,0 C, po ponad dwóch godzinach miałem prawidłowe 36,6 C.
Chciałbym wiedzieć o tym sądzicie i czy taka temp. ciała po przebudzeniu to
normalka?

Z góry dzięki

Pozdrawiam.
Maurycy Kwietniowski

10. Data: 2001-09-10 20:02:27

Od: o...@p...gliwice.pl (Lukasz Rewerenda) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Sep 2001 15:27:58 +0200, k <m...@i...pl> wrote:

>Mam znajomego - znanego Prof. fizjologii (wspolautor starego "Traczyka"). W
>srode bede sie z nim widzial to zapytam co on o tym sadzi.

To jeszcze dodam, ze nie stosuje praktycznie zadnych uzywek; wyjawszy
okazjonalne sesje piwne zeby zapomniec o tym wszystkim :-)

LR

PS. A'propos uzywek; odkad kilka miesiecy temu calkowicie rzucilem picie
herbaty i kawy dla wody mineralnej i jakiegos litra maslanki dziennie moje
samopoczucie poprawilo sie wprost niesamowicie. Polecam kazdemu. Jak mi sie
maslanka czasem nudzi to zamieniam ja kefirem/jogurtem w mniejszej
ilosci.

'krowy' w oczach
Markery CPA normy cd
Kochani.Normy markerów CPA