Re: Inwestycja w dom czy w mieszkanie?

From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Inwestycja w dom czy w mieszkanie?
Date: Sat, 13 Dec 2008 20:27:25 +0100
<ghr06i$4p4$1@news.onet.pl> <y...@4...net>
<494117dd$0$29399$f69f905@mamut2.aster.pl>
<1i2f68pybjbjo$.modo0t089n1k$.dlg@40tude.net>
<4943a6cf$0$29416$f69f905@mamut2.aster.pl>
<1d72cz5wdtdid.ejes5855zlon$.dlg@40tude.net>
<gi0mgc$u2b$1@opal.futuro.pl>
<1ho7gz1fg1o43$.1w62wpub2kldo$.dlg@40tude.net>

Dnia Sat, 13 Dec 2008 17:47:06 +0100, Tomasz Nowicki napisał(a):

> Samochody mam i ich używam. Latem są jeszcze rowery - 6km do centrum
> mieściny to drobiazg, choć na pieszo by mi się nie chciało.

Ja mam do centrum jakieś 10-11 km. W sumie to na upartego może bym się tam
i wybrała na rowerze, ale mam do pokonania pod miastem taką wielką góę, że
padłabym ;-)
Jak piszesz, samochody w domu ułatwiają sprawe i nie ma problemu
przywiązania do domu: jeśli chcę, to i 6 razy dziennie moge być w mieście -
tylko PO CO? - wolę się poopalać czy popracowac w ogrodzie, czy spotkać z
sąsiadami na grillu i pogaduszkach do późnej nocy :-)
:-)

> Ja mam dom na wsi, więc sąsiedzi są ciut dalej, a i SM nie biega :)
> Odśnieżanie to albo odśnieżarka, albo trochę zdrowego wysiłku fizycznego.
> Poza tym, ostatnio jakoś mało śnieżne zimy.

My mamy świetnych sąsiadów - wcale nie wscibscy, są bardzo dyskretni i
cisi, bo sami cenią spokój i prywatność. Spotykamy się jednak często, bo
się lubimy. Okazje są bardzo różne - począwszy od czysto towarzyskich,
przez wspólne spacery i rowerowe eskapady, na wspólnym pójściu do kościoła
czy wyjeżdzie po zakupy skończywszy. Wiem, że po prostu dobrze trafiliśmy.
A odśnieżanie to okazja do cudownej zabawy - jśli nie dajemy rady sami
łopatą, to sąsiad załatwia sprawe w 10 minut traktorem z belką okutą
specjalnie do tego celu.

> Sama przyjemność i dla kondycji dobrze. Ja dodam jeszcze wspinaczkę na dach
> celem usunięcia liści (dom mam w lesie) - ale cóż poradzić, że to lubię?

Znam to - igliwie sosnowe w rynnach jest zmorą mjego męża ;-)
Też mam las przy domu - sosny niemal zaglądają w okno.

> Pracę mam wybitnie siedzącą, to dla zdrowia lepiej czasem się
> pogimnastykować.

Otóż to.

> Nie znoszę komunikacji miejskiej. Zdecydowanie wolę samochód lub rower.

> Ja dzieciaki wożę ze szwagrem na zmianę - i nie 6km, ale 30, do większego
> miasta, bo tam jest dobra szkoła.

No jasne, my na zmianę z sąsiadami, a i dalej się wozi - moje to jeśdziły
często na "bitwy Wikingów" dziesiątki km od domu i fajnie - my też mieliśmy
zabawę :-)

> Jestem w tej dobrej sytuacji, że 3 km od domu mam motel z niezła knajpą :)

U nas własnie otworzyli - od tej pory życie towarzyskie wręcz kwitnie,
właściwie to już przesyt ;-PPP

> Hałaśliwi sąsiedzi i szczeniactwo to w przypadku bloków najczęstszy problem
> - jeśli go nie masz, to nie znaczy, że nie występuje w ogóle. Mnie to
> właśnie najbardziej wkurzało, kiedy musiałem uczestniczyć w życiu osobistym
> sąsiadów, słyszanych przez ścianę lub wentylację w łazience.

> Jesteś więźniem celi w bloku i komunikacji miejskiej :)

Tak, to prawda.

> Lampkę możesz wypić bez ryzyka, chyba że ważysz < 50 kg ;)

My się wymieniamy z mężem. Tzn najczęściej ja prowadze, bo nie lubie
alkoholu. Więc mąż ma dobrze :-)