Re: Jabłecznik , szarlotka

Data: 2006-03-09 16:21:32
Temat: Re: Jabłecznik , szarlotka
Od: "@nn" <a...@p...pl>

Użytkownik "gorobl" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
news:dupblo$k20$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Wiem temat juz był , archiwum i google przeszukałam i przepisów jest całe
> multum , a ja jestem antytalencie do pieczenia .
> Potrzebuje przepis przedewszystkim łatwy no i smaczny.
>
> Proszę , ładnie proszę .

3 szklanki mąki (ok 60 dag)
szklanka cukru
5 jajek
25 dag tego na co Cię stać (albo co bardziej lubisz) czyli masła lub
margaryny ;)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
1,5 kg jabłek
cukier waniliowy
cynamon
rodzynki

Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia, posiekać z masłem i
żółtkami jaj. Dodać pół szklanki cukru, wyrobić kruche ciasto, do 1/5 ciasta
dodać kakao, wyrobić, schłodzić w lodówce.
Jabłka zetrzeć, dodać drugie pół szklanki cukru, cukier waniliowy, cynamon i
rodzynki. Wymieszać, odstawić, odlać nadmiar soku. jasne ciasto rozwałkować
i ułożyć na blasze (na dnie i po bokach), ponakłuwać widelcem, wyłożyć na to
jabłka. Na wierzch zetrzeć na tarce ciemne ciasto i resztę jasnego (jeśli
jakieś zostało). Piec 45-50 min w gorącym piekarniku (ja piekę w ok. 185 st
na termoobiegu i dolnym grzaniu).

Ania