Jak Wy to tolerujecie ?!

11. Data: 2013-05-29 14:52:56

Temat: Re: Jak Wy to tolerujecie ?!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 May 2013 12:23:28 +0200, Stokrotka napisał(a):

> "Ortografia to NAWYK, ..."
> Nie da się zapszeczyć, pisownia pszyjmowana jest "pszyzwyczajenia"

Odkąd się tak "pszyzwyczajasz"? - długo jusz... kurrrr... już?
;-PPP
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

12. Data: 2013-05-29 15:18:13

Od: Ronald Kuczek <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 05/29/2013 12:23 PM, Stokrotka wrote:
> "Ortografia to NAWYK, ..."
> Nie da się zapszeczyć, pisownia pszyjmowana jest "pszyzwyczajenia"
>
> "...często nielogiczny, ..."
> buty bo botki , itp itd.
>

> "ktury ludzie ociężali umysłowo,
> nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. "
> Nie ociężali nie nażucają. Nie ociężali z pokorą pszyjmują, że reformy
> ortografi zdażają się, i że następne pokolenie może wybrać inne,
> prostsze zasady pisowni niż te uczone w szkole.

Ortografia to niezbędny element każdego języka.
Kontestujesz ortografię ? Z podobnym skutkiem możesz kontestować np.
przepisy ruchu drogowego, tylko nie licz na wyrozumiałość.
Literówka może się zdarzyć każdemu, podobnie jak błąd, chociaż dzisiaj,
w dobie programów z możliwością automatycznego sprawdzenia pisowni przed
wysłaniem pozostawienie błędów w tekście to dowód zwykłej ignorancji
i/lub lenistwa i/lub braku szacunku dla odbiorcy tekstu.
Pomijam zagadnienie, że treści te trafiają później do internetowych
wyszukiwarek i każdy, zwłaszcza młody człowiek wyszukując skądinąd
niewinną frazę może trafić na wypociny takie jak autorki powyżej.
Jak dla Ciebie ortografia nie jest ważna, to powiedz jak bez zachowania
reguł odróżnić znaczeniowo formy czasownika "kazać" i "karać" w formie
osobowej.

RK

13. Data: 2013-05-29 21:48:08

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 29 maja 2013 12:23:28 UTC+2 użytkownik Stokrotka napisał:

> "Ortografia to NAWYK, ..."
>
> Nie da się zapszeczyć, pisownia pszyjmowana jest "pszyzwyczajenia"

A nie pomyślałaś, że gdyby ustawowo wprowadzić twoją logikę i "pszyzwyczajenia", to
coś musiano by uznać za wzorzec? I gdzie tu "pszyzwyczajenie", skoro każdy musiałby
się uczyć nowego wzorca?

Jeśli odpowiesz, że każdy pisałby według swoich pszyzwyczajeń - to jak sobie
wyobrażasz konstrukcję np. słowników i encyklopedii? Albo zestawień podawanych
alfabetycznie?

Nie odpowiadaj, nie musisz. I tak zabełkoczesz tylko...

Ania

14. Data: 2013-05-30 09:58:19

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odkąd się tak "pszyzwyczajasz"? - długo jusz... kurrrr... już?

To nie ja, to pokolenia. Stąd "pszczoła" - pisownia zgodna z tradycyjną
ortografią, a pszez "psz...". Także "buty" pszez "u" zwykłe, mimo odmiany.
Te wyrazy w okresie rozwoju pisama polskiego były tak zwykłe i popularne, że
nie dało się wyplenić niepoprawnego według zasad zapisu, i pszyzwyczajenie,
nawyk stały się obowiązującą normą.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

15. Data: 2013-05-30 10:04:00

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ortografia to niezbędny element każdego języka.
Prawda.

> Kontestujesz ortografię ? Z podobnym skutkiem możesz kontestować np.
> przepisy ruchu drogowego, tylko nie licz na wyrozumiałość.
Zasady ortografi, podobie jak zasady ruhu drogowego zmieniają się.
Co jakiś czas są reformy ortografi, bo język jest żywy.
A jeżdżenie autem "na pamięć" jest bardzo niebezpieczne. Pamiętaj o tym.

> Literówka może się zdarzyć każdemu, podobnie jak błąd, chociaż dzisiaj,
> w dobie programów z możliwością automatycznego sprawdzenia pisowni przed
> wysłaniem pozostawienie błędów w tekście to dowód zwykłej ignorancji

Pszeciwnie. Tekst oficjalny powinien być w zasadzie pozbawiony błędu.
Jednak spawdzanie każdego postu słownikiem w pszypadku pszeciętnego
człowieka (Polaka) wydaje się zwykłą stratą czasu.

> [...]
> niewinną frazę może trafić na wypociny takie jak autorki powyżej.
> Jak dla Ciebie ortografia nie jest ważna,
Jest ważna, może nawet bardzo, w pewnym sensie.

> to powiedz jak bez zachowania reguł odróżnić znaczeniowo formy czasownika
> "kazać" i "karać" w formie osobowej.
Tak jak w mowie (np gdy słyszymy wyraz w radio) z kontekstu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

16. Data: 2013-05-30 10:08:29

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>A nie pomyślałaś, że gdyby ustawowo wprowadzić twoją logikę i
>"pszyzwyczajenia", to >coś musiano by uznać za wzorzec? I gdzie tu
>"pszyzwyczajenie", skoro każdy musiałby >się uczyć nowego wzorca?

Ja nie jestem za zniesieniem ortografi, ja jestem za zminą, za uproszczeniem
ortografi.
A fakt pszyjmowania ortografi "z pszyzwyczajenia", często ortografi
spszecznej z logiką,
jest niestety faktem, co więcej faktem popieranym często pszez Radę Języka
Polskiego dopuszczającą makaronizmy- zapis nam obcy , zgodny z pisownią
obcą, nie podlegajacy polskim zasadą ortograficznym.

> Jeśli odpowiesz, że każdy pisałby według swoich pszyzwyczajeń ....
Nie rozumiesz dyskusji. Pszyzwyczajenie jednego człwowieka i pokolenia, to
całkiem co innego.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

17. Data: 2013-05-30 10:10:01

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Brejvik przypomina.

Wypraszam sobie, jestem pszeciwnikiem prawa do posiadania broni pszez
każdego obywatela.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

18. Data: 2013-05-30 10:42:47

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 30 maja 2013 10:08:29 UTC+2 użytkownik Stokrotka napisał:

> Nie rozumiesz dyskusji. Pszyzwyczajenie jednego człwowieka i pokolenia, to
> całkiem co innego.

A tu już walnęłaś jak kulą w płot. Hahahahaha... Pszyzwyczajenia pokolenia...

Do dziś nie ma zgody na to, czy lepsza jajecznica na maśle czy na smalcu, mimo że
pracowały nad tym całe pokolenia, nie jedno tylko, a ty chcesz pisowni według
pszyzwyczajeń...

Fakt, zgadzam się z Ikselką i Zansibarem.

Ania

19. Data: 2013-05-30 10:51:25

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-30 10:10, Stokrotka pisze:

> Wypraszam sobie, jestem pszeciwnikiem prawa do posiadania broni pszez
> każdego obywatela.

To była peranalogia ;>

20. Data: 2013-05-30 10:52:27

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-29 14:42, Ikselka pisze:

> Ty tak hurtowo nie tłumacz "osób z poczuciem misji", bo mi się od razu
> Brejvik przypomina.
> :->

Nic na to nie poradzę. Hint -> to nie było tłumaczenie.

Konina gdzie kupić
kuchnia koreańska
Pomidorowy obłęd
JAJCA