Jak liczy sie tygodnie ciazy?

1. Data: 2000-08-08 09:43:16

Temat: Jak liczy sie tygodnie ciazy?
Od: "Krzysiek" <e...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od daty kiedy wystapila owulacja, czy od daty spodziewanej ostatniej
miesiaczki
Lekarz kazal zonie przyjsc na badanie po skonczonym 4 tygodniu -chce chyba
min. obejrzec czy ciaza jest prawidlowo zagniezdzona (zona miala wczesniej
robiona laparoskopie i udrazniane jajowody), a w ksiazkach jest liczone raz
tak, raz tak. USG jest z sonda dopochwowa.
Liczylismy od owulacji, ale teraz mamy watpliwosci, czy to nie za wczesnie.
Z gory dziekuje, pozdrawiam

Krzysiek

2. Data: 2000-08-08 10:00:16

Temat: SV: Jak liczy sie tygodnie ciazy?
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek <e...@w...com.pl> skrev i
diskussionsgruppsmeddelandet:398fd16f$...@n...vogel.p
l...
> [...]
liczone raz
> tak, raz tak. USG jest z sonda dopochwowa.
> Liczylismy od owulacji, ale teraz mamy watpliwosci, czy to nie za

liczy sie od OM
od zaplodnienia rzadko, a to mozna ustalkic za pomoca USG..

/mb

3. Data: 2000-08-09 08:01:44

Temat: Odp: Jak liczy sie tygodnie ciazy?
Od: "limba" <l...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tygodnie ciąży liczy sie od pierwszego dnia ostatniej miesiaczki, to
wprawdzie dziwne, że pierwszy dzień ostaniej miesiączki jest jednocześnie
pierwszym dniem ciąży, ale tak podaje się w wiekszości fachowej literatury,
tak obliczała ciążę również moja lekarka,
Pozdrawiam
Aneta

Użytkownik Krzysiek <e...@w...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:398fd16f$...@n...vogel.pl...

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

4. Data: 2000-08-09 10:37:26

Temat: Re: Jak liczy sie tygodnie ciazy?
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek napisał

> Od daty kiedy wystapila owulacja, czy od daty spodziewanej ostatniej
> miesiaczki

Nie od spodziewanej, ale od tej, co była!
Lekarze zawsze liczą od pierwszego dnia ostatniej miesiączki. Dlatego w dniu
owulacji i tym samym zapłodnienia Twoja żona była już dwa tygodnie w ciąży, choć
tak naprawdę dopiero zaszła :~) Jednak taki sposób liczenia jest wygodniejszy,
bo trudno jest lekarzowi umiejscowić w czasie moment zapłodnienia.

> [...]
> robiona laparoskopie i udrazniane jajowody), a w ksiazkach jest liczone raz
> tak, raz tak. USG jest z sonda dopochwowa.

Zagnieżdżenie następuje około tygodnia po zapłodnieniu, więc w 3. tygodniu
ciąży. Wydaje mi się, że lekarzowi chodziło o to, by przyjść w 5. tygodniu od
ostatniej miesiączki (czyli po ukończonym 4.), bo wtedy USG dopochwowe daje już
miarodajne wyniki.

> Liczylismy od owulacji, ale teraz mamy watpliwosci, czy to nie za wczesnie.

Raczej za późno. Wy liczyliście 4 tyg. od owulacji - a to już 6-tygodniowa
ciąża. Ale nie martw się, tylko idźcie po prostu do lekarza i tyle. To, że to 6.
tydzień nie ma żadnego znaczenia, a będzie za to jeszcze lepiej widać dzieciątko
:~)
Aha, jeszcze coś , może się przyda - ciąża liczona od ostatniej miesiączki trwa
teoretycznie 40 tygodni, czyli 10 miesięcy księżycowych. Termin porodu oblicza
się tak - do dnia ostatniej miesiączki dodaje sie 7 dni i potem odejmuje 3
miesiące. Np. miesiączka był 15 czerwca, więc poród przypada na 8 marca,
oczywiście następnego roku ;~)

Maja

5. Data: 2000-08-09 11:13:09

Od: "Krzysiek" <e...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale nie martw się, tylko idźcie po prostu do lekarza i tyle. To, że to 6.
> tydzień nie ma żadnego znaczenia, a będzie za to jeszcze lepiej widać
dzieciątko
> :~)
Dziekuje, bylismy wczoraj-wszystko jest na swoim miejscu, nastepna wizyta za
4 tygodnie od wczoraj.

Pozdrawiam Krzysiek

6. Data: 2000-08-09 11:24:07

Od: "Waldemar Thiel" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maja Krężel" <o...@f...onet.pl> wrote in message
> [...]
odejmuje 3
| miesiące. Np. miesiączka był 15 czerwca, więc poród przypada na 8

Dodaje sie te 7 dni czy odejmuje ? Bo mi sie matematyka nie zgadza.

Waldek

7. Data: 2000-08-10 06:05:44

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Thiel napisał

> "Maja Krężel" napisała

> odejmuje 3
> marca,

> Dodaje sie te 7 dni czy odejmuje ? Bo mi sie matematyka nie zgadza.

Sorki, oczywiście się dodaje (7 dni, a 3 miesiące odejmuje), więc poród przypada
na 22 marca. Coś mi się pokićkało :~)

Maja

8. Data: 2000-08-14 22:01:06

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze tylko małe uściślenie...

Wed, 09 Aug 2000 10:37:26 GMT Maja Krężel <o...@f...onet.pl>
napisala:

>Zagnieżdżenie następuje około tygodnia po zapłodnieniu, więc w 3. tygodniu
>ciąży.

I dopiero w tym momencie rozpoczyna się faktycznie _ciąża_ czyli stan
organizmu _kobiety_ wywołany rozwiającym się w niej zarodkiem, który
kończy wówczas pierwszy tydzien swojego życia.

Coś nam Ci lekarze nieźle nagmatwali z tym liczeniem. Ciekawie wyjdą
te obliczenia w przypadku poczęcia bez poprzedzającej miesiączki - po
urodzeniu poprzedniego dziecka. Albo w przypadku kobiet mających
bardzo długie cykle :-))
No i jak tu mieć zaufanie do medycyny? ;-)

gr

9. Data: 2000-08-16 00:58:29

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Coś nam Ci lekarze nieźle nagmatwali z tym liczeniem.

Alez dlaczego? Jest to logiczne. Czy sadzisz, ze jest mozliwe ustalenie z
wywiadu daty zaplodnienia / zagniezdzenia ?

> Ciekawie wyjdą
> te obliczenia w przypadku poczęcia bez poprzedzającej miesiączki - po
> urodzeniu poprzedniego dziecka. Albo w przypadku kobiet mających
> bardzo długie cykle :-))

Dlatego data porodu na podst. OM nie jest miarodajna! W Szwecji, wg OM liczy
sie tylko do pierwszego USG! Po tym, data wg OM nie jest brana pod uwage. W
Polsce, o ile pamietam podaje sie 2 daty (wg OM i USG).

> No i jak tu mieć zaufanie do medycyny? ;-)
Oj, Grzegorzu, chyba trollujesz ?

pozdrawiam, mb

10. Data: 2000-08-16 08:39:41

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Busk napisała

> Dlatego data porodu na podst. OM nie jest miarodajna! W Szwecji, wg OM liczy
> sie tylko do pierwszego USG! Po tym, data wg OM nie jest brana pod uwage. W
> Polsce, o ile pamietam podaje sie 2 daty (wg OM i USG).

W zasadzie tak, ale o ile kobieta ma regularne cykle, to raczej tylko termin OM
jest ważny. Bo z USG to różne cuda potem wychodzą. Mnie termin z OM wyszedł na
1. lutego, a teraz z miesiąca na miesiąc przesuwa się do tyłu (ostatnio był już
na 24 stycznia). Może moja dzidzia chce załapać się na 1. stycznia i być
pierwszą urodzoną w _naprawdę_ nowym tysiącleciu ;~)

I jeszcze coś. Nie wiem, jak jest w Szwecji, ale w Polsce jeszcze nie spotkałam
się z obliczaniem przez lekarza daty ciąży od momentu jajeczkowania, a przecież
wiele kobiet doskonale zdaje sobie sprawę, kiedy to było (np. gdy stosują NPR).
Ta data jest według mnie najbardziej wiarygodna, ale lekarze ją ignorują.
Ciekawe dlaczego?
Maja

Re: Akademia Medyczna w Gdansku
EPO
! PILNE !
okoloporodowe porazenie nerwu splotu barkowego
Ogolnie: Akademia Medyczna w Gdansku- wybaczcie!