Re: Jak nie dopuścic do nadciśnienia

Data: 2008-12-17 10:35:26
Temat: Re: Jak nie dopuścic do nadciśnienia
Od: tomek wilicki <t...@w...pl>

wt wrote:

> Herbata podwyższa ciśnienie, a inka obniża. Byle nie popadać w przesadę,
> bo całkowity brak soli powoduje wypadanie włosów, a całkowity brak
> tłuszczów... niektóre potrzebne skłałdniki rozpuszczają się tylko w
> tłuszczach.

całkowity brak soli spowoduje inne problemy zdrowotne, znacznie zresztą
poważniejsze, nigdy nie słyszałem żeby włosy od tego wypadały. Ale
całkowitego braku soli nie ma i nie będzie, bo toto występuje przecież
wszędzie gdzie tylko możliwe. Ja miałem problemy z lekkim spadkiem stężenia
sodu i chlorków na takiej diecie, ale był on minimalny, przy diecie z
zerową zawartością soli, plus do tego wysiłkiem fizycznym polegającym na
przebieganiu 10-20 km dziennie w upał. Równie dobrze ten spadek mógł być
wywołany po prostu rozwodnieniem organizmu po treningu.

W tłuszczach nie rozpuszcza się żadna niezbędna substancja - witamina A
powinna być syntetyzowana z beta karotenu (tak jest o wiele, wiele
zdrowiej), a witaminę D pozyskuje się w czasie syntezy w skórze,
ewentualnie z tabletek - opieranie się na źródłach pokarmowych to gwarancja
silnego niedoboru. Witaminy E będzie w proponowanej przeze mnie diecie
przynajmniej kilkakrotnie więcej niż w dotychczasowej.