Jak obsypać boki tortu?

11. Data: 2007-09-08 22:47:41

Temat: Re: Jak obsypać boki tortu?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote in message
news:fbuh18$em7$1@news.onet.pl...
> Boki tortu po posmarowaniu kremem zwykle są obsypywane okruszkami
> ciasta lub innymi paprochami. Jak to się robi? Tortu obrócić o 90°
> nie mogę bo się rozjedzie, więc pewnie trzeba te farfocle zmusić
> do lotu poziomego i to z energią wystarczającą do wbicia się tych
> lekkich drobin w wartswę kremu ale jak? Dodatkowym utrudnieniem
> jest to, że chcemy obsypać tylko boki zaś górnej płaszcztzny tortu
> nie chcemy tym pobrudzić. Pomożecie?

Trzeba poczekać z dekoracją aż warstwy się zwiążą i schłodzić w
chłodziarce - wtedy będzie można bezpiecznie po pokryciu boków kremem, czy
inną masą przechylić tort i posypywać bez problemu.

12. Data: 2007-09-09 08:28:10

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> [...]
> chłodziarce - wtedy będzie można bezpiecznie po pokryciu boków kremem, czy
> inną masą przechylić tort i posypywać bez problemu.

Tylko że się nie lepi już wtedy... i trzeba przyciskać farfocle, a to
jest żmudne i trudne.

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

13. Data: 2007-09-09 08:38:18

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> Tylko że się nie lepi już wtedy... i trzeba przyciskać farfocle, a to
> jest żmudne i trudne.

Nie doczytałaś - po związaniu warst poziomych - boki smaruje się na gotowym
i z miejsca obsypuje - nachylenie 15° jest bezpieczne i wystarczy. Tego
problemu nie ma, gdy tort jest jednorodny np makowy (mak dodany do ciasta, a
nie jako masa)...

14. Data: 2007-09-09 08:58:09

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał

> Nie doczytałaś - po związaniu warst poziomych - boki smaruje się na
> gotowym
> i z miejsca obsypuje - nachylenie 15° jest bezpieczne i wystarczy.

To na posmarowanie boków i dekorację trzeba by robić nową porcję
kremu? Bo jak przechować go w czasie gdy tort krzepnie? Jeśli
w lodówce to też stężeje i nie da się smarować a jeśli poza nią
to popłynie albo zacznie się psuć.

15. Data: 2007-09-09 09:28:36

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> [...]
> problemu nie ma, gdy tort jest jednorodny np makowy (mak dodany do ciasta, a

No tak, nie doczytałam. Ale problem pojawia się i tak, jak sygnalizuje
Alek - z przechowaniem tej "późniejszej" porcji masy. Tyle, że nie jest
żadnym kłopotem przechowanie jej w lodówce i wystawienie z niej godzinę
przed smarowaniem wierzchu tortu oraz "pokręcenie" troszkę mikserem w
ciepłej kąpieli wodnej - ale to dopiero po wyrównaniu temperatury w
całej masie po wyjęciu z lodówki.

--

Zelmer Fenomen - akcesoria
Kiszone pomidory