Jak upiec ćwiartki z kurczaka?

1. Data: 2009-10-29 08:13:56

Temat: Jak upiec ćwiartki z kurczaka?
Od: "Rysiek" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Czego trzeba dopilnować, żeby pieczone w piekarniku,
w żaroodpornym naczyniu, ćwiartki nie były surowe
w środku a spalone na zewnątrz? Owinąć folią?
Jaka temperatura? Może macie jakieś proste przepisy?

Pozdrawiam,
R.

2. Data: 2009-10-29 08:41:13

Temat: Re: Jak upiec ćwiartki z kurczaka?
Od: Felinity <f...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Oct 2009 09:13:56 +0100, Rysiek napisał(a):

> [...]
> naczyniu, ćwiartki nie były surowe w środku a spalone na zewnątrz?
> Owinąć folią? Jaka temperatura? Może macie jakieś proste przepisy?

Piec wolniej (zacząć od 120-150 stopni, 25-35 minut, sprawdzić czy
upieczone, jeśli nie, to dopiec), pod przykryciem, na koniec pieczenia
odkryć i dopiec do rumianości, np. z włączonym termoobiegiem, grillem,
czy chociaż wentylatorem.

Fel

--
http://felinity.jogger.pl/

3. Data: 2009-10-29 18:07:00

Od: "Rysiek" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> upieczone, jeśli nie, to dopiec), pod przykryciem, na koniec pieczenia
> odkryć i dopiec do rumianości, np. z włączonym termoobiegiem, grillem,

Dzięki za wskazówki. Co do końca, to mój piekarnik nie ma niczego z
wymienionych :). Wstawić na wyższą półkę?.

Pozdrawiam,
Rysiek

4. Data: 2009-10-30 12:13:08

Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Felinity" <f...@j...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> upieczone, jeśli nie, to dopiec), pod przykryciem, na koniec pieczenia
> odkryć i dopiec do rumianości, np. z włączonym termoobiegiem, grillem,

Pieczenie w 120° ?? Chyba podgrzewanie.
pzdr
Grzesiacz

5. Data: 2009-10-30 12:46:05

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzesiacz" <g...@m...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Felinity" <f...@j...pl> napisał w wiadomości

> Pieczenie w 120° ?? Chyba podgrzewanie.
> pzdr
> Grzesiacz

Niekoniecznie...
Jest szkola pieczenia wlasnie w niskich temperaturach, ale dl;uzej i pozniej
"dopiekanie" w wyzszej...
na travelu kiedys pokazywali pieczenie rosbefu chyba wlasnie w roznych
temperaturach lacznie ze wstepnym opiekaniem i wyszlo na to ze najmniej
sokow mieso traci kiedy sie je piecze dlugo w nizszej temperaturze heh
Calkiem na odwrot niz mnie uczono :-)

6. Data: 2009-10-30 13:01:20

Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Misiek napisał:

> [...]
> temperaturach lacznie ze wstepnym opiekaniem i wyszlo na to ze najmniej
> sokow mieso traci kiedy sie je piecze dlugo w nizszej temperaturze heh

I w tym programie mieli racje i ciebie dobrze uczono. Żeby mięso nie
traciło soków to na początek trzeba mu powierzchnie intensywnie przypiec
- zatem pieczenie należy zacząć w wysokiej temperaturze. Tyle że wówczas
zanim się środek dopiecze to wierzch się ciut mocno spali. I tu właśnie
etap pieczenia w obniżonej temperaturze - żeby mięso doszło nie paląc
się nadmiernie z wierzchu. Na koniec oczywiście warto ciut ostrzej
przypiec dla ładnej skórki na takim kurczaku.

--
Darek

7. Data: 2009-10-30 14:07:45

Od: Felinity <f...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 30 Oct 2009 14:01:20 +0100, Dariusz K. Ładziak napisał(a):

> I w tym programie mieli racje i ciebie dobrze uczono. Żeby mięso nie
> traciło soków to na początek trzeba mu powierzchnie intensywnie przypiec
> - zatem pieczenie należy zacząć w wysokiej temperaturze.
Tak, ale to się lepiej sprawdza w przypadku mięs krojonych na plastry,
kawałki (wysoka temperatura lub podsmażenie przed pieczeniem zamykają
pory). Kurczaka można od niskiej - bo soki są naturalnie zatrzymywane
przez skórę.

Dokładnie tak.

Fel

--
http://felinity.jogger.pl/

8. Data: 2009-10-30 14:08:20

Od: Felinity <f...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Oct 2009 19:07:00 +0100, Rysiek napisał(a):

> Dzięki za wskazówki. Co do końca, to mój piekarnik nie ma niczego z
> wymienionych :). Wstawić na wyższą półkę?.

Podkręcić temperaturę i odkryć, to wystarczy :)

Powodzenia,
Fel

--
http://felinity.jogger.pl/

9. Data: 2009-10-30 15:00:28

Od: Ap3k <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Oct 2009 14:07:45 +0000 (UTC)
Felinity <f...@j...pl> wrote:

> Tak, ale to się lepiej sprawdza w przypadku mięs krojonych na
> plastry, kawałki (wysoka temperatura lub podsmażenie przed pieczeniem
> zamykają pory).

Naprawde, moze by tak juz zaczac walczyc z tym przesadem, ze wysmazanie
zamyka jakiestam pory???

--
PRecz

10. Data: 2009-10-30 17:33:56

Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Felinity napisał:

> [...]
> kawałki (wysoka temperatura lub podsmażenie przed pieczeniem zamykają
> pory). Kurczaka można od niskiej - bo soki są naturalnie zatrzymywane

Ale w topiku mamy ćwiartki... Tu na skórę już liczyć się nie daje.

--
Darek

Skórki owoców cytrusowych - jak?
szatkownica do warzyw
szatkownica do warzyw
surówka z białej kapusty - jak
Szukam - przepis na pierś z kurczaka nadziewaną twarogiem