Jak walczyć ze strachem?

151. Data: 2016-06-08 10:01:13

Temat: Re: Jak walczyć ze strachem?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.06.2016 o 17:55, Qrczak pisze:
> Dnia 2016-06-06 23:38, obywatel Kviat uprzejmie donosi:

> I psia karma, ale tylko sucha.

Biedny pies, nawet uhatego se nie popije.

Ewa

152. Data: 2016-06-08 12:34:02

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-05-27 o 14:47, Pszemol pisze:
> <v...@g...com> wrote in message
ps.com...

> To tak nie działa. Rolnik który zastosuje kukurydzę Monsanto
> będzie miał lepsze plony niż sąsiad obok i ten obok nie
> znajdzie klientów na swoją (gorszą, chorą) kukurydzę.
> I o to się cały krzyk roznosi.

Imo daleko zbytnie uproszczenie.
Wracając do tych pszczółek ...
Czy herbicydy są obojętne dla pszczółek ?

Ja jestem za inteligentnym GMO, rozwojowym. Natomiast
GMO w wydaniu Monsanto, czyli wbudowana odporność
przeciwko silnym herbicydom to jest imo jak walenie
gigantycznym młotem(trucisną) na oślep. Podoba mi
się określenie 'zielona pustynia'.
Generalnie GMO zaprzężone do tego, by
sprawniej wyeksploatować środowisko, wyniszczyć
naturalną bioróżnorodność. GMO zaprzężone do tego,
by umożliwić masowe stosowanie trucizn - bo tak
jest łatwo i szybko.

Przeciw takiemu czemuś jestem zdecydowanie przeciwny.
A cały ten prawno-marketingowy galimatias szantaży
to dodatkowy aspekt, który uwypukla rabunkowy
charakter tak prowadzonego 'rozwoju inżynierii genetycznej'.

153. Data: 2016-06-08 12:54:15

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-05-29 o 13:25, Kviat pisze:

> A druga, że liczba ludności rośnie w postępie geometrycznym i jakoś to
> trzeba wykarmić. Dobrzy chrześcijanie nie mogą patrzeć jak ludzie
> umierają z głodu.

Mam takie wrażenie, że 'dobrzy chrześcijanie' jakoś nie łączą faktów.

Jak dobry chrześcijanin połączy fakty takie:

- kukurydza jest dla krów, żeby można jeść wołowinę
- jedzenie wołowiny to kosztowny luksus. Kosztowny i w wymiarze
masowym niezdrowy.
- bieda a przeludnienie najuboższych społeczeństw i model wielodzietnej
rodziny
- model rodziny z jednym dzieckiem a starzenie się społeczeństw bogatych
- konflikty kulturowe i bazujące na nich zakazy migracji
ze społeczeństw biednych (przeludnionych) do społeczeństw bogatych
(z niedoborami ludności).

154. Data: 2016-06-08 14:32:41

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"zażółcony" <r...@c...op.pl> wrote in message
> [...]
> to dodatkowy aspekt, który uwypukla rabunkowy
> charakter tak prowadzonego 'rozwoju inżynierii genetycznej'.

Podaj proszę inne przykłady GMO niże Roundup/Monsanto.
Takie, które popierasz.

155. Data: 2016-06-09 12:05:10

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-08 o 14:32, Pszemol pisze:

> Podaj proszę inne przykłady GMO niże Roundup/Monsanto.
> Takie, które popierasz.

No np. podoba mi się pomysł bakterii pałeczek okrężnicy,
które po GM produkują ludzką insulinę.

156. Data: 2016-06-09 13:08:26

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> No np. podoba mi się pomysł bakterii pałeczek okrężnicy,
> które po GM produkują ludzką insulinę.

Cool... też popieram.
A coś z branży spożywczej może, aby się tematu żywności bliżej trzymać?

157. Data: 2016-06-09 16:49:48

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-09 o 13:08, Pszemol pisze:
> "zażółcony" <r...@c...op.pl> wrote in message

> Cool... też popieram.
> A coś z branży spożywczej może, aby się tematu żywności bliżej trzymać?

Ze stronki takiej jak tu:
http://www.biotechnolog.pl/rosliny-transgeniczne-gmo
-przyklady-modyfikacji

wybrałbym np:

"
Ryż
- zwiększona produkcja beta-karotenu, prekursora witaminy A -
wszczepione został geny pochodzące z żonkila, modyfikacja w zamierzeniu
miała rozwiązać problem braku witaminy A u dzieci w Azji Wschodniej.
"

Przydałoby się coś podobnego, co w naszej strefie pomagałoby zmniejszyć
niedobory witaminy D - może jakieś modyfikowany rzepak albo soja
i w efekcie więcej witaminy D w olejach spożywczych (oczywiście
tak, by te wartości dodane przetrwały proces tłoczenia - nie znam
się na tym, wiec nie wiem).

Ew. zastanawiam się nad modyfikacjami typu Bt jak ta w kukurydzy
(MON 810), która jest wyspecjalizowana do zwalczania konkretnego szkodnika.
Pytanie tylko, jak dużo czasu potrzeba szkodnikom, by tego typu
modyfikacje obejść.

Interesujące wydaje się np. uodpornienia ziemniaka na stonkę,
z tego względu, ze stonka jest u nas gatunkiem obcym, więc
tego typu modyfikacje nie walą na oślep po całym otoczeniu.

158. Data: 2016-06-09 16:49:55

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

159. Data: 2016-06-09 16:50:29

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

160. Data: 2016-06-09 16:58:21

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

sorry za powielenie, czytnik mi zbzikował.

Raport Gęgaczy 2
I znowu zamach
Zrobi się niebezpiecznie
Zdrajcy