Jak walczyć ze strachem?

201. Data: 2016-06-20 15:13:40

Temat: Re: Jak walczyć ze strachem?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> Masz rację, jedna z najsłynniejszych Odlewni Żeliwa, tam przed
> Powstaniem Styczniowym produkowano broń dla powstańców, z Charsznickiej
> Odlewni Zeliwa pochodziła cała "armatura" do pieców w Belwederze w
> latach przed i powojennych. Została tradycja i nowi właściciele...

Ja to nie z Belwederu pamiętam, lecz ze zwykłych domostw. Dużo tego było.

Jarek

--
I pamiętam wszystko:
Że znaczek był z Belwederem,

202. Data: 2016-06-20 15:19:00

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> a to o Dniach Kapusty i wyborach Ich Głębowatości Kapuścianej Pary
> Królewskiej :)
> http://www.charsznica.pl/art,207,dni-kapusty-2016.ht
ml

My tu swoich głąbów mamy, nawet wybierać specjalnie nie trzeba.
Charszniczanie nam nie podskoczą ze swoimi królami.

Jarek

--
O, przyjacielu nieuczony,
Mój bliźni z tej czy innej ziemi!

203. Data: 2016-06-20 15:39:53

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Babom szczać ukradkiem do beczki trudniej, więc to słuszna decyzja,
> by u nich zaopatruwać się w kapustę kiszoną. Ale i tak najgorsze są
> krasnoludki. Szczają do mleka.

Popłakalam się ze śmiechu.

--
animka

204. Data: 2016-06-20 15:42:32

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2016 o 14:29 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Czyli lepszy - bo się nie ma czego u niego uczepić, skoro niczego nikomu
> nie dał :-/

Brał, nie dawał, nie chwalił się.
Patriota 2.0

--
Trefniś

205. Data: 2016-06-20 15:44:16

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-20 o 09:31, Trefniś pisze:

> [...]
> ukiszenia..
> Łącznie z szatkowaniem to nie więcej jak godzina roboty na słoik..
> Miejsca wiele nie trzeba.
> Oczekiwanie ok. 2 tygodni, raz dziennie "przebicie" kapusty do dna,
> żeby odgazować i zmniejszyć niebezpieczeństwo zgorzknienia.
> Po nabraniu pożądanego stopnia ukiszenia trzymasz w lodówce, a kiedy
> chcesz nastawić nową porcję,
> możesz ją zaszczepić bakteriami z już ukiszonej kapusty (wlewasz
> trochę soku).
> Szybciej się ukisi przy mniejszym niebezpieczeństwie niespodzianek.
Zapamiętam na przyszlość :-)

> Oczywiście moje dywagacje dotyczyły kapusty domowej.
> Taką ze sklepu pewnie potraktowałbym tak samo jak Ty, gdybym jej
> _musiał_ użyć :)
>
> Moim zdaniem kiszenie kapusty jest banalne. Jeśli ktoś zechce
> spróbować - służę podpowiedziami.
> Ikselka pewnie też podzieli się swoimi doświadczeniami.
> Warto też poczytać podlinkowany już artykuł (pominąć jakieś opisy
> maszyn do szatkowania i inne):
>
> http://wedlinydomowe.pl/forum/topic/11920-rok-1955-k
iszenie-kapusty/

Przeczytam :-)

--
animka

206. Data: 2016-06-20 15:46:12

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-20 o 10:14, stefan pisze:

> Słowo kodowe - Charsznica
> a gdy mam zbyt dużo czasu, jadę na drugi koniec Krakowa ( z Piasków na
> Piasek) tam na ul Rajskiej jest sklepik prowadzony przez jednych z
> ostatnich Mohikanów prawdziwego, rodzinnego handlu państwa Biernatów.
> Skąd oni biora ogóreczki kwaszone, kiszoną kapustę dwojga a zazwyczaj
> trojga rodzajów - nie wiem, chocieżem klientem od dobrych 50 lat...

Może ktoś kto mieszka w Krakowie skorzysta i tam kupi :-)

--
animka

207. Data: 2016-06-20 15:50:55

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-20 o 10:23, stefan pisze:

> A skutek z tego taki, że nie mogę nigdzie dostać ładnej młodej koniny,
> o końskiej polędwicy na tatara nie ma co marzyć, trzeba płacić za
> zamorską koninę...

A fu!
Koninę to ludzie dla psów kupowali, bo tania.
Na tatar kupuję ( jak wiem, że świeże) wołowe, albo polędwicę.

Kiedyś na wczasach w Zakopanem, w restauracji podali obrzydliwy tatar.
Okazało się, że z barana.
Cala nasza grupa toto oprotestowała i kierownik musiał zwrócić pieniądze.

--
animka

208. Data: 2016-06-20 15:57:27

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-20 o 12:43, stefan pisze:

> Uhm, w sejmie i sądach... Nawet ich więcej niż kur(w)...
> pozdr
> Stefan
> PS. pamiętacie stare historyczno-socjologiczne powiedzenie (albo
> stwierdzenie faktu) - prostytutka to zawód, kurwa to charakter... :(
Najgorsze jest to, że prostytutki uznaja się za wielkie panie i każda
kobietę mogą od kurew nawyzywać
Nawyzywać prostytutkę-ty prostytutko to trochę strach. Zresztą za to w
sądzie można wylądować. Czyli prostytutka to zawód chroniony nie tylko
przez alfonsa.

--
animka

209. Data: 2016-06-20 16:06:35

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-20 o 14:30, Ikselka pisze:
> Ja TEŻ nie. Tzn ze dwa razy kupiłam, ale się brzydziłam podać. Potem
> wyczytałam, ile e. coli w tym bywa...
O! Teraz to juz nigdy się nie pokuszę nawet na najladniej wyglądającą w
pojemniczku.

--
animka

210. Data: 2016-06-20 16:13:31

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-20 o 14:28, Ikselka pisze:

> I czego to dowodzi? - tylko tego, że jesteś pokoleniem medialnym, "co w
> gazecie napisali, to widać prowda".

> ratujdzieci.pl
Za mało mnie na tyle dzieci :-(

--