Re: Jak zachęcić dziecko do rysowania?

From: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Jak zachęcić dziecko do rysowania?
Date: Thu, 4 Oct 2007 17:29:57 +0200

Użytkownik "Lolalny Lemur" <s...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
news:fe0rsu$40q$1@atlantis.news.tpi.pl...

> No bywa, nic okropnego w sumie.

No mi tez się wydawało że nic, nie każdy musi iść na ASP, ale się zaczęłam
zastanawiac po tym jak mi pani psycholog na to uwagę zwróciła.

> Zostaw te kredki i karteczki A4 i idź w zabawy plastyczne. Na ten przykład
> przejdź na farby olewając pędzle (format od A3 w górę - mniej nie ma
> sensu) - tu wszystko co wymyślisz - stemple z ziemniaków i z gazety,
> malowanie watą, zabawa kolorem a nie przedmiotami do rysowania. Im większa
> abstrakcja tym lepiej. Farby z tubek - dają więcej mozliwości - plakatówki
> lub tempery - akwarele olej.

jeśli chodzi o lepienie z plasteliny to wychodzi mu to super. Jego figurki i
inne prace są jednymi z ładniejszych i dokładniejszych na wystawie w
przedszkolu. Tak samo w domu, lubi lepić i dobrze mu to wychodzi.

> Dalej - ludziki z kasztanów - to tez zabawa plastyczna - jeden ze sposobów
> kształtowania rzeczywistości.
> Glina
> Obrazki robione (nasypywane) z różnych rodzajów kasz, fasol i tak dalej
> Wydzieranki-wyklejanki
> Kolaże
> Kurka, od chaliery tego jest. Dochodzą jeszcze różne podłoża - szary
> papier, deska, kolorowe podłoża, papiery fakturowe, płótno (znaczy
> podobrazie)...

Nie wszystko z tego robiłam, ale jak już niektóre to nie sprawia mu to ani
trudności ani go nie nudzi. I dobrze mu wychodzi. Tak samo rysowanie w
paincie - rewelacja.

> Pamiętaj, że on nie ma się nauczyć rysować tylko nauczyć sie czerpać
> przyjemność z tworzenia. Ważny jest rozmach a nie szczegóły jak dym z
> komina czy kwiatki pod okienkiem. Jeżeli to się uda - może zechce się
> zainteresować kolejnym narzędziem czyli kredkami...

No właśnie nie za bardzo o to chodzi. Nie wiem czemu pani przywiązuje taka
uwagę do tych kredek, ale chyba własnie ma to związek z pisaniem,
ćwiczeniem ręki, wykonywaniem zadań w książkach. On za tym nie nadąża. I
wydaje mi się że ćwicząc rysowanie kredkami może sobie tą rękę wyrobić. ale
jak go do tych kredek zagonić?

> Jest jeden bardzo ważny warunek: Ty musisz to lubić tak samo jak on i w
> tym uczestniczyć. Albo znaleźć kogoś, kto to zrobi za Ciebie. Jeśli nie,
> to może się okazać, że dziecko ma te wszystkie pomysły gdzieś, bo nie ma
> mu kto pokazać jak się tym cieszyć.

Moja siostra rodzona jest uzdolniona plastycznie, może ją jakoś zagonię do
pomocy, może coś poradzi. Ale z tego co pamiętam to Piotrek uwielbia jak mu
ciocia rysuje a sam woli popatrzec niż rysować :-)

Sylwia