Re: Jak zagescic zupe

Data: 2001-04-28 19:20:27
Temat: Re: Jak zagescic zupe
Od: f...@a...com (FeLicja)

In article <9cf3gk$9fd$1@kujawiak.man.lodz.pl>, "serw" <s...@w...pl>
writes:

>Oczywiscie poprosze przepis.
>
>Sebastian

Skladniki:
1 szklanka goracej wody
1/4 szklanki suszonych grzybow lub 1/2 szklanki swiezych
5 lyzek octu
3 lyzki sosu sojowego
4 lyzki maki ziemniaczanej
25 dag chudego miesa wieprzowego, pokrojonego w cieniutkie paseczki lub
zmielonego
3 lyzki wody
4 szklanki rosolu
1 jajko
2 cale szczypiorki, drobniutko pokrojone

W malej miseczce zalej grzyby goraca woda, az zmiekna, ok 20 minut. Odcedz
grzyby, ale nie wylewaj wody.
W mieczyczasie w drugiej misce wymieszaj ocet, sos sojowy, lyzke maki i mieso.
Pozostala czesc maki wraz z woda rozmieszaj w trzeciej miseczce.
Zagotuj rosol. Zmniejsz ogien, dodaj grzyby i wode z grzybow (nie mam pojecia
dlaczego trzeba bylo odcedzic grzyby, ale taki mam przepis i tak samo robie
moja zupe). Podgotuj jeszcze z 3 minuty. Dodaj mieszanke z miesem. Podgotuj
tak dlugo, az mieso straci czerwony kolor, ok 2 minut. Dodaj mieszanke z maka
ziemniaczana do zupy. Gotuj az zupa zgestnieje, ok 3 minut. W oddzielnej
miseczce rozbij dobrze jajko. Wlewaj je powoli do zupy ciagle mieszajac.
Podawac zupe przybrana szczypiorkiem.
Zupa jest gotowa w ok 15 minut.
smacznego :)
Katarzyna