Re: Jaka gaśnica do domu?

Data: 2006-07-17 22:12:28
Temat: Re: Jaka gaśnica do domu?
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

news:e9gv5c$8am$1@node5.news.atman.pl...

> bardzo dobra podobno jest też soda oczyszczona, podgrzana wydziela CO2,
> który zadusza płomień. Tylko że medal strażacki dla tej gospodyni, która w
> stresie wywołanym pożarem na patelni będzie wiedziała, gdzie w kuchni ma
> sodę oczyszczoną (znaczy w którym pojemniku z napisem "sól" i której w
> torebce po ryżu ;-) ).

Sodę w kuchni trzyma się w dwóch miejscach:
1. Apteczka - używa się ją do okładów tudzież innych czynności zaleconych
przez lekarza
2. W dodatkach do ciast - dodaje się do ciast zamiast lub jednocześnie z
proszkiem do pieczenia.
Na tej pierwszej w opakowaniu z apteki jest napisane kwaśny węglan sodowy,
a na tej drugiej po prostu soda.

Z działaniem w stresie być może gorzej, ale nawet u mnie soda ma swoje
miejsce.

A pożar na patelni to się pokrywką gasi...
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/