Jakaś nowa przystawka...

1. Data: 2004-07-16 09:53:37

Temat: Jakaś nowa przystawka...
Od: "szulik" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Pojutrze mam imprezke urodzinową mojej córeczki.
Będzie ok. 12 osób. W planach (poza ciastami) mamy "kolację".
I tak - nieśmiertelne mięsko na ciepło, rybka po grecku, jaja faszerowane,
półmiski wędlin, 2 sałatki (z fetą , z kurkami) no i.....
Właśnie. Coś by sie przydało "nowego". Bo takie podobnbe zestawy imprezowe
już mi się znudziły.

Może podrzucicie jakiś pomysł na coś szybkiego - jako dodatek kolacyjny?

Uniżenie sie kłaniam :)
Ewa

1. Data: 2004-07-16 09:55:00

Temat: Re: Jakaś nowa przystawka...
Od: "szulik" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "szulik" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam.
>
> Pojutrze mam imprezke urodzinową mojej córeczki.
> Będzie ok. 12 osób.

Małe uzupełnienie - impreza dla dorosłych, nie dziecięca.

Ewa

1. Data: 2004-07-16 09:57:04

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Małe uzupełnienie - impreza dla dorosłych, nie dziecięca.
>
> Ewa

Śliwki moczone w rumie zawijane w boczek, spięte wykałaczką i do piekarnika
albo do mikrofalówki na chwilę?
"leczo" z kabaczka?
sałatka z kuskusa z warzywami?
albo tzw. mini-kanapeczki po prostu - kroisz bagietkę w poprzek i na to co
pod rękę wpadnie.

--

KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
* freddie mercury*

1. Data: 2004-07-16 10:11:13

Od: bella <belunia@[usun_to_xxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik szulik napisał:

> [...]
> już mi się znudziły.
>
> Może podrzucicie jakiś pomysł na coś szybkiego - jako dodatek kolacyjny?

To ja sie podlacze.
Ja mam impreze jutro i tez mysle :)
Tyle ze zaprosilam na obiad :)

zainteresowala mnie ta salatka z kurkami.
Mozesz cos blizesz napisac?

Ja do obiadu planuje kalafiora, brokuly i fasolke szparagowa. polane
maslem i bulka tarta oraz salatke z pora.
Mysle natomiast nad salatka do wedlin i serów dlatego ladnie sie
usmiecham o te kurki :)

--
pozdrawiam serdecznie b.
przy odpowiedzi usuń [usun_to_xxx] z mojego adresu.

1. Data: 2004-07-16 10:24:21

Od: "m." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "szulik" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> Małe uzupełnienie - impreza dla dorosłych, nie dziecięca.

a może cos nieco odmiennego w smaku - sałatka z melona i białego wina? - u
mnie została pochłonięta, poza tym jest taka odświeżająca w smaku, więc po
treściwych daniach było jak znalazł; uwaga 1 melon na 12 osób może być za
mało

składniki:
melon żółty
cukier puder
białe słodkie albo półsłodkie wino owocowe
wanilia albo w wersji ekonomicznej cukier waniliowy
sok z cytryny

Melona obranego ze skórki i pokrojonego w kostkę ułożyć warstawami w misce.
Każdą warstwę należy skropić sokiem z cytryny, posypać cukrem, dodać wanilię
i pokropić winem.
Wstawić do lodówki i chłodzić 2 godziny

p.s. melon w winie nie ma pływać, wina dodaje się trochę, nie całą butelkę,
ani nawet nie połowę...

smacznego

m.

1. Data: 2004-07-16 10:41:12

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 16 Jul 2004 11:55:00 +0200, "szulik"
<e...@w...pl> wrote:

>U?ytkownik "szulik" <e...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

>Ma?e uzupe?nienie - impreza dla doros?ych, nie dzieci?ca.
>
>Ewa

ale to sa urodzine dziecka przeciez!!!!

pierz

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-07-16 11:46:29

Od: "szulik" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zainteresowala mnie ta salatka z kurkami.
> Mozesz cos blizesz napisac?

Sałatka to tak naprawdę nadzienie do pomidorów wydrążonych (z jakiejś
książki kucharskiej). Rok temu to robiłam właśnie w takiej formie, ale
zostało mi trochę i przełożyłam do miski jako sałatka. Poszło wszystko. :)

Spróbuję z głowy odtworzyć...:
30 dkg kurek umyć dokładnie i ugotować. Do tego:
- 3 łyżki ugotowanego ryżu
- 20 dkg pokrojonej drobno szynki
- 2 kiszone ogórki - w kostkę
- 1/2 papryki
- sól, pieprz, majonez.

Wymieszać. I to wszystko.
Podane w pomidorach (odcięte tylko "łebki" i wydrążone), na udekorowanym
sałatą karbowaną półmisku wyglądały i smakowały cudnie... :)

Tylko tak teraz myślę, czy nie dodawało się też trochę tego miąższu z
pomidorów...? Musiałabym sprawdzić (ale to dopiero wieczorem).

Ewa

1. Data: 2004-07-16 12:43:42

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> już mi się znudziły.
>
> Może podrzucicie jakiś pomysł na coś szybkiego - jako dodatek kolacyjny?

Kupić 2 sałaty strzępiaste - bordową i zieloną - oderwać i umyć liście tak
do połowy - czyli tylko te duże w miarę (resztę schować i zużyć sobie potem
na sałatę do obiadu)

Na liście zielone nakładać sosu chrzanowego i co kto lubi, ja daję białą
fasolę, można dać kawałki jaja na twardo, albo jakieś mięso - może do
chrzanowego to rybę ugotowaną?

Na liście bordowe nakładać sos majonezowo - ostry i ja na to daję fasolkę
bordową albo czarną - ale tez pełna dowolność , może jakiś kurczak jak ma
być dla mięsożerów. ;-).

Każdy liść z farszem ładnie zwinąć w tutkę (taki rulonik co się na jednym
końcu styka, a na drugim rozszerza) i ułożyć na przemian kolorami na
okrągłym talerzu - można nawet ułożyć kilka "pięter - wygląda imponująco i
nie tylko fajnie smakuje, ale i ładnie dekoruje stół.

Albo koreczki z serów pleśniowych - ser jakiś lazurowy pokroić na klinki, na
każdy klinek położyć łódeczkę cienką z małego melona, na to malinę, albo
ciemne winogrono, albo na złość oliwkę właśnie, połówkę orzech włoskiego -
spiąć wykałaczką, ułożyć na szerokim półmisku posypać grubo zmielonym
zielonym pieprzem.

Sowa

1. Data: 2004-07-16 13:57:43

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> majonezowo - ostry

Majonezowo-paprykowy powinno być, ostry bo robiony na ostrych papryczkach.

Sowa

1. Data: 2004-07-16 14:16:54

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

szulik wrote:
> Użytkownik "szulik" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> Małe uzupełnienie - impreza dla dorosłych, nie dziecięca.

Nono... Corka sie pewnie ucieszy ;>

--
Kot
m...@p...onet.pl

jak marynowac rybe?
Leczo i surówka
jarmuz - jak i z czym zeby bylo smacznie?
Udziec jagnięcy nieduży
Opiekacz-sprawa techniczna :)